• bebben Elias mamma

Hårdrockare

Hej alla hårdrockare, finns här några som hade kunnat svara på lite frågor ang. varför ni började lyssna på hårdrock, vad texterna handlar om, om ni känner er accepterade för er musikstil, är ni stolta över den??? Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Hårdrockare
  • heavymetal2

Amon Amart,Finntroll,Tristania,Pain.....för att bara nämna några.....Tristania är ett måste om man gillar goth.Amon amarth om man vill ha lite råare....och utseendet?Vem säger nej till långhåriga pojkar?Inte jag....fast min egen gubbe är snaggad förstås,men han e jävligt snygg ändå....

• tröllkäringa

hårdrockare här med

gillar bla Sparzanza, Metallica, Voolbeat, Iron Maiden plus en jäkla massa andra som är dreeeeeeeeeeetbra!!!

Spelar mkt bra hårdrock på bandit1063.com om någon inte visste det

(¯`°?.¸ ღ hÅrDrOcKღ ¸.?°´¯)
  • NobodysFool

arch enemy måste jag säga att sångerskan där imponerar mig

• heavymetal2
    Valkyriah skrev 2007-12-29 20:16:28 följande:
    Oj har många favoriter Men för att nämna några så blir det maiden,Pantera,judas priest,slayer,amon amarth,arch enemy (grymt duktig tjej)Rob zombie,metallica...
    Arch enemy ja!Hon är helt suverän....trodde det va en kille som sjöng först(he he) innan jag köpte skivan....
  • heavymetal2
    tröllkäringa skrev 2007-12-29 20:20:10 följande:
    hårdrockare här medgillar bla Sparzanza, Metallica, Voolbeat, Iron Maiden plus en jäkla massa andra som är dreeeeeeeeeeetbra!!!Spelar mkt bra hårdrock på bandit1063.com om någon inte visste det
    Tack för tipset....
  • Valkyriah

Ja,hon är grym....så mycket röst i en så liten tjej
    Några av medlemmarna i bandet kommer ju från min hemstad så har ju sett de live ett par ggr

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • tröllkäringa
    heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:22:11 följande:
    Tack för tipset....
    så lite så=) är helt såld på den radiokanalen, har den dock bara på datorn men det funkar ju lika bra det hehe....bättre än mix megapol o sån dret...orkar inte lyssna på det en kvart en gång...bläk haha
    (¯`°?.¸ ღ hÅrDrOcKღ ¸.?°´¯)
  • NobodysFool

inte för att vara sådan men Iron maiden och metallica var bättre förr metallica gick ner efter black album 1991 Iron maiden blev kassa på sena 90-talet runt när de släppte viritual reality runt 97-98 .... nu så e de som gyllene tider säljer på sitt namn

• heavymetal2
    tröllkäringa skrev 2007-12-29 20:23:37 följande:
    så lite så=) är helt såld på den radiokanalen, har den dock bara på datorn men det funkar ju lika bra det hehe....bättre än mix megapol o sån dret...orkar inte lyssna på det en kvart en gång...bläk haha
    Ne jag håller med,och nu e det bara den där jäkla Picasso-bruden som spelas på radio!Jag blir tyvärr riktigt jävla illamående....
  • Life is Peachy
    bebben Elias mamma skrev 2007-12-28 12:33:28 följande:
    Tack så mycket för era svar. Finns det några gemensamma nämnare inom hårdrocken t.ex. inom politik, är det arbetarklass eller högre klass som brukar lyssna på hårdrock utifrån era erfarenheter?Vill man som hårdrockare skrämmas? visa att man inte gillar samhället som det är? Är sprit eller droger något som anses ok bland hårdrockare? Ni är till stor hjälp
    Jag skulle inte rakt ut säga att hårdrocken hör till nån speciell klass men jag tror nog att de flesta som lyssnar på hårdrock hör till arbetarklassen.

Skrämmas? Öh...nej varför skulle man vilja det? kanske är det bara som så att det är en gammal trist uppfattning om hårdrockare pga av att många klär sig i svart, har kedjor och liknande.

Sprit dricker nog de flesta men är inget som hör ihop med hårdrock som grej. Däremot är det många hårdrockare som varit eller är sponsrade av sprit märken. Därav uppfattningen. Men det finns många nykterister som lyssnar på hårdrock.

Jag är hårdrockare in i märgen och har nog influerats mycket av mina två äldre bröder men droger har aldrig varit accepterat vare sig av mig mina bröder eller någon annan av mina kompisar som lyssnar på hårdrock.
    Förbäääänat.
Svar på tråden Hårdrockare