• metamorfosen

Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)

När jag läser om hur jobbigt alla med diagnosen PCO och kämpar med att få hjälp från sjukvården,tänkte jag att jag måste dela med mig av min egen historia.
    Jag hade sedan jag fick min första mens problem med uteblivna menstruationer, som kom kanske 1g/år eller vartannat år. För det första fick jag kämpa länge med att överhuvudtaget bli tagen på allvar av sjukvården, och fick ingen ordentlig undersökning med ultraljud förrän jag var runt 20, men fick då äntligen konstaterat vad felet var:PCO.
    Jag led verkligen av detta med fetman och koppsbehåringen och att inte ha mens- kanske aldrig kunna få barn, så jag bestämde mig, bitter över sjukvården, att jag skulle komma tillrätta med detta på annat sätt. Jag kunde verkligen inte nöja mig med att detta skulle vara något kroniskt.
    Jag kämpade verkligen i många år på alla möjliga sätt med olika alternativa behandlingar, utan något resultat, tills det år jag fyllde 30.Det var verkligen var vändpunkten i mitt liv.
    Jag fick en sk "Sakrokraniell" behandling där terapeuten kunde konstatera med en gång att problemet kom ifrån att hypofysen låg klämd och orsakade hormonrubbningen. Efter behandlingen blev jag efter flera års hopplösa försök med gestapuranbeh. osv
    gravid med en gång med en helt normal graviditet, amning utan problem, och när mensen sen kom tillbaka var den regelbunden. Nu har jag två underbara barn och väger normalt, ammar fortfarande nr två.
    Med detta vill jag säga att det finns andra lösningar än att bara söka sig till sjukvården. Jag och mina barn är verkligen exempel på att det finns hjälp att få med andra metoder!

• Svar på tråden Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)
  • KajsaMaja70

Jag vill bara förtydliga att Osteopater jobbar med HELA kroppen, och att kraniosakralterapin bara är EN del av behandlingen. Även mitt bäcken var låst i fel läge, som jag tidigare skrivit, och det rättade osteopaten till. Fick en mycket bättre hållning.

Tror som Metamorfosen att den traditionella sjukvården inte kan så mycket om det - eller inte tycker sig ha tillräckliga bevis - och att de därför inte vill informera om det. Oseopater kan sägas likna kiropraktorer och naprapater, men jobbar lite annorlunda.

Sedan ska man självklart vara lite försiktig, för det finns säkert flera därute som "kokar ihop" egna varianter av utbildningar. Kolla upp den person som du planerar att gå till, hur har andra patienter upplevt behandlingarna hos honom/henne!

• metamorfosen

Jag kan hålla med "Kajsamaja70" om att det finns många sk. alternativterapeuter som inte gör någon nytta alls. Jag har verkligen provat det mesta i mitt desperata försök att bli frisk under åren, så det vet jag verkligen. Sen förstår jag också att bara för att jag blivit hjälpt att av en särskild person, att det inte går att garantera att alla skulle bli friska på första försöket som jag blev. Människor är ju olika.

Men det skadar ju inte att försöka; det kan ju faktiskt bli ett lika stort mirakel för någon annan som det blev för mig. Så om fler är intresserade av att få mer information om den teraupeuten som hjälpte mig så är det bara att skriva i min gästbok.

• metamorfosen

Jag kan hålla med "Kajsamaja70" om att det finns många sk. alternativterapeuter som inte gör någon nytta alls. Jag har verkligen provat det mesta i mitt desperata försök att bli frisk under åren, så det vet jag verkligen. Sen förstår jag också att bara för att jag blivit hjälpt att av en särskild person, att det inte går att garantera att alla skulle bli friska på första försöket som jag blev. Människor är ju olika.

Men det skadar ju inte att försöka; det kan ju faktiskt bli ett lika stort mirakel för någon annan som det blev för mig. Så om fler är intresserade av att få mer information om den teraupeuten som hjälpte mig så är det bara att skriva i min gästbok.

• metamorfosen

• metamorfosen

Oj, det krånglade visst till sig när jag skulle posta inlägget...

• molly80

hej igen!

Blev lite tokigt där. Jag vill gärna veta mer om den person som hjälpte dig. Bor dock i sthlm. Hur gör jag om jag vill komma till din gästbok?! Lite ny på detta med forum...

Har också snett bäcken enl min naprapat som jag gått hos innan. Ett ben som alltid är längre och taskig hållning och en bakgrund med korsbett och annat som stämmer med din beskrivning. Tror mer och mer på att detta kan hjälpa även mig att få ordning på det som inte stämmer i kroppen och som jag relaterar till min pco.

Tacksam för kontakt och info metamorfosen!

• metamorfosen

Hej Molly80
    Jag är själv ny och ovan med hur saker och ting fungerar här, men prova med att trycka på min signatur och när sen min sida kommer fram, tryck på gästbok och sen kan du skriva ditt meddelande där.

• tjej2611

Hej!!
    Jag är också fri ifrån min PCO! =)

• metamorfosen

Skulle vara kul att höra hur det gick till tjej2611

Svar på tråden Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)