• Anonym (ledsen)

dö av sömntabletter?

har en bekant som var nära att dö på grund av att hon tagit för många sömntabbletter. så hemskt.

men jag undrar om det verkligen går? väldigt farligt att läkare skriver ut de, om det är så enkelt att ta självmord. behövs det väldigt väldigt många?

• Svar på tråden dö av sömntabletter?
  • Insatt
    Anonym (ledsen) skrev 2008-01-07 01:00:49 följande:
    har en bekant som var nära att dö på grund av att hon tagit för många sömntabbletter. så hemskt.

men jag undrar om det verkligen går? väldigt farligt att läkare skriver ut de, om det är så enkelt att ta självmord. behövs det väldigt väldigt många?
    Jo det går, så dog min mormor för 34 år sedan. Fast hon såg även till att poppa några av sin nyligen avlidna mans hjärtmedicintabletter. Min mamma är fortfarande förbannad på henne för att hon valde att lämna.
  • Anonym (jag)
    Sussanne skrev 2011-01-05 23:02:07 följande:
    DU är inte ensam vännen!

Kram
    tack! känns skönt man ej e ensam..
    det är nog svårt för folk att förstå den förtvivlan man har.
    att man i dom lägena faktiskt inte tänker ett dugg på anhöriga, för det gör så fruktansvärt ont inom en, så man vill verkligen bort!
  • Anonym
    Sussanne skrev 2011-01-05 22:14:15 följande:
    Jag överdoserade på nyårsafton med mina antidepressiva mediciner och alvedon 16 st och blandade med alkohol...:(
    Gråter
    Är du okej nu? Fick du några skador? Hoppas du mår bättre kram
  • Anonym (överdoserat.)

Måste tyvärr säga att man kan det. I sommras var jag på en fest och bär alltid runt på mina sömntabