Inlägg från: Lällas |Visa alla inlägg
  • Lällas

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hejje.. Ja, då är ni fast med mig framöver Jag tycker så mycket om vår speciella tråd. Finns nog ingen tråd som har så mycket värme och medmänsklighet och medkänsla som i våran tråd.

GMT: Fyyy va jobbigt för hela familjen men stackars Lukas. Skickar mängder av styrkekramar

Ska krypa till kojs nu men ville bara kika in och säga hur mycket jag tycker om er. Kramis

• Lällas

Tack Bcsvensk, och god natt på dig mä.. jag ska också träffa John Blund snart Och katten och sambon mår bra.. fast hela lilla familjen är förkyld.. men inget allvarligt.. Kram och god natt

• Lällas

Hej mina goa vänner.. Fy vad många som är sjuka nu.. Tycker stackars.

SLJ och GMT: Hoppas att Lucas blir bättre snart. Men jag förstår hur ni tänker, inga mer skadliga medeciner. Jag har själv haft stomi och livet blev mycket bättre efter det. Hur länge är det tänkt att han ska ha stomi?

Nalla: Man får prata om sig själv här.. Snitt blir nog bra.. JAg misstänker att jag får snitta jag med om jag blir gravid. Men det gör mig inte så mycket tror jag.. JAg vill ju inte heller riskera att bli anal inkontinent.. Huvva

Molle: Jag tänker på er och Rebecca också.. Jag hoppas att Rebecca piggnar på sig/frisknar till. Hur känner Rebecca om Stomi operationen nu? Jag stöttar er och kan nog säga att livet återvänder mer och mer när man äntligen får stomi. Inga fler spring till toan.

68:an: Huvva vännen. Vi vet ju att du är Drottning på att skriva romaner här inne så jag förstår vad jobbigt att inte kunna skriva så lätt med den brutna armen.. Stackars.. Men du, du måste nog söka läkare eller nåt, inte bra att inte göra nr 2. Kanske prova klyxa ut lite?? Men lite omvänt situation va? Kramis

Dalkulla: Tackar som frågar Jag mår bra faktist. Är sugen på bebis men vet ju också att det kan vara svårt att bli gravid efter operationer. Så vi ska väl sätta igång med verkstan snart Jippi.. Och ber till gud och allt ihopa att jag kan bli gravid. Hoppas hoppas.

Vargsjäl: jag har inte haft det så själv, men annars har jag haft mycket problem med ändan.. KAn nog vara som Faryfloss säger..

Trasig mage: Åh gu va gott med semlor.. Jag blir sååå avis.. Hälsa sambon grattis och hoppas det blir en härlig dag. Kram

Itmorsan: Skönt att slippa medeciner och skönt att du klarar dig bra ändå.. Jag tar inte heller mediciner längre.. men så har jag ingen tjocktarm kvar heller Men så underbart att vara medecinfri.. I love.

Mammasknodd: Skönt att vara "hemma" och bli lite ompysslad..

Madde; Hoppas att det ordnar sig till ditt bästa på hemmafronten. Skickar en kram och tänker på dig.

• Lällas

Jajja; Skönt att du verkar må lite bättre.. Kramis

Tindras; Inget att vara rädd för Jag hade också Colifoam förr och det är kanske lite obehagligt att föra in den men ta råden och smörj lite glidmedel eller så på så går det lättare

Fru U: Jag har ätit Quorn och jag har mått bra efter (peppar peppar) Gott var det också

Jag har dessvärre fått hemoroider tror jag.. Det var nog det jag hade sist också när jag trodde jag hade fistel men den gången gick det tillbaka. Jag tror jag fått hemoroider för att jag hostar så mycket och kniper samtidigt ihop för att inte göra nr 2 i byxan Men jag vet inte vad jag ska göra? Ska jag ringa doktorn? Det är ju Lördag.. Men ska till kirurgen den 20 feb.. ska jag vänta till dess? Tack för tipsen..

Nu är det dags för lite mer Ben & Jerrys glass.

Kram allihopa.. Ni är bäst..

