V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Skönt i alla fall att undersökningen för en gångs skull gjordes när den borde göras men tråkigt att beskedet var så nedslående. Remicade, har man testat det på så små barn?

Skönt i alla fall att undersökningen för en gångs skull gjordes när den borde göras men tråkigt att beskedet var så nedslående. Remicade, har man testat det på så små barn?

Det finns flera olika ryggradsreuma, bechtrews är en av dem (även kallad anklos... spondolit/spondylit). Men man kan ha überjävligt ont i ryggen (alla leder egentligen) när man har uc/crohns
Har du skov just nu? Skov på gång?

Kanske är det foglossning som spökar? Jobbigt att alltid ha ont, har du tagit upp det med din tarmläkare?

Fick du reda på hur lång tid det skulle ta att få svar?

ah. Då borde min läkare fått det, eller få det typ imorgon för imorgon är det två veckor sen jag gjorde undersökningen

Måste få skriva av mig. Mitt förbenade landsting (eller region som det heter här i Skåne) har planer på att slå ihop stora delar av mitt o lunds sjukhus och flytta på verksamheter
Jag är så orolig för att min tarmläkare ska stryka med o gör han det så följer jag med honom vart han nu går (om det är möjligt, jag kan ju inte ens med god vilja åka till sthlm för ett läkarbesök bara så där) eller så får jag vara utan läkare (som det känns nu)
suck
Har kämpat så för att få kirurgen (där min vanliga läkare inte jobbar) att förstå  mina problem o det har de gjort nu (har fått en kontaktsjuksköterska) och nu kanske allt rivs upp   

Vet att det dröjer innan ev. förändringar görs men ändå.... det känns inte bra i magen (no pun intended)

Lärka, jag hoppas det. Att alla mottagningarna blir kvar alltså

Är du dålig igen? *kram*

Jo, så är det ju. But life is what it is

Brukar svara antingen "det är som vanligt" eller "det är huvet upp o bena ner" eller "det är hopp om det"
Så får folk tolka det som de vill