• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:23:41 följande:

tinaJa, du ville ha barn, för din egen skull, inte för någon annan, för några konstiga anledningar osv. Jag tycker inte det är konstigt alls. Men det är egoistiskt, man gör det för sin egen skull, förhoppningsvis. Jag ser inget fel på egoism alls, varför tycker du det är fel? Vad är det som är fel med det?
    jagg, då öär jag väl egoist, på ett sätt.

och på ett sätt inte. tack för mig.
  • Lady Sylvana

Jag kommer skaffa barn för att jag vill, och min man vill, inte för att någon anser att det är meningen med livet osv. Jag tycker bara man är dum om man försöker bestämma någon annans mening med livet, hur andra ska känna osv.

• VulgusProfanum
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:22:14 följande:
    men FYYY va ego du äääär! herregud!
    Jo då jag är egoistisk och så var även maken
    Ingen av barnen har bett om att få bli födda utan vi valde att sätta dem till världen. Helt utefter våra egna önskemål och vår egna vilja. Men- utan den typen av egoism så skulle i vart fall mitt liv bli himla tomt
    Beauty fades Dumb is forever
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:23:45 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:21:57 följande: moaaahahahaha!!shit alltså. blir så full skratt. jag måste gå nu. ha så kul me katten
    skall oxå lämna tråden nu. Det finns så mkt bitterhet här att man dånar, vi som skaffar barn är inte ego vi är oego, det kan jag skriva under med tjock svart penna
    Jag har ett mirakel i min mage
  • VulgusProfanum
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:25:45 följande:
    skall oxå lämna tråden nu. Det finns så mkt bitterhet här att man dånar, vi som skaffar barn är inte ego vi är oego, det kan jag skriva under med tjock svart penna
    Själva handlingen att skaffa barn är en egoistisk handling- men när barnen väl har kommit till världen så går deras behov före ens egna- och då är man kanske bara semi-egoistisk
    Beauty fades Dumb is forever
  • Lady Sylvana

bebbe

Du är inte ett dugg mer eller mindre egoistisk än vad jag är.

• bebbe made in italy
    VulgusProfanum skrev 2008-01-06 15:26:44 följande:
    Själva handlingen att skaffa barn är en egoistisk handling- men när barnen väl har kommit till världen så går deras behov före ens egna- och då är man kanske bara semi-egoistisk
    jag ser det inte som egoistikt, jag ser det som att ge en annan människa chansen att få leva ett liv i vår värld....
  • bebbe made in italy
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:27:35 följande:
    bebbeDu är inte ett dugg mer eller mindre egoistisk än vad jag är.
    jo mkt mindre egoistisk
  • ict

Det som är "normalt" för dig...kanske inte är det för andra.

Och...vad är "normalt"? Men, det kanske blir lite för OT.

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:45:40 följande:

Tycker man är mer normal om man skaffar barn än om man helt frivilligt väljer att inte göra det....
  • Dorian Ertymexx

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:25:45 följande:

Det finns inget oegoistiskt med att skaffa barn. Ingen bönar och ber om att få bli född. Desto fler som önskar att de aldrig blivit födda (och jag är inte en av dem, nej). Skaffa barn av hjärtans lust, men lura er inte att tro att ni gör det för någon annan än er själva. Ingen annan kräver det av er, eller ber er göra det (kort på ekonomer som räds att det blir för många gamlingar förstås, men jag gissar att ni inte hade Göran Persson på näthinnan när ni försökte få till barnen va).
Svar på tråden Varför skaffa barn???