Grådis : Så tragisgt för dej,då det gång på gång blir samma sak,då ni ska till att prata,alltid är de ngt som kommer emellan...Inte kul..
Jag vet ju inte hur det är att ha en "partner med barn" men min make kom in i "vår" familj och fick vara me om de...och Nej ,det är inte lätt..desvärre hjlper oftast inte familjerätt eller något sånt om att "skapa cheman" som ska hållas,för visst det är ett "kontrakt",men för att det ska vara gilitigt,måste det trätt laga kraft i länsrätten eller tings rätten...Jaaa...tyvärr och gör inte de ,för de är än mer uppslitande för barnen,förr eller senare kommer dom ändå säkert komma och gå som dom vill...
Nä huga,ligen,det är inte en lätt sits du är i och dessutom har du lixom inte ngt att "säga" till om som "styvmamman" fast du säkert många gånger är klokare än både mamman och pappan tillsammans,det ser jag på min make...Han tänker på ett helt annat sätt än vad jag gjort...Men så har han fått det till de bättre,för att jag lyssnat och *kors i taket" mitt X me...men dock var de inte poppis hos hans fru...Ja du vet,den "moderna familjen"...*suck*
Jag hoppas verkligen 2008 blir ett bättre år för er på många plan...Lycka till och kramiz från mej....
Lällas : Åh,vad skoj för dej,att "bäbis verkstaden" sätter igång,hoppas allt är klart för det ,att ni får tummen upp på en gång
Låter som ni fick en skön jul ,hoppas ni fick lite snö också
Fru U: Åh,ska ni me starta med bäbbe verkstan i jan,?? De har jag inte hängt med på,,,så udnerbart för er,hoppas det tar fort för er och att 2008 blir ett underbart år med liten knodd
och mindre värk
jajja B : Åh GRATTIS till att du klarade tentan...förstår att du måste blivit mycket lättad
Hopaps din mage mår bättre snart
Hoppas ni nu hade ett underbart trevligt slut på det gamla året och en bra början på det nya.
För första gången de senaste fyra åren så hade jag inget SKOV idag...*JIPPPIE*
I morse vaknade jag lite sakta,sakta och försiktigt ,väntade in den första rapen,för att se om det skulle bli en spring tävling till toan med mej själv,men icke,för första gången på fyra år så kunde jag ligga kvar i sänge den 1 janurari och dra mej...så underbart
UNderlig känsla...
Själv hade vi en toppen kväll i går,vi bjöd på tre rätters middag,hade 4 kompisar här ( men till efter rätten var vi 8 pers,istället för sex
...så blir de jämt här
) och deras barn,så sammanlagt med våra tre så var det nio kidz här ...Ungarna och vi vuxna var mycket nöjda med kvällen.
Vi spelade ett spel som jag klart kan rekomendera : Lika par leka bäst..hahaha
Ledde till många goda & glada skratt och en hel del diskutioner
Ha en bra 2 januari alla goa människor ...kram till er som behöver och till er som vill ha en