Inlägg från: Lällas |Visa alla inlägg
  • Lällas

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hejje.. En snabbis idag.. trött efter bröllopsmässan.. Men guuu va fina (och dyra) grejer det finns..

Jajja: Fy vad jobbigt ni måste ha det.. Jag fick inga som helst biverkningar av Artrox, bara positiv effekt. Prova och det kan vara så att det trollar bort din ledverk.. Ska hålla tummarna att det funkar för dig med. I början tog jag 2 tabletter om dagen, en på morgonen och en på kvällen.. Nu tar jag 1 tablett i veckan och det räcker.. Tack och lov..

Molle: KRam på er, hela familjen. Jag kan bara säga att det är ett bra beslut Rebecca fattat. Jag var uppe på benen dagen efter operationen och det gick jättebra.. Det finns linnen typ från HM som jag hade som undertröja och då syntes knappt stomin.. Jag hade stomin i ca 7 månader och nu är det som sagt 5 månader sedan jag opererades igen och nu har jag ett krigsärr på magen men det är så fint och jag mår bättre än någonsin. Äter ingen kortison eller andra mediciner, bara Atrox för att hålla ledvärken borta och dimetikon för att minska gaserna. Inga mer kemikalier i form av tabletter.. Så jäkla skönt. Har aldrig någon stress till toa längre och jag är så himla glad. Jag tror på REbecca och det här kommer att göra henne gott och hon kommer bli bra.. Ärret kommer att blekna med åren. Som sagt, hör av er om ni vill ha bilder. Hälsa Rebecca kram och säg att vi alla håller på henne.. och er såklart. Kramisar i massor

Kram alla härinne.. Ni är bäst.. Kramis

• Lällas

Hjälp.. Jag tror att jag har fått en fistel vid rumpan.. Fy! Vad gör man åt det? Och jag trodde det vara mest vid Crohns som man fick fistel/fistlar.. Ska jag kontakta mag/medicin doktorn eller kirurgen? Fasiken.. Den kom häromdagen och jag tror att det är en listen fistel fast jag tror inte att nåt kommer ut ur den?
    Hjälp.. Kram

• Lällas

Tindras; Tack snälla för svar.. Har liksom som en liten "blåsa" vid rumpan.. men det gör inte jätteont utan känns bara ibland.. Ska jag vänta tills det antingen kommer nåt ur den eller ska jag ringa doktorn direkt? Vad gör man åt fistlar? Är det inte vanligare vid Crohn? Vad ska kolla ur den? Var?

Förlåt för alla frågor men detta är helt nytt. Kramis

• Lällas

Hej kompisar. Har inte hittat igen tråden på sistonde när dom har haft favvisarna otillgängliga. Men nu är jag här igen.

Här är allt bra med mig och magen sköter sig bättre än nånsin (peppar peppar) och jag tror inte det var en fisten för nu känns det inget igen.. Kan ju bara hoppas på det bästa.

Jag ringde min kompis idag som hade ont i magen av magsjuka och sen frågade hon hur det var med mig och jag svarade att jag mådde kanon och då slog det mig.. herregud, jag mår verkligen bra och vad himla tacksam jag är för det. Att operera bort tjocktarmen har varit en resa i sig men nu är jag så lycklig att jag fick chans att skrota tarmen få tillbaka ett friskare liv.

Jag har ändå väldigt färskt i minnet hur det är att var att vara som sämt och jag lider så mycket med er som mår dåligt. Huvva. Trodde aldrig jag skulle säga att jag mår kanon och verkligen mena det.

Skickar stoooora kramar till alla och önskar att magarna sköter sig nu och är snälla med er.

Kramis

• Lällas

Fairy Floss: Men huvva.. Så jäkla jobbigt när kroppen inte fattar vad hjärnan vet.. mina dagar och nätter på toa är många

Trasig mage: Va? Ska dom inte försöka göra nåt mer?

• Lällas

Madde och Fru U: Instämmer med er helt när det gäller Stomin. Vilken livräddare och det var så underbart att kunna äta vad man ville, dricka vad man ville och inga nattliga besök på toa.. Det var en befrielse. Är så jäkla glad att jag kastade tarmen åt grisarna Hoppas verkligen att det goda resultatet av IRA håller i sig men annars vet jag ju hur det är med Stomi och det var en dröm mot för att vara sjuk.

Jajja: Kul att gå ut ibland, det är du värt.. Hoppas magen sköter sig bättre snart.

Kramis

• Lällas

Tips: Blåbär är stoppande så jag som har IRA dricker gärna Proviva blåbär eller Grönt te med blåbär och det har gett mig underbart resultat. Går mer sällan på toa nu.. Gott och nyttigt. Sen har jag gått ner 7 kg sedan jag åt maxdos med kortison i för ett år sen. Har inte tränat på ett bra tag men har struntat att köpa buss/t-bane kort och promenerar dit jag ska och det är så underbart att kunna promenera utan att behöva veta vart närmsta toa är. Så nu njuter jag av mina promenader. Och att vara nere på matchvikt igen är ju underbart.

Jag vet inte riktigt om det känns ok att berätta hur bra jag mår. Får lite dåligt samvete för jag vet ju hur jobbigt det är med UC och nu när jag mår så bra så skäms jag nästan här. Det är kanske därför jag inte varit lika aktiv här inne. Jag tycker ju så mycket om er och vet hur många av er har det men så mår jag ju så bra nu.. Vill ju ändå hänga med er härinne.. Skickar iallafall kramar i massor till er. Utan er härinne hade jag aldrig orkat gå igenom allt med sjukdom, stomi och operationer. Ni är underbara.

• Lällas

Vargsjäl, kul att se dig igen Julitös Jag har provat REmicade men jag var såklart en av de procent som det inte fungerade på.. Det hjälpte några dagar efter 1a injektionen men sedan kom blodet tillbaka. Jag hoppas du har bättre lycka där. Håller tummarna för dig. KRam

• Lällas

Tack snälla ni, jag vill ju hänga med er härinne. Och om jag kan få någon att våga göra IRA så är jag kanonglad för det har räddat mitt liv. Vad gör väl lite ärr på magen? Krigsskada brukar jag säga

Kramis, nu väntar film med sambon

• Lällas

Ser "bekvämt" ut Skönt att det är över

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10