Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Lindis41 skrev 2008-02-19 09:48:33 följande:
    hoppas pådet bästa!!!!
    Lycka till idag gumman ...hoppas det går bättre i dag...kram från mej
  • skrutteluttan74
    grådis skrev 2008-02-19 10:26:00 följande:
    Lärka, hehe, vilken syn med alla människorna runt bordet med LaxabonLindis, vad duktig du är! Jag har aldrig fått i mig allt, har alltid spytt och fått ta lavemang... men nu får jag bara phosporal, är ju bara två glas att dricka....smakar pytonOm det inte kommer nåt, så prova att "gymnastisera" lite, massera magen, drick mycket vatten osv. Varmt lycka till idag, ska tänka på dig. KramisNä, ska serva målaren med kaffe....han grejar i vårt sovrum...slipar och ska ttapetsera....wow, tänk att få en tapet på väggen....hmmm 'generad* jag rev ner tapeten förrätt länge sedan, men sen kunde jag aldrig bestämma taqpet och började således helt logiskt renovera hallen iställetMen nu, äntligen, ska vi få ett sovrum...sambon tror på ett lyft i romantiken Mmmm rött blir det, så nu j*klar ska det bli åka av i sänghalmenses om en stund
    Hahaha...Låter ju kanon... Härligt med en tapet ...igen....Jo,ibland är vi kvinnor vääääldigt logiska
  • skrutteluttan74
    hallå och gokväll...jag är på väg till min make,dvs till sängen...Måste bara in och avlägga lite rapport

Idag kom ett brev hem till mej med en himla massa papper och ett rör,för avförings prov,från Umeå...Och den läkarn som sövde mej...
    Meeeeen,det står INGENSTANS vad som visade sej på undersökningen och det står heller ingenstans varför dom vill ha avförings prov,inte ett skit står det alltså på pappren...Det enda som står är att "det är brådskande"att  lämna in detta,senast 27 /2 på VC...
    Snacka om att göra en upprörd i onödan...Varför gör dom så här...Det är ju inte ens min läkare som ville ha provet...
    Hade tänkt vänta ut läkarna och inte "tjata" som jag brukar göra...MEN,nu ringer jagh i morrn,för nu ska jag veta vad som visade sej om ngt visade sej...
    Och visade det inget fel,då blir jag ännu surare för att dom itne hört av sej,då har dom skrämt mej totalt i onödan...

Nåja,min faster med flertalet diagnoserb(50 år) bland annat Morbus crohns,UC och ngt mer med fistlar,fick ta bort 3 dm av tarmen i går och hon ringde i dag och var kanon nöjd.
    Hon hade smärtlindring i form av en slang i ryggen,men skulle ta bort den i morrn,för hon upplevde att det mest gjorde ont i "såret" på magen sa hon...
    Otroligt,men så pigg som hon lät har hon inte låtit på länge...hoppas nu de blir bättre för henne...
    Men det skrämmer mej,hon höll på i 20 långa h*vetes år innan hon fick diagnos...Skrämmande,men,men,visar det inget så visar det inget....

Nåja,nu kallar sängen...lär väl drömma mardrömmar igen,som i natt...huga,huga,men så är det då jag är dålig,vet inte varför ....

Önska r er alla en bra onsdag
  • skrutteluttan74
    68an skrev 2008-02-19 23:39:48 följande:
    bc.se jag de lät ju märkligt. ring o fråga i morn!låter underbart med din faster...ja inte att hon fick vänta 20 år då, ja de var ju lite likt mig då jag väl fick diagnos.nattkram på dig
    Jo,jag måste ringa...Ja,visst låter de bra,tycker jag med,hörde ju glädje & hopp i hennes röst igen
    Oj,så du fick också vänta länge...ja de verkar va ganska vanligt...tycker de är många härinne som det tagit länge för...Nåja,natti natt
  • skrutteluttan74
    Nu vet jag lite mera  till vad jag skulle göra avförings provet....

Dom misstänker tydligen starkt att det är Crohns sjukdom.
    Alla värden tyder på det...MEN...tarmen ser oregelbunden ut,så det gör dom osäkra på om det är just det eller ngt annat...
    Vid nästa skov ska dom ialla fall ge mej cortison som är lokalt verkande i tarmarna,endast,så då skulle jag bara åka in.
    Nu har tydligen även en läkare i Umeå hand om mej  ,tillsammans med den i Skeå ( Mårten någonting heter den i umeå).
    Dessvärre har dom starka misstankar om att kameran inte kommit ut,för den hade slutat fota en efter bara ett par timmar.
    Så nu har dom bokat in en översikt av buken med UL eller röngen.
    Så får vi se,men så ligger det till ialla fall...Jag hade dock hoppats på att dom hade ngt mer konkret att komma med.
    Jo,så sa han så här. :
    Att det kommer färskt blod i avföringen hör ihop med detta, MEN att det kommer gammalt är för att jag hade ngn typ av "Födelse märken " högre upp i tarmarna...Jaja..men då vet vi dock de ialla fall....

