Hårdrockare
Hej alla hårdrockare, finns här några som hade kunnat svara på lite frågor ang. varför ni började lyssna på hårdrock, vad texterna handlar om, om ni känner er accepterade för er musikstil, är ni stolta över den??? Tacksam för hjälp
Hej alla hårdrockare, finns här några som hade kunnat svara på lite frågor ang. varför ni började lyssna på hårdrock, vad texterna handlar om, om ni känner er accepterade för er musikstil, är ni stolta över den??? Tacksam för hjälp
gott nytt år alla
Ja gott nytt år till er alla!
Happy New HeavyMetal Year!!!
vi har en liten sjuk hårdrockare på 5 månader så vi e hemma och myser
Gott nytt år alla heavy-fan!!!!!!!!![]()
Är allätare men i grund och botten rockare/hårdrockare.
Har aldrig haft problem med att folk inte accepterar vad jag lyssnar på.
Just nu rullar ganska mkt Shakra och Gothard i högtalarna och lurarna.
några bakfulla ????
ahhhhhhh det ljuva livet som småbarnsförälder ...... ja vi sov en runda innan med .... sen så kollade vi raketerna från balkongen.
jo,det blir lite så
Men raketerna tittade vi på,var en mysig kväll
Man får väl ta igen det och festa en annan kväll istället.
det har vi sagt många gånger haha ha ha ha ha
Jag började lyssna på hårdrock i tidiga tonåren. Hade tidigare lyssnat på lite allt möjligt, men hade inga jättestora favoriter. Så började jag upptäcka Whitesnake och Kiss och på den vägen är det... Har några favoriter som inte är hårdrock alls, men de är i minoritet.
Stolt över och accepterad för min musiksmak? Javisst!
Några av mina favoriter:
Disturbed (bäst!)
Marilyn Manson
Megadeth
White Zombie
Kiss
Poets of the Fall
Rammstein
Sisters of Mercy
Metallica
Nine Inch Nails
Uppväxt med många olika musikstilar, Beatles, klassiskt, 60-tal, Kraftwerk, synth m.m. Men ingen hårdrock. Lyssnade på power metal för första gången hos en vän, när jag var 20 år.. Morifade, Edguy, Helloween, Sonata Arctica, Stratovarius. En annan kompis spelade en cd med Dream Theater, sen var jag förälskad i prog-metal. Pain of Salvation, Vanden Plas, Pagan's mind, Sun Caged... Efter att ha besökt några metal-festivaler i Europa, lade jag Opeth, Coheed and Cambria och Children of Bodom till mina favoriter.
Fast det senaste året har jag mest lyssnat på rock. Atreyu, Breaking Benjamin och A perfect circle.
hmmm undrar vilka de nya headliner banden e på SRF2008
NobodysFool skrev 2008-01-02 14:50:53 följande:
Jag var vuxen innan jag blev accepterad för min musikstil. På 80-talet var det mkt fördomar mot hårdrockare. Min ena moster trodde jag var satanist för att jag lyssnade på Europe ex. Jag vet inte varför jag ÄR hårdrockare men första gången jag hörde hårdrock så visste jag bara att detta var jag. Då var jag 7-8 år.
Jag kommer alltid att gilla hårdrock och jag är stolt över det...och över den jag är.