V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Svarta partier har jag aldrig hört. Det kan inte ha varit levrat blod då. Det kan ju nli svart om det sitter länge tror jag.
Svarta partier har jag aldrig hört. Det kan inte ha varit levrat blod då. Det kan ju nli svart om det sitter länge tror jag.
Hör gärna av dig om du undrar över nåt mer. Jag har varit med i sju år nu. Så man börjar bli bra påläst. Kanske skulle skola om mig till läkare. Haha. De frågade på akuten en gång när jag var där med
Vad konstigt halva min text försvann.
Fortsättning
med Rebecca så kliade sig läkaren i huvudet och tänkte högt
-Vad ska vi ta för prover här då?
-Varför inte det och det och det svarade jag.
Han tittade upp och sa
-Ingen dum ide jobbar du inom vården?
-Nej jag är självlärd svarade jag.
Madde: Om du hade ulcerös colit från början, opererade de bort din tjocktarm då. Sen fick du diagnosen crohns. Eller hur har det gått till? Nu fattar jag ingenting. Du får ursäkta min nyfikenhet.
Jag har fattat det som att har du crohns så kan det sprida sig till tjocktarmen också, men har du uc kan det inte sprida sig till tunntarmen. Så har ni fått diagnosen uc och opererat bort tjcktarmen är det så då att man har fått crohns också eller är det uc som spritt sig i alla fall?
Men om du har crohns och en inflamation i slutet av tarmen kan de inte då operera bort den delen? Så har jag också fattat det. Att vid crohns kan man operera bort den sjuka delen medans vid uc måste man ta hela tarmen.
Okej nu förstår jag tack för hjälpen man lär sig nåt nytt varje dag.
tindras äiti: Man ska ligga på vänster sida när man tar det. Helst precis innan sänggående. När Rebecca fick det sa de att på ca tio minuter har tarmen tagit upp det. Lycka till.
Det gör inget om man måste gå på toa, det har förhoppningsvis ändå gjort sin värkan. Efter ett par dagars användning med pred klysma brukar det inte funka på Rebecca mer. Det blir totalstopp sen sprutar det ut som en fontän. Jättekonstigt så nu får hon inte det längre.
Ja om tarmen är inflamerad så ska man ha detta då det verkar från insidan. Vet inte egentligen vad det är som händer när jag trycker så är det stopp, det kommer ingenting. Sen när jag drar ut den så sprutar vätskan ut. Lägger också alltid en handduk under.