Inlägg från: grådis |Visa alla inlägg
  • grådis

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Lindis
    Jag tror att de på endoskopin har varit med om det mesta. Men visst, själv känner man ju sig obekväm och man är nervös att det ska läcka osv. Men på nåt sätt så stänger nog tarmen av lite också när man väl ligger där.
    berätta för sköterskan när du kommer, de brukar kunna lugna en med att det ska nog gå bra, jag har kommit flera ggr och varit jättenervös över att det inte ska vara tillräckligt rent, och att man känner sig nödig alldeles innan osv, man har gått på toa men det har knappt kommit nåt, det brukar ordna sig
    Håller tummarna för dig. Passa på att titta på tv:n, lite spännande inte alla som sett sina tarmar inifrån

• grådis

Lindis, jo det är lätt att bli sittande...
    Har man bredband är det ju lätt att datorn står på, så går man förbi ibland o kikar.
    Lycka till idag och sköt om dig.Kramis

Lotusflower Om du känner för det så har vi en liten presentationstråd där folk har skrivit ner lite av sin historia, fyll på om du vill. OBS, det är inget tvång
    Jo denna tråd har ju hjälpt många av oss, ett stort stöd i vår vardag, skönt att du också känt det.

Mammasknodd, ok, lite som man trott då. "The real thing" får man väl se om man får uppleva nångång.
    Håller med om andning, jag har gått på lite qigong samt lyssnat lite på avslappning och mindfulness osv... det är väldigt andvändbart med magandning vid smärta, när man är nervös och ledsen vid otrevliga undersökningar osv
    Nåt att träna och tänka på för alla

• grådis

fairyfloss;
    japp det är husets katt. En kattpojke, är nog i tonåren nu jamar o gnäller, skräpar ner runt matskålen, är alltid hungrig, är ute hela nätterna och sover inne på dagarna (fast nu ligger han på altanen) Fast nu ska kulorna bort
    Krampanfall: Gnyr och gnyr...det varierar, gråter, flämtar, gnyr, har väl inte direkt skrikit rakt ut...ojjar sig, krampar till jag spyr (då låter man ju också...)har ofta, nästan alltid legat själv hemma när det varit, sedan åkt in akut och då har man ju fått nåt smärtlindrande...fast det har ju gjort ont iaf och man har ojjat sig. Men nej, födsloskrik har det inte varit Fast jag undrar om inte det hade underlättat. Jag är sån i mycket annat också...blir jag arg på sambon blir jag mest tillbakadragen o lessen...men häromsisten skrek jag, och det kändes rätt befriande
    Ang kost: jag har ju svårt för en del grönt o svamp pga mina förträngningar, men min läkare tyckte att om jag nu skulle envisas med att käka grönsaker så kunde jag iaf riva dem
    Kokta funkar ju oxå bra. en stavmixer är heller inte fel
    gott mos; koka blomkålsbuketter o mixa med potatis o krydda lite.
    Persiljerot, palsternacka o morötter, riv och blanda med ägg el dyl, krydda och stek...gott, fast är man i ett känsligt skede ska man nog undvika stekning, ugnsbakning kanske?

• grådis

lärka; intressant heja morbror
    Jag har ju också läst om glutamat o socker o jäst.
    hmm ska bli spännande att höra vad för framsteg du gör Och det ger mig en skjuts att också börja skärpa mig*tuggar raskt i mig Sibyllakexet innan nån ser*
    Vad finns glutamat i? Soja, fonder och buljongtärningar...

• grådis

ja, hade för mig det Läste det nånstans

• grådis

undrar om det inte finns en buljong på hälsokosten som ska vara fri...vänta*ringer lillasyster*...
    Herbamare en slags pasta i en burk och en till sort..._Rapunzel vegetable bouillon (Kung Markattas) pulver i glasburk

• grådis

FruU, tack Han har vuxit till sig nu. Än så länge lyckligt ovetande om den bokade tiden hos veterinären...
    Springer ute på nätterna och slåss med grannskapets andra hankatter. Men väl inne är han gosig och ligger o spinner

• grådis

Är nog inte meningen man ska äta kött Nä, det är la bara grönsaksbuljong på hälsokosten. Coops variant lät ju intressant. Har mest använt de där färdiga fonderna på flaska förut...hmmm vad heter de? Bong Touch of taste...
    en snabb koll i kylen...grönsaksfonden är ok, men de andra (för tillfället fanns Thaifond, Hummerfond och Viltfond) innehåller alla smakförstärkare...mononatriumglutamat etc

• grådis

fruU, hur går det med hormonerna? Är det sprutor eller nässpray du håller på med? Jobbigt?

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10