Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)
När jag läser om hur jobbigt alla med diagnosen PCO och kämpar med att få hjälp från sjukvården,tänkte jag att jag måste dela med mig av min egen historia.
Jag hade sedan jag fick min första mens problem med uteblivna menstruationer, som kom kanske 1g/år eller vartannat år. För det första fick jag kämpa länge med att överhuvudtaget bli tagen på allvar av sjukvården, och fick ingen ordentlig undersökning med ultraljud förrän jag var runt 20, men fick då äntligen konstaterat vad felet var:PCO.
Jag led verkligen av detta med fetman och koppsbehåringen och att inte ha mens- kanske aldrig kunna få barn, så jag bestämde mig, bitter över sjukvården, att jag skulle komma tillrätta med detta på annat sätt. Jag kunde verkligen inte nöja mig med att detta skulle vara något kroniskt.
Jag kämpade verkligen i många år på alla möjliga sätt med olika alternativa behandlingar, utan något resultat, tills det år jag fyllde 30.Det var verkligen var vändpunkten i mitt liv.
Jag fick en sk "Sakrokraniell" behandling där terapeuten kunde konstatera med en gång att problemet kom ifrån att hypofysen låg klämd och orsakade hormonrubbningen. Efter behandlingen blev jag efter flera års hopplösa försök med gestapuranbeh. osv
gravid med en gång med en helt normal graviditet, amning utan problem, och när mensen sen kom tillbaka var den regelbunden. Nu har jag två underbara barn och väger normalt, ammar fortfarande nr två.
Med detta vill jag säga att det finns andra lösningar än att bara söka sig till sjukvården. Jag och mina barn är verkligen exempel på att det finns hjälp att få med andra metoder!