Rebecca och Trasig Mage: Jag håller med MAdde, jag har också haft stomi och det gav mig livet tillbaka. Jag är så himla glad att jag fick möjligheten att skrota tjocktarmen. Hade stomi i 7 månader och har nu IRA, när man kopplat ihop tunntarmen med ändrarmen och det funkar hur bra som helst. Går på toa normalt, aldrig spring till toa och jag njuter av livet. Har ett ärr på magen med det känns som ett lågt pris att betala för att få bli bra igen. Nu leker livet. Jag kan bara säga att livet med stomi var så mycket bättre än jag någonsin trodde innan. Då var jag rädd och visste inte så mycket om det.. Jag kan också bara prata för mig själv men gu va glad jag är att jag fick chans att få stomi. Det kommer gå jättebra.. Det tar några veckor att vänja sig men ganska snart kommer ni inse fördelarna med stomi och då återkommer möjligheterna igen, att gå ut och äta, att kunna sova på nätterna, att kunna gå på bio utan att behöva springa på toa, att kunna gå ut och gå, blodvärdet stiger, man blir piggare, man slipper (oftast) alla mediciner.. Ja, hoppas ni förstår fördelarna med stomi. Och jag köpte en jättefin baddräkt på Åhlens som höll in magen så jag badade och solade som alla andra, fast jag hade stomi. Var utomlands på semester 3 gånger och badade och solade.. Så det finns inga nacktelar.. bara fördelar. Det kommer att gå jättebra.. Det är bara att inboxa mig om ni vill se bilder på före/efter operationen.. Jag fick sluta med kortison och ser äntligen ut som mig själv igen..
Hör av om ni har frågor.. Jag finns här.
Kram på er.