V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Det är rätt vanligt att få svamp när man äter antibiotika eftersom det slår ut den naturliga balansen. Filmjölk ska i alla funka i underlivet, vet inte men det borde hjälpa vanliga tarmen också
Det är rätt vanligt att få svamp när man äter antibiotika eftersom det slår ut den naturliga balansen. Filmjölk ska i alla funka i underlivet, vet inte men det borde hjälpa vanliga tarmen också
Madde, jag rekommenderar Theralen droppar (för att droppar är lättare att dosera än tabletter). En medicin som inte är beroendeframkallande alls
Det negativa med den är att man mycket väl kan bli väldigt hängig dagen efter men om man tar den för att vända rätt på dygnet så är det ett ganska litet pris tycker jag.
Om jag är nervös inför IVF... hmmm.... Njae, jag är mest rädd för att jag ska få en massa biverkningar av hormonerna och att äggplock o insättning av ägg inte ska gå bra (= att det ska göra ont för att de inte lyssnat på mig när jag säger vilka mediciner som fungerar för mig)
Själva tanken om huruvida det blir en graviditet eller inte.... ett barn eller inte... Där stoppar jag nog huvudet i sanden och låter bli att ens fundera över det. Typ händer det så händer det (men det är bara första försöket, om det blir fler reagerar jag nog annorlunda)
Madde, tycker definitivt att du ska fråga efter Theralen. Nu vet jag ju inte om du har ångest o sånt men den hjälper mot det med. O klåda o femtielva andra saker *s*
De smakar ju inte gott (typ extremt stark mintsmak) men det är smällar man får ta
Jag behöver bara ta 0.25-0.5ml för att sova eller lindra ångest men min väninna måste ta minst 1ml (ett helt rör) för att få lindring. Men det är det som jag tycker är så bra, att man verkligen kan anpassa dosen efter individen, tabletter är mer statiska s.a.s
Åka upp vart, Madde? Behöver ett nytt projekt (o att göra ILCO roligare skulle kunna vara ett för det behövs verkligen) men är ju samtidigt ganska hindrad i o med all värk ![]()
Okej, eftersom jag numera vägrar flyga (efter sista fadäsen) så skulle det innebära 4 timmar på tåg (om x2000 funkar som det ska) + restid i stockholm.... + boende= ganska mycket pengar....
Är osäker på om jag skulle orka en sån sak. När skulle det i så fall vara?
Hmm, februari. Du får gärna ta reda på mer, för jag är ärligt lite tilltalad av idén. Men, jag påbörjar ju min hormonbehandling i februari inför IVF så det beror till viss del på när det är
Ja, det gick åt helskotta när jag flög hem från Stockholm. Har alltid varit flygrädd men lyckats hålla det under kontroll genom att se till att få sitta vid vingen, precis vid en nödutgång. Bokade denna plats, men de bytade flygplan och jag fick sitta längst bak, längst in och satt med ångest i en hel timme. Var övertygad om att min sista stund var kommen (satt o funderade på hur jag skulle kunna lämna ett meddelande till min man om jag dog, vågade inte ens resa mig för att ta papper o penna). Vet att du förstår... Hua, aldrig i livet att jag utsätter mig för nåt sånt igen
Bor i Malmö. Så 4timmar på tåg (om x2000 funkar) annars 6 timmar (och det orkar jag inte med, då är jag mer död än levande när jag kommer fram)
Hej allihopa, mår inte bra alls idag. Har nog fått en släng magsjuka
Har megaflöde (diarre) illamående (men inget att spy upp) och ont i huvudet
Jag tar systemvärken i kroppen vilken dag som helst framför magsjuka (skulle möjligtvis vara mensvärken som är värre än magsjuka, men det är tveksamt *s*)
Nu ska jag gå o lägga mig igen o tycka synd om mig själv *s*
Kram (bakteriefri såklart *s*)
Ibland har man en sån himla tur
Ringde idag till endoskopiröntgen och undrade hur det går med min remiss om kapselkameraundersökning
Nja, sa hon, du är bara prio tre så det kan ju ta ett tag (några månader) men vi har ju en tid nu på torsdag/fredag/måndag och det är ju svårt att få någon att ta den tiden med så kort varsel. Kan du ta den?
Öh, jepp, yes and of course
Ska bli skönt att få gjort den innan vi påbörjar IVF-behandlingen (även om jag måste laxera, vilket jag hatar mer än nåt)
Kram