• bebben Elias mamma

Hårdrockare

Hej alla hårdrockare, finns här några som hade kunnat svara på lite frågor ang. varför ni började lyssna på hårdrock, vad texterna handlar om, om ni känner er accepterade för er musikstil, är ni stolta över den??? Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Hårdrockare
  • wholelottarosie

Varför jag lyssnar på hårdrock? Därför att det är så jäkla bra :) Började när jag var 13 då jag upptäckte Queen (Queen är i och för sig glamrock, men det var då rockgenren kom in i mitt liv)och i skrivande stund, 5 år senare, så lyssnar jag till Show No Mercy med WASP.

• Hardrocker

Jag har nog lyssnat sen lekis! En kommpis jag fick där hade en platta med Alice cooper. sen efter det har jag alltid lyssnat på hårdrock! och allt som hör där till jag skäms då absolut inte över min musikstil, jag har ju haft den så länge jag kan minnas, det är en stor del av mig och alla som känner mig eller vet vem jag är vet att det är på det viset. Vist folk kan reagera lite ibland då man kommer och ska lämna barnen på dagis och man spelar Amon Amarth i bilen istället för mix megapol!. Men det är absolut inget jag stör mig på. En dag frågade en fröken på dagis vad grabben alltid säger innan han ropar på viktoria! Jag frågade grabben vad han sagt för något, då svara han helt självklart att han sjöng på Sabaton!Primo Victoria!

• NobodysFool

uppväxt i en hårdrocks familj... konserter festivaler var en vanlig grej hos oss....

• Mammashjärtegull
    Har varit hårdrockare sedan jag var 11-12 år, (23 år nu).
    Allt började av att jag hade en kille som hade skivor med Guns n roses och jag blev helt ställd... sen dess har allt kring musik vart hårdrock (glamrock till stor del).
    Funkar alltid om jag e nere, då lyssnar jag lr så tittar jag på videos så känns allt så jävla bra igen
  • heavymetal2

Det är gött med hårdrock!Finns inget som får en på så bra humör....

• CosmicCat

Ytterligare en gammal hårdrockare här, men den SYNS inte längre på mig. Musiken lämnar jag dock aldrig även om jag inte längre liknar en kvinnlig Nikki Sixx Mitt stora intresse började med att jag 1983 såg en bild av Vince Neil i tidningen Okej och sedan satt och stirrade på den i ungefär 40 minuter innan jag kom ur trancen, gick raka vägen och köpte "Shout at the devil" (på LP förståss) dagen efter och konstaterade att jag ÄLSKADE musiken också. Sedan fylldes det på med band som visuellt inte var riktigt lika vackra, som Maiden, Accept, Scorpions osv... Men Mötley Crüe kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, typ första kärleken.

• CosmicCat

Hmmm, inser att jag kanske mixar ihop åren, troligen var det 1984 jag fick upp ögonen för hårdrocken, då var jag 14 år och hade just upptäckt att killar kanske inte var så dumma trots allt...

• NobodysFool

Vilken grupp e era favoriter???? mina e Aerosmith, Guns N Roses, Cinderella, Billy Idol, Mötley, HIM, Kiss m.m.

• Valkyriah

Oj har många favoriter
    Men för att nämna några så blir det maiden,Pantera,judas priest,slayer,amon amarth,arch enemy (grymt duktig tjej)Rob zombie,metallica...

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Hårdrockare