• metamorfosen

Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)

När jag läser om hur jobbigt alla med diagnosen PCO och kämpar med att få hjälp från sjukvården,tänkte jag att jag måste dela med mig av min egen historia.
    Jag hade sedan jag fick min första mens problem med uteblivna menstruationer, som kom kanske 1g/år eller vartannat år. För det första fick jag kämpa länge med att överhuvudtaget bli tagen på allvar av sjukvården, och fick ingen ordentlig undersökning med ultraljud förrän jag var runt 20, men fick då äntligen konstaterat vad felet var:PCO.
    Jag led verkligen av detta med fetman och koppsbehåringen och att inte ha mens- kanske aldrig kunna få barn, så jag bestämde mig, bitter över sjukvården, att jag skulle komma tillrätta med detta på annat sätt. Jag kunde verkligen inte nöja mig med att detta skulle vara något kroniskt.
    Jag kämpade verkligen i många år på alla möjliga sätt med olika alternativa behandlingar, utan något resultat, tills det år jag fyllde 30.Det var verkligen var vändpunkten i mitt liv.
    Jag fick en sk "Sakrokraniell" behandling där terapeuten kunde konstatera med en gång att problemet kom ifrån att hypofysen låg klämd och orsakade hormonrubbningen. Efter behandlingen blev jag efter flera års hopplösa försök med gestapuranbeh. osv
    gravid med en gång med en helt normal graviditet, amning utan problem, och när mensen sen kom tillbaka var den regelbunden. Nu har jag två underbara barn och väger normalt, ammar fortfarande nr två.
    Med detta vill jag säga att det finns andra lösningar än att bara söka sig till sjukvården. Jag och mina barn är verkligen exempel på att det finns hjälp att få med andra metoder!

• Svar på tråden Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)
  • metamorfosen

Ursäkta mig, jag verkar visst ha nåt fel på synen idag. Det VAR rätt från början.Jag får skylla på att jag har en liten 16 månaders busunge som är med och petar på tangentbordet.

• metamorfosen

Sök också på eniro:"kraniosakral osteopati" så får du rätt typ av behandling. (hoppas detta inlägg kommer upp EN gång)

• Shakespear

wow, det låter ju helt oroligt! Verkar vara någonting för mig. Jag är så trött o ledsen på min pcos!!!! Tack för ett nytt hopp....

• maja under eken

Fick en liten Aha-upplevelse!

Så mitt bett kan orsaka trubbel för fertiliteten!

Har pco-s och en liten Elvira 7 mån som kom till tackvare en Osteopat, ackupunktör o ivf.... Jag la in d hårda artilleriet o när vi skulle köra ivf så kombinerade jag äv m behandlingar av min Osteopat (då jag råkat få reda på att snett bäcken kan orsaka trubbel för fertiliteten) han tipsade äv om en ackupunktör. O så tog jag 1/3 albyl dagarna efter ET f att ägget lättare skulle fästa..

Därmed vågar jag väl inte säga att jag fick barn tackvare Osteopatin, men kanske skulle vi lyckats mha enbart den.. vem vet..

Va jag svamlar.. Vad jag nu när jag läser här inser e att ett fall i 13-års åldern som orsakade lättare whiplash äv kan ha orsakat min hormonrubbning. O får jag ordning på bettet så kan pco-s:en kanske tacka för sig. Vilken underbar dröm d vore!

Jag gnisslar tänder så till den grad att emaljen snart e bortnött på vissa tuggytor, trots bettskena. Jag känner mig ständigt sned o öm i käken. Hade inte detta bett som yngre men har kopplat ihop d m visdomständerna, att dom flyttat på tandraderna lite.. Men d kan va fallet o d kanske går o åtgärda!

Ska ta upp detta m min Osteopat!

Min Osteopat har lyckats göra flera kvinnor gravida.

Hade flera frågor som jag glömt, men TACK för denna tråd som gav lite ny gnista åt mig i hopp om att bli kvitt denna hormonrubbning! O mer hopp om att lyckas få syskon på traditionellt sätt..

Elvira - Livets Solstråle!
  • gumsan06

Hej hej.......ni får ursäkta att jag inte förstår men vad
    innebär :"kraniosakral osteopati"?????

• gumsan06

Okej.....nu förstår jag vad det är! Det är ju helt perfekt om det fungerar!!!

• gumsan06

Fick också en liten aha upplevelse.... Min PCO(vilket jag inte visste då att jag hade)blev bättre efter jag fick vår dotter. Mensen var mer regelbunden än vanligt men sen fick jag ont i ryggen igen(vilket jag brukar ha+ en nerv i höfen som ofta kommer i kläm-har olika långa ben) Och mensen blev mer och mer oregelbunden,fick upp mer och lös med sin frånvaro i 7 månader.

Nu är min rygg lite bättre igen och min ägglosning har åter kommit igång ,dock är den ej helt regelbunden..............men nu slog det ju mig att mitt ryggont kanske påverkar min PCO ganska mycket?!!!

Tack för ett bra tips!

Ska starkt fundera på att söka på kraniosakral osteopati i min närhet!!

• MJAD

va är en "Sakrokraniell" behandling? *nyfiken*

• Shakespear

Hej! Idag har jag ringt o beställt tid för CST i Göteborg. Jag längtar, tänk om jag kan bli av med min pcos!!!!!

• metamorfosen

Lycka till shakespear och hoppas verkligen det kommer att gå lika bra för dig...

Det står ganska bra beskrivet om behandlingen på
    www.lingao.info/KranioSakral_terapi.htm (vet ej hur man gör när man länkar det direkt härifrån)

• metamorfosen

Va bra, det verkade ju fungera av sig själv...

• PirateGrace

Vad underbart att det iallafall finns några som kan tänka sig alternativa behandlingsmetoder!
    Fick min PCO-diagnos igår och har alltid varit tveksam till att knapra hormoner så jag sa att jag skulle försöka rätta til det själv ett par månader innan jag gav mig på t.ex pergo.

Tanken var då att jag skulle gå ner ngra kilo, äta linfröolja, dricka rölleka-te samt gå på zonterapi... Hade redan självdiagnosticerat mig sen en tid tillbaka..:o)

Jag har haft en hormonrubbning tidigare, hade kraftigt förhöjt prolaktinvärde för ngra år sedan som rättade till sig själv och det som stör mig idag är att varken då eller nu så är det någon läkare som överhuvudtaget ifrågasätter VARFÖR!!!!

Jag tänker inte acceptera att ha en rubbning i hormonbalansen resten av livet! Hade det här varit ett manligt symptom så hade det fan funnits behandlingar och svar!
    Kanske ska ta å starta en tråd för oss som inte vill tiga å knapra... nån som e intresserad?
    Lycka till alla!

Svar på tråden Bara jag som blivit botad från PCO?(långt)