• Lällas

Nalla: Skönt att du är på benen igen.. Jag hostar fortfarande. Det är 11 månader nu och inget händer. Ska ringa doktorn i veckan och se om lung röntgen eller odlingen visat nåt. Jag blir tokig. Hostade så att jag fått hemorroider.. Inte så kul. Jäkla skit. Har du hunnit bli bra i din hosta?

• Lällas

Nalla; Dy, kan du inte byta BM? Du ska inte behöva bli ledsen.. Då blir jag arg på henne.. Det här ska ju vara en underbar tid för er och det ska inte nonchas när man har en tarmsjukdom.. särkilt inte av någon som inte har en aning om hur det är.. Lyssna på svärmor Kramis

• Lällas

Någon som har tips för Hemorroider.. JAg blir tokig.. En stor "knöl" vid analöppningen stor som en kula ungefär.. Har köpt nån salva på apoteket men hur länge ska man vänta.. Ska man sticka hål på "kulan"? Har liksom fått som ett blåmärke bredvid också... Jäkla skit.

• Lällas

Tack alla för svar.. Ja, vet inte vad det är jag har men jag ska ringa min mag doktor på Måndag morgon och hoppas att jag får en tid snart. Ska också ringa om hostan igen. Skit kropp.. Är det inte ulcerös kolit så är det fan nåt annat.. Kan man aldrig bara få må bra och vara frisk? Ska det va så jäkla svårt?

• Lällas

Hejje igen.. Nu har jag samlat kraft. Imorgon ska jag ringa till magdoktorn, kirurgen, husläkaren, Karolinksa.. För nu SKA jag bara få hjälp med halsen och hostan.. Är så less. Tänker fan lägra sjukhuset om jag inte får hjälp. Hostade lite blod idag.. bara lite men tilläckligt för att skrämma livet ur mig. Nu ska jag göra allt för att komma till någon kunnig expert på Karolinska. Sen ska jag prata om hemorroiden för fy vad äckligt. Inte kul för oss som går på toa lite oftare.. Ska ju till kirurgen den 20e feb så ska be att han tar bort den då. Nu ska jag ta kontroll över min hälsa.. Iaf se till att jag får den hjälp jag behvöer... Så det så!

Nu känns det bättre KRam alla underbara. Krya på er.

• Lällas

Hejje gobitar
    Om jag också får tipsa om laxermedel så kommer Phosforal högre upp på listan än Laxabon. Av Phosforal måste man bara dricka 2 liter så det går lite lättare.. Inte lika äckligt heller tycker jag. Så fråga om du får det istället

Jag har tid i morgon kl 09.15 för min hemoroid Överdrev lite om hur ont jag hade men annars får man ju aldrig nån hjälp och visst gör det ont.. Berättade att jag inte kan ta suppar med en stor fet hemoroid så ska till jourläkare imorgon på Ersta. Hoppas att dom kan ta bort den.. Håll tummarna.

Hostan har dämpat sig lite idag (peppar peppar). Min doktor rinde medan jag hade telefonen på tyst.. suck.. och sen ringde han inte igen trots att jag ringde upp och pratade med sjuksyster och sa att jag i princip satt på telefonen och väntade.. Så förhoppningsvis mer info om hostan imorgon.

Nalla; Jag är också inne på ditt spår. Bara flytta hem till Hudik igen med bättre luft, vi bor ju mitt inne i smeten.. på Fridhemsplan så ganska skitig luft här.. Tror säkert jag har astma eller nåt.

Lilloppan: Stackars! Hur länge var du bra i magen efter IRA tills du blev dålig igen? Blir lite rädd då jag också har IRA sedan sep -07 men magen sköter sig bra iaf.. TAck och lov. Älskar min mage nu Och det var det längesedan jag gjorde.
    FÖrstår att du är less. Tror säkert tarmvila är bra. Har du prednisolon suppar? Dom hjälper mig alltid. Slutar blöda på en gång med dem.. Behöver bara ta dem nån gång i månaden nu.. tack och lov. Tar Pentasa också med jämna mellanrum. Tar du dimor också? Något annat? FÖrlåt för alla frågor men passar på då du också är IRA:are! Kan man ha delad diagnos? Har man inte antingen eller? Stor kram iaf och ring läkaren.. Bäst att få hjälp fort.

Ska äta nu men kikar in sen.. Ni är bäst.. Stor puss till alla.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10