Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

68an skrev 2007-12-31 00:11:16 följande:
    Kikar in en sista gång här inför natten, har huvudbry Jag snusar ju tyvärr sen ca 23 år och önskar att jag ville sluta fast viljan finns inte TYVÄRR.Jag har iofs haft ett kortare uppehåll för 6 år sedan då jag var gravid och amma och det var inte kul. Jag misbrukar hela tiden starkaste fishermans friends som jag hade under läppen, det var mitt snus den tiden.Nu funderar jag starkt på att KANSKE sluta, bortsett från att jag inte vill ha en last så blir det ju än dyrare om 1 dygn med snus. Men det känns SÅ svårt, jag vet varken in eller ut och ska jag sluta så vill jag lyckas och aldrig mer börja om men blir det som då jag fick barn så kommer jag sakna det varje dag.Tänk om jag ändå hae den rätta viljan =/Ja vi får se vilket jag gör men dosorna jag har kvar ska jag i vilket fall som helst använda upp först så det blir inget nyårslöfte i morn natt, brukar inte ge såna löften men jag närmar mig slutet av stocken..och oron i kroppen är mindre lustig.Behövde bara vetliera lite *L*God natt!
    Ja gumman...du får flytta upp hit igen...FAst dom har det nog i hela sverige..
    Då barnen börjar i 7:an så får man gå med i något som heter "Tobaks fri duo" med sina barn om man vill...vill man inte så gör en lärare eller skolsköterskan det.
    Jag har snusat sen 89 och slutade förra året i Maj,...visst,lång väg,men de har funkat,ngn gng ibland kan jag dock ännu känna suget.
    Men ska du sluta så är ONICO ett  bra tips att använda,för vanans skull alltså
  • skrutteluttan74
    Fru U skrev 2007-12-31 00:19:34 följande:
    Nej, det har jag aldrig hört talas om. Berätta gärna mer Mår ju relativt bra på mina tiparol+panodil (nåja, det är kanske en överdrift att säga så, men jag ligger ju inte å vrider mig av smärta i alla fall). Har fått oxynorm för cystorna och de tar jag ibland om det gör för ont i magen eller ryggen (fel, jag vet, men vad ska man göra)Har fått remiss till smärtrehab nu (efter många års kamp).

ja,vad bra,jag hoppas dom på Smärt rehab kan hjälpa dej.
    det är nog dom du ska prata med om dosan eller på smärtkliniken.
    Dosan är en typ av elektro dosa, med trådar (tror jag de va)som ska "stoppa" smärtimpulserna ,tex från cystorna,eller livmodern eller liknande.
    Tror dom fäster fram eller bak,beroende på var problemen finns.
    Min mans moster har en sån,så då trycker hon bara på en knapp så stömmar det elektro impulser till nervbanorna.
    HOn har en sjukdom som gör att hon har samman växningar i magen,och väldiga smärtor och har därför fått denna..

Jag har fått remiss till Smärtkliniken igen,och hoppas där få en sån till diskbråcken i ryggen...får se vad de säger..

• skrutteluttan74
    Starkast skrev 2007-12-31 00:24:46 följande:
    Vad SKÖNT med en smärtremiss!!!!! De människorna kan smärta och är helt fantastiska. iallafall de jag träffat på.Har de aldrig funderat på tryptizol, neurontin etc. ?? Det är ju inte ett dugg otroligt att du har nervsmärtor. De medicinerna hjälper ju på det.Nervsmärtor känns oftast som brännande.

Tryptisolen är till för att "höja" smrttröskeln,så man tål mer smärta också och inte är lika känslig.
    Och på de personer som har mycket smärta och har haft i flera år,så brukar dom inte ge Tryptisol ...

den andra tror jag är en typ liknande som Fru U redan äter

• skrutteluttan74
    Fru U skrev 2007-12-31 00:30:18 följande:
    Oxycontin kanske, Bcsvensk? Det är det långverkande morfinet och oxynorm det kortverkande (det man kan ta när oxycontinet eller tiparolen inte räcker till)Och jag blir så arg när jag tänker på alla år de sa till mig att det inte fanns nåt mer jag kunde ta
    Jo precis...det stämmer...
  • skrutteluttan74
    Fru U skrev 2007-12-31 00:40:46 följande:
    var kul att utbyta tankar här igen. saknar er allihop ju när jag inte har tid/ork att skriva här (fast jag skummar igenom varje dag)
    Ungefär som för flera av oss tror jag..ibland läser man ibland skriver man..men nu ska jag isäng...Blir en lååååång dag i morrn...

Kram och Gott Nytt År
  • skrutteluttan74
    **^^** GOTT NYTT ÅT GOVÄNNER**^^**

själv kan jag inte drinka ngt så för mej blir de alkohol fritt ,men det känns som att det går lika bra.
    Vi kommer vara tre "bruppor" som kör på den alkohol fria delen och tre gubbar som tar alkoholen...

