fairyfloss skrev 2008-02-18 04:12:27 följande:
Åh jag sitter typ och gråter här nu, har så jävla ont i magen. När ska det ta slut? Jag kan seriöst inte röra mig utan att behöva springa på toa, det enda som hjälper är att ligga eller sitta helt still. Och det gör så förjävligt ont och magen krystar utan min kontroll så att jag nästan spyr på kuppen. Jag blir så orolig för hur det påverkar bebisen också, det känns ju fan som om jag redan föder barn. Det kan inte vara så hemskt att föda barn när man har kännt såhär. Jag menar, där har man i alla fall ett mål med smärtan, och man kan se ett slut. Här bara fortsätter det och fortsätter och det finns verkligen inte något mål, ingenting. Det känns som om mina alternativ har tagits bort i och med graviditeten. Jag skulle nu, om jag inte var gravid, fasta och gå på extrem skondiet. Men det vågar jag inte för jag kan ju beröva bebisen vilktiga näringsämnen, det kommer inte finnas tillräckligt för oss båda! Så vad ska jag göra? Ska jag ringa min läkare och organisera att jag börjar med prednisolonet som han skrev ut till mig? Det känns som om jag ger upp, men jag vet inte, colifoamet funkar ju uppenbarligen inte som det borde. Eller inte längre i alla fall... Jag hatar prednisolon med hela mitt hjärta, men jag gör vad som hellst för min bebis. Vill inte riskera för tidig födelse och problem för hans del! Och föder jag för tidigt är det ju BRA att jag gått på kortison, även om jag kommer få alla jävla biverkningar som finns på jorden. Vad skulle ni gjort?! Jag behöver verkligen tips och råd om hur jag ska göra för jag vet varken in eller ut!!
Oj,din stackare...Hoppas du kommer fram till ngn "råd" med allt...*kram*..Jag tyckte de va nog så jobbigt att ha en liten,då jag fick mina problem,kan inte tänka mej hur det dessutom hur det är att vara gravid...
När man är gravid och när man fått liten så vill man ju kunna njuta av hela paketet ...men,men...
JAg hade andra problem under mina grav.så två av mina är för tidigt födda,men inte den sista,men då fick jag istället problemen med magen (som dom misstänker är crohns,men inte vet,trots omfattande undersökningar ) som jag nu har...kräkningar,diareér,blod i avföring ,skov på skov osv...
Men usch och fy för att vara gravid och ha detta h*lvete...Usch...Nä,jag hoppas du kommer till "ro" med mage och grav,så fort som möjligt,håller tummarna hååårt för dej.
Kram från mej