Nåväl..ha en bra fredags kväll
  • skrutteluttan74
    jo,föresten,det där cortisonet,det skulle man visst äta i minst ett halv år...eller längre...
    det var det som hade R i serj som jag berättade om.
  • skrutteluttan74

68an : Ja,tack tack,det hoppas jag med,ska kollas till veckan

Just nu känns det bara sååååååå jävligt...är inte inne i ngt skov,.men jag 'är "rädd",men för vad vet jag inte.

Jag drömmer tok mycket mardrömmar,så jag vågar knappt somna,men det är om helt sjuka saker,och samma drömmar men på olika ställen och olika vis,men i stort sett lika.

Dessutom pratar jag såååå mycket i sömen just nu,så jag till och med stör min familj och då är det mycke vill ja lova...

det som är ,ä att då jag pratar i sömen,så blir jag oftast sjuk inom en snar framtid.

Så det känns inte så kul, sov middag en och en halv timme i dag och vaknade med munnen full av blåsor och magen uppspärrad som en ballong,men bara övre delen av magen...Nä,det känns inte bra alls just nu.

Men,men,bara att vänta och se...Pappa tyckte jag skulle ringa och prata med mammas väninna (mamma är ju död ) ,hon är mycket medial och har verkligen övertygat oss många,många gånger om saker hon inte har en susning om,hon berättade för mej för ett tag sen att hon såg mej med kryckor,då hade jag haft dom hemma tre dagar,ingen visste att jag fått dom,för de var inte uppakade,...så då berättade jag för henne...Nåja,han tyckte jag skulle ringa henne och "surra" ialla fall..får se om jag ids i morrn eller så...

Nåja,hoppas du mår bättre iallaf all...Hur går det med armen din ??

Föresten min vän,har du provat chatta på gmailen ??Eller använder du bara msn ??

Jag är ofta där fast jag är offline,bara att prova,för om ngn skriver så svarar jag alltid,bara det att vissa av mina syskon barn skriver så fort dom ser faster...och de kan bli liiiiite tradigt ibland...fast det är kul,men,men
    Har du kolla me din syrra ännu,vars de var hon va ??

Nu ska jag i säng,lång dag i morrn och på söndag

Ha de bäst ...natti natt

• skrutteluttan74
    grådis skrev 2008-02-22 16:18:53 följande:
    Jag tror jag har överdoserat familjeliv Ett plötsligt bebissug har infunnit sig igenDet har varit borta/begravt/gömt/glömt/förpassat långt bak i huvudet/ignorerat/fått vänta/inte varit aktuellt/varit omgärdat av tvivel/en sårskorpa man inte velat riva upp.... men nu i några dagar så har jag drömt och tänkt och känt ett sug!Realistiskt?Trevlighelghälsningarfrånennågotförvirradgroda:-s
    Ja...klart det är realistigt...vill man ha barn,men valt att vänta av olika anledningar,så kommer ju suger förr eller senare...Vänta tills sovrums tapeten är klar..haha.-D
  • skrutteluttan74
    TrasigMage skrev 2008-02-22 18:10:29 följande:
    fy bubblan! Jag bara ätit lite ris ikväll å mår apa :( Kroppen reagerar negativt på all mat jag äter nu, får feberattacker efter varje måltid, och blir dundertrött. Och bara för allt detta så tänker jag äta på chokladpudding ikväll med, kah jävlas tillbaka lite med kroppen, måste få äta ngt gott ibland (även om jag vet att jag kommer att må ännu sämre)Hoppas på att vi alla kommer få en bra helg i alla fall!!Kram till er alla, skulle verkligen vara kul att träffas!! :)
    jo,ge igen bara...låt inte magen vinna...prova med kexcoklad oxå...brukar funka kanon,en liten bit då och då,då man inget annat kan få ner..t.esta
  • skrutteluttan74
    Tittar in till er...ger LSS en kram och hoppas du mår bättre snart

Själv har jag inte ringt mammas väninna ännu,jag brukar invänta rätt tid,nu känns det som att ja ska ringa,så jag ringer   i morrn och tjattrar bort ett par timmar,det brukar bli så

Nåväl...har fått svar på "kamera kapseln" nu...det enda dom såg,var att tjocktarmen är "lätt inlamerad"(mot för tidigare 2005 då större delen av den va inflamerad ) dom såg "födelse märken på tarmen" som förklarar det "gamla " blode som kommer.
    Sen såg dom några nystan av tarmludd,men inget som var farligt.
    Men varitfrån det färska blodet kommer såg dom inte.
    Dom misstänker trots allt Crohns,men något mer sa han,för alla prover som dom tog var antingen förhöjda eller för låga...så nu är det  bara att fortsätta kämpa och leta.
    För min faster tog det typ 20 år innan hon fick diagos, så läkarn tyckte inte jag skulle ge upp än...Nä,men de känns som skit att gå och ha det så här och måsta "teata" alla möjiga mediciner,som inte verkar ha ngn verkan...Men,men,.skam den som ger sej....

Nu har vi fått en laptop ialla fall,så nu kanske jag slipper få så ont i ryggen av bråcken för att jag sitter vid datorn...Och ungarna är nöjda,för nu får dom "rå" lite ensamma över den stationära.,...

Nåväl...Krya på oss som behöver
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10