Våra gubbar brukar skojja och säga " Vi delar på körningen,Jag kör till festen,DU kör hem"

Nu ska ju vi vara hemma och ha frmmande av två kompis familjer och deras kidz.
    Vi vuxna ska äta en god MENY ,som blir en tre rätters.
    Barnens blir bara två,dom brukar inte ha varken ork eller tid till mera
    Vi brukar få en mycket trevlig kväll med god mat och gott dricka,vi förstår ju det eftersom flertalet återkommer *skryyyyyter lite *

Så ialla fall ha nu det så bra i morgon kväll vad ni än må göra och :

**^^**GOTT NYTT ÅR 2008**^^** önskar jag och min familj er alla
  • skrutteluttan74

Grådis : Så tragisgt för dej,då det gång på gång blir samma sak,då ni ska till att prata,alltid är de ngt som kommer emellan...Inte kul..
    Jag vet ju inte hur det är att ha en "partner med barn" men min make kom in i "vår" familj och fick vara me om de...och Nej ,det är inte lätt..desvärre hjlper oftast inte familjerätt eller något sånt om att "skapa cheman" som ska hållas,för visst det är ett "kontrakt",men för att det ska vara gilitigt,måste det trätt laga kraft i länsrätten eller tings rätten...Jaaa...tyvärr och gör inte de ,för de är än mer uppslitande för barnen,förr eller senare kommer dom ändå säkert komma och gå som dom vill...

Nä huga,ligen,det är inte en lätt sits du är i och dessutom har du lixom inte ngt att "säga" till om som "styvmamman" fast du säkert många gånger är klokare än både mamman och pappan tillsammans,det ser jag på min make...Han tänker på ett helt annat sätt än vad jag gjort...Men så har han fått det till de bättre,för att jag lyssnat och *kors i taket" mitt X me...men dock var de inte poppis hos hans fru...Ja du vet,den "moderna familjen"...*suck*

Jag hoppas verkligen 2008 blir ett bättre år för er på många plan...Lycka till och kramiz från mej....
    Lällas : Åh,vad skoj för dej,att "bäbis verkstaden" sätter igång,hoppas allt är klart för det ,att ni får tummen upp på en gång
    Låter som ni fick en skön jul ,hoppas ni fick lite snö också
    Fru U: Åh,ska ni me starta med bäbbe verkstan i jan,?? De har jag inte hängt med på,,,så udnerbart för er,hoppas det tar fort för er och att 2008 blir ett underbart år med liten knodd och mindre värk
    jajja B : Åh GRATTIS till att du klarade tentan...förstår att du måste blivit mycket lättad
    Hopaps din mage mår bättre snart

Hoppas ni nu hade ett underbart trevligt slut på det gamla året och en bra början på det nya.

För första gången de senaste fyra åren så hade jag inget SKOV idag...*JIPPPIE*

I morse vaknade jag lite sakta,sakta och försiktigt ,väntade in den första rapen,för att se om det skulle bli en spring tävling till toan med mej själv,men icke,för första gången på fyra år så kunde jag ligga kvar i sänge den 1 janurari och dra mej...så underbart

UNderlig känsla...

Själv hade vi en toppen kväll i går,vi bjöd på tre rätters middag,hade 4 kompisar här ( men till efter rätten var vi 8 pers,istället för sex ...så blir de jämt här ) och deras barn,så sammanlagt med våra tre så var det nio kidz här ...Ungarna och vi vuxna var mycket nöjda med kvällen.

Vi spelade ett spel som jag klart kan rekomendera : Lika par leka bäst..hahaha

Ledde till många goda & glada skratt och en hel del diskutioner

Ha en bra 2 januari alla goa människor ...kram till er som behöver och till er som vill ha en

• skrutteluttan74
    MaddeK81 skrev 2008-01-02 19:45:47 följande:
    Nu har jag gjort ett riktigt utvik ska jag tala om för er! Utvikningsbilderna består av min alldeles egna mage med tillhörande fult ärr och stomi, helt au naturell. Känns lite läskigt måste jag säga att blotta sig så mycket. Som tur är så är det en av er vänliga själar  här innifrån tråden som fått ta del av bilderna, nämligen Jenny F. Är det nån mer som vill ta del av bilderna i utbildningssyfte, nyfikenhetssyfte eller nåt annat syfte så inboxa mig så ska vi se vad vi kan ordna. Kan tillägga att Jenny F fått bilderna i mejl av mig för att hon va nyfiken på hur det här med att ha stomi funkar eftersom hon själv troligen kommer att få (tillfällig) stomi. Om någon av någon som inte känner mig genom den här tråden av någon anledning råkar läsa det här och blir nyfiken så behöver ni inte höra av er till mig, jag vill endast dela med mig till dom jag känner och litar på (t.ex. ni andra vvs-are).Kram på er!
    Ja,det är tack vare dej Madde som läkare och liknande kan studera och "försöka" lösa all världens problem... Alltså helt ärligt,så osjälvisgt och super fint av dej att dela med dej av bilderna om någon behöver...Som sagt osjälvisgt& mycket fint & dessutom säkert inte det vanligaste ngn gör.
    Smart att skriva som du gjorde också,annars har du säkert snart flertalet som vill se din stomi "bara för att se..." inte av den anledningen du kan tänka dej att visa dom
  • skrutteluttan74
    grådis : Jag hoppas det löser sej för dej och gubben,att ni får ngn kontinuitet med hans barn och så...för bara det kan också underlätta mycket för dej...att du VET då dom ska vara hos er eller inte...Så att du slipper sitta och planera långt i förväg,för att sen bli besviken,inte kul...
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10