• Anonym (ledsen)

dö av sömntabletter?

har en bekant som var nära att dö på grund av att hon tagit för många sömntabbletter. så hemskt.

men jag undrar om det verkligen går? väldigt farligt att läkare skriver ut de, om det är så enkelt att ta självmord. behövs det väldigt väldigt många?

• Svar på tråden dö av sömntabletter?
  • Eisa

beror på vad det är för sömntabletter

alvedon kan man också ta livet av sig lätt med, och det behöver man inte ens läkarrecept för att få, så sömnmedlen är inte värst

• Anonym (ledsen)

oj det hade jag ingen anning om.

• Anonym

Hade en gammal klasskamrat som tog överdos i sömntabletter, alltså självmord. Tråkigt när sådant händer.

• Anonym (e)

Jag vet inte riktigt hur många sömntabletter som skule behövas för en säker död, men en 2-veckors ranson låter rimligt. I kombination med en flaska vin.

Bara att gå till VC och säga att man tillfälligt upplevt sömnstörning, skylla på extra stress på jobbet eller att nära anhörig gått bort - så kan man vara säker på att få ett recept i handen.

Skulle inte rekommendera en överdos av alvedon för självmord, det är osäkert om man dör och i vilket fall som helst tar det lång tid och är mycket plågsamt. Ger troligtvis bestående leverskador ifall man nu skulle överleva.

• Anonym
    Anonym (e) skrev 2008-01-07 01:09:32 följande:
    Jag vet inte riktigt hur många sömntabletter som skule behövas för en säker död, men en 2-veckors ranson låter rimligt. I kombination med en flaska vin. Bara att gå till VC och säga att man tillfälligt upplevt sömnstörning, skylla på extra stress på jobbet eller att nära anhörig gått bort - så kan man vara säker på att få ett recept i handen. Skulle inte rekommendera en överdos av alvedon för självmord, det är osäkert om man dör och i vilket fall som helst tar det lång tid och är mycket plågsamt. Ger troligtvis bestående leverskador ifall man nu skulle överleva.
    Ja tar man ett par rör alvedon så mår man bra i 2-3 dagar sen dör man av leverskador...
  • Anonym
    Eisa skrev 2008-01-07 01:02:03 följande:
    beror på vad det är för sömntabletteralvedon kan man också ta livet av sig lätt med, och det behöver man inte ens läkarrecept för att få, så sömnmedlen är inte värst
    Nej du kan inte dö av alvedon, däremot kan du dra på dej skador som leder till ett livslångt lidande. Och förkortar livet i värsta fall.

TS varför undrar du?

Jag har gjort ett dussin tablettintoxer innan jag blev frisk och fick en livsvilja igen. det är inte så lätt att ta livet av sej med tabletter de alldra flesta vaknar bara förnedrade i en sjukhussäng.
    Med en jävla ångest för hurvida man har fått skador på organen.
  • Anonym (ledsen)

trodde inte man kunde dö av sömntabletter och blev så rädd för att min bekant skall göra det igen. ta för många tabletter alltså..

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2008-01-07 01:20:50 följande:
    trodde inte man kunde dö av sömntabletter och blev så rädd för att min bekant skall göra det igen. ta för många tabletter alltså..
    Om din bekant blev inlagd på sjukhus i samband med intoxen ska h*n ha träffat en psykiater innan h*n kom ut. Då bör vederbörande ha fått hjälp och finns en stor risk för nya försök så blir man flyttad till psyk.
  • fetsnygg

man kan ju dö av vilka tabletter som helst i princip.. för många järntabletter är ju livsfarligt..

• Anonym (e)

Alla läkemedel testas för att se i vilka doser de är terapeutiska - dvs fungerar i syftet till de tillverkats för: lindra eller bota sjukdom/åkomma/symtom.

Tar man läkemedlet i för liten dos, når man inte upp till den terapeutiska nivån, och tar man läkemedlet i för hög dos kommer man upp i toxisk nivå - dvs det blir giftigt för kroppen. De flesta läkemedel kan vara dödliga om de tas i för hög dos.

Tyvärr anonym som skriver att alvedon inte kan döda, du har fel. Det beror bara på i hur hög dos du intagit läkemedlet.

Vill man dock begå självmord, och vara riktigt säker på att man dör så kan man ju överdosa Waran kraftigt under en vecka och sedan snubbla nerför en trapp.

Svar på tråden dö av sömntabletter?