• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:52:22 följande:
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:49:35 följande: jag tycker inte det är onotmalt att inte skaffa barn, men jag tycker det är konstigt när dom frågar varför man väljer att skaffa barn.
    Det jag menade var att om man ställer frågan varför man skaffar barn och sedan skriver att det är onormalt och egoistiskt att skaffa barn så tycker jag det är bra mkt egoistiskt och onormalt att inte skaffa barn, var mer så jag menade. Jag anser att alla gör som dom vill, men meningen med livet är att föra sina gener vidare det är min fulla övertygelse!
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Lady Sylvana

Jag ser ingen mening med livet, alla gör sin egen mening med livet. Men jag är ju inte troende eller, som det låter flera av er här är.

• JAG är BÄST

Tina, jag anser inte det är en konstig fråga. Det är faktiskt en mycket bra fråga.

Varför man skaffar barn.

bebbe mede in italy

Egoister är vi allihopa, ja. Jag håller själv på att skaffa barn, för att JAG VILL HA BARN.
    Alltså är man en egoist för att man SJÄLV VILL!!

• Tina83

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:54:57 följande:

asså, jag är med på dina noter. alltså, på din sida
  • ElinaNikki

Jag tycker vi startar en tråd istället med frågan hur man tänker när man väljer att inte skaffa barn...det är för mej ett mysterie nämligen. Tjingeling, nu lämnar jag tråden. Och jag håller på bebbe made in italy och Tina83 *s*

• bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:56:34 följande:
    Tina, jag anser inte det är en konstig fråga. Det är faktiskt en mycket bra fråga.Varför man skaffar barn.bebbe mede in italyEgoister är vi allihopa, ja. Jag håller själv på att skaffa barn, för att JAG VILL HA BARN.Alltså är man en egoist för att man SJÄLV VILL!!
    Grattis!
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Lady Sylvana

Själv skulle jag aldrig skaffa barn för någon annans skull än min egen, tycker man är lite korkad om man gör det.

• Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:56:34 följande:

Tina, jag anser inte det är en konstig fråga. Det är faktiskt en mycket bra fråga.Varför man skaffar barn.bebbe mede in italyEgoister är vi allihopa, ja. Jag håller själv på att skaffa barn, för att JAG VILL HA BARN.Alltså är man en egoist för att man SJÄLV VILL!!
    men man är ju lika mycket ego om man inte skaffar barn, då vill man ju bara ta hand om sig själv hela livet, och vill inte uppleva hur underbart det är att få barn
  • Tina83
    ElinaNikki skrev 2008-01-06 14:57:22 följande:
    Jag tycker vi startar en tråd istället med frågan hur man tänker när man väljer att inte skaffa barn...det är för mej ett mysterie nämligen. Tjingeling, nu lämnar jag tråden. Och jag håller på bebbe made in italy och Tina83 *s*
    aha, jag har funderat vad du menar...fattade inte inlägget med bananen
  • Lady Sylvana

tina

Nu verkar du fatta vad folk skriver, man är lika mycket, och lika litet egoist oavsett om man skaffar barn eller inte.

Svar på tråden Varför skaffa barn???