V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Ibland måste man ta biopsier för att titta och se om det är sår och hur de ser ut för att kunna avgöra om det är uc eller nåt annat

Ibland måste man ta biopsier för att titta och se om det är sår och hur de ser ut för att kunna avgöra om det är uc eller nåt annat

Hej allihopa
Ni med stomi, har ni testat att äta quorn? Och i så fall gick det bra?

suckar djupt
Fick inte komma till smärtrehab. Vet inte varför. Ska ringa läkaren som skrev remissen imorgon och höra varför (o kolla vad han eg skrev). Får väl be gastroläkaren skriva en istället. Man ska inte behöva leva med sån värk   jag ska kunna, i alla fall, ta hand om mig själv
  jag ska kunna, i alla fall, ta hand om mig själv

Jag vet inte vad de gett för motivering (får höra med kontaktsjuksköterskan imorgon) men nån mer utredningar görs inte på mig utan det är som det är. 
Eller.... kan det faktum att jag skulle göra en kapselkameraundersökning ställt till det? Jag menar smärtan i rygg, alla leder, hud och underhudsfett har ju inte ett dugg med att göra om jag ev har en förträngning eller pytteinflammation i tolvfingertarmen att göra (det hör inte ihop)
Jag har levt med kronisk smärta i 12 år   

Får se som sagt vad de gett för svar och i värsta fall be gastroläkaren skriva remiss. 
Eller tror du de struntar i mig för att jag inte kommer ut i arbetslivet??

Det händer imellanåt när jag äter större saker som middag, fast det har blivit bättre sen jag började ta mina losec regelbundet samt äta långsammare (och undvika sånt som jag vet att jag inte mår bra av som större mängder kolhydrater)

Två frågor till er med stomi: vilken färg har eran stomi? För min ser inte blek ut så som tarmar brukar beskrivas (eller se ut när man ser insidan av en på discovery *s*)
Fråga 2: hur ofta kommer det "gock" ur ändtarmsstumpen o hur ser "gocket" ut?

Ah, då är jag normal då   (på gott o ont *s*). Ofta så kommer det flera gånger om dagen från ändtarmsstumpen..
  (på gott o ont *s*). Ofta så kommer det flera gånger om dagen från ändtarmsstumpen..
Det låter inte alls trevligt. Kan de inte fixa bort fisteln?
En annan fråga; hur sover du/ni med stomi? Jag är uppe minst 1-2gånger varje natt för att antingen tömma påsen eller kissa (för att jag måste dricka så förbaskat mycket) vilket nog bidrar till att jag aldrig känner mig riktigt utsövd

Jag får så mycket gaser att jag måste upp o tömma imellan (annars hoppar påsen av platten eller så lossnar klämman)

wow. jag är alldeles för feg för att våga lita på en sådan konstruktion. Är det tvådels eller endels du använder?

Oki. Det som kommer i min påse är oftast väldigt rinnigt (om än inte som vatten) så jag håller mig till min klämma
Vet vad du menar med tråkiga toapauser *asg* 
Fotoredigering är så kul