• Mamba

    Kristna se hit del 11

    Det trodde jag aldrig, att det skulle bli 11 trådar, och fler ska det bli!

    Här kan vi fortsätta prata, stötta, lägga fram böneämnen och tjöta

    kram på er!

    INFORMATION

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Välkomna, gamla som nya!

    Här har ni lite historik: 


    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl. Tack för att du visar din respekt för detta!


     

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3604203.html


    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3610849.html


    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m6276292.html


    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m8574710.html


    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m10520177.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m13003227.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15767259.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m19049809.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m22342495.html


    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m25453561.html


     


     
    vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Svar på tråden Kristna se hit del 11
  • Mamba

    Greützi

    Ja så säger man här nere, på swissdütch, detta språk som är en blandning mellan tyska och franska

    Hoppas alla hittar hit och God fortsättning på 2008!


    vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Storasyrran

    Hej alla!
    Har precis kommit hem från en härlig musikgudstjänst - första gudstjänsten vi kunnat gå på tillsammans sedan julafton. Då däckade nämligen Lovisa i någon slags kräksjuka, och sedan, när vi hållit oss i total karantän fem dagar och äntligen kände oss säkra på att ha klarat oss andra från eländet, blev Vendela sjuk. Nu smittar väl ingen av dem längre, i alla fall, så vi får se till att träffa lite folk, för efter att bara ha lekt med varandra i en dryg vecka är tjejerna i luven på varandra mest hela tiden!

    Gott nytt år, i alla fall!

  • Imani

    Hejsan,
    har tänkt jag ska vara mer aktiv här på tråden nu.Ska försöka i alla fall. Ni är ju så mysiga allahopa!
    Jag och gubben var ut på en joggingtur i det 0-gradiga snövädret på kvällen. Hur skönt som helst. Inget nyårslöfte dock, men jag vill komma iform nu. Det är ju snart midsommar och då vill jag kunna komma i nån fin klänning eller nåt .
    Ha de gött!

  • KristenTjej84

    Hej hej*vinkar glatt* och må Jesus välsignelse vila över er alla!! ifall det här kan kallas för förböns tråd, så vill jag gärna ha förbön gällandes min klåda som gör livet förjävligt för mig:P
    Har dock mycket att tacka Gud för också, som att min farmor överlevde sin hjärtinfarkt trots att hon var 30 minuter utan syre, genom ett mirakel då många bad för henne så vaknade hon ur koman och kan numera både prata, gå och nästan leva helt som vanligt!
    är det någon som vill att jag ska be för honom/henne så är det bara att säga till!!
    gud välsigne er, ha en fortsatt trevlig kväll mina bröder och systrar

  • Mamma Heather

    Hej alla, gamla som nya, i tråden Tack Mamba för att du gjorde ett nytt tråd!

    Jag har mycket att tacka Gud, Jesus och vår Heliga Moder Maria över på sistone. Allt känns bara rätt och jag ska se till att spendera mer tid med Guds ord (Bibeln alltså), i bön (vanliga bön, Novena och Rosenkransen) och i Kyrkan (söndagar, onsdagar och lördagar), i det nya året. Det är inget svårt att nå, alls. Ikväll blir det Mässan kl 18:00 i Falun, det brukar är inte många som kommer på just den Mässan, så den är perfekt för oss med ivriga lille Alexander.

    Imani, Jag har också börjat motionera mera; igår kväll tränade jag 20 minuter (1 amerikansk mil) till en Leslie Sansone (www.lesliesansone.com) dvd jag fick som julklapp. Ett kristen baserad "in home walking" dvd som heter Walk The Walk. Jättebra var det och jag svettade mkt må du tro, i bara 20 minuter! Det finns 2 olika workouts på den, den 1 (amerikanskt) mil (20 min) och den 2 (amerikanskt) mil (30-35 min). Jag ska köra den första under 2v o sen efteråt göra den 2:a o blanda den med min elliptiska maskin (Orbitrek Platinum). Jag ska gå ner i vikt så jag (o Alex) kan få en gratis resa av min pappa till USA! Vi ses för fika snart?

    Nej, nu ska jag dricka kaffe, klä på mig, o går ut med hunden och min iPod Nano och göra min Rosenkrans samtidigt. Det tar ungefär 20 minuter att be Rosenkransen, så då blir hunden glad.

  • levlivet73
    KristenTjej84 skrev 2008-01-01 23:44:54 följande:
    Hej hej*vinkar glatt* och må Jesus välsignelse vila över er alla!! ifall det här kan kallas för förböns tråd, så vill jag gärna ha förbön gällandes min klåda som gör livet förjävligt för mig:PHar dock mycket att tacka Gud för också, som att min farmor överlevde sin hjärtinfarkt trots att hon var 30 minuter utan syre, genom ett mirakel då många bad för henne så vaknade hon ur koman och kan numera både prata, gå och nästan leva helt som vanligt! är det någon som vill att jag ska be för honom/henne så är det bara att säga till!!gud välsigne er, ha en fortsatt trevlig kväll mina bröder och systrar
                                                           
       
      Go morron!
    Varmt välkommen!

             Ber att din klåda skall stillas........
  • orzia1

    Hej alla vänner

    Tack för alla era böner sen den dagen jag berättade om vår graviditet, den har och är väldigt omtumlande, o jag är säker på att Gud  vakar över Idun.

    Nu går jag in i vecka 35 något som ingen varken läkare eller vi trodde skulle hända, men som sagt nu är jag inne i v 35 och nu stoppar int läkarna mig längre utan nu får hon komma när hon kommer.

    Jag har genom graviditeten varit inställd på o få snitt,men har träffat div olika läkare som har sagt att de int ser något som helst hinder för att jag ska föda vaginalt.

    Jag har tvekat i mina resonemang hur jag ska göra, och har bett tillsammans med en präst i församlingen och även bett själv varje dag om att Gud ska välja min väg.

    Inatt fick jag en upplevelse som jag ännu inte kan sätta fingret på, och som är svår att förklara i ord. Men Gud visade mig vilket alternativ jag ska välja. Och nu är det som en stor sten har lättat från mina axlar.

    Stor kram till er alla i tråden


    När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • PetJA

    Ojojojoj... är det redan dags för en ny tråd... OOOOTROLIGT vad tiden går fort!!!

    Då kikar jag bara in här lite snabbt för jag måste gå och tvätta (jätteskoj - inte) och önskar er alla en god fortsättning på det nya året!

    Skriver mer en annan gång! *kram*


    *de är härliga de små liven*
  • tjötas

    Jag är här

    Ber för er alla, även de böneämnen jag inte hann kommentera i förra tråden.

    Orzia: Helt otroligt att det har gått så bra, jag är också övertygad om att Gud vakar över Idun. Tänk att vi bad för enstaka dagar då för flera veckor sen, och nu är hon snart helt fullgången. Gud är god!

  • Imani

    Hej,
    va underbart det är att få läsa om ditt pågående under Orzia. Det är gott att få höra vad Gud gör för oss i alla lägen i livet. Svåra stunder som bra stunder.

    AmericanWoman: Jag var in på hemsidan "Walk at home" och det verkar jättebra. Jag tänker använda mig av den video man kan följa på hemsidan de gånger jag inte kan komma ut. Tack för tipset.

    Jag ber att Guds glädje ska komma över oss!

Svar på tråden Kristna se hit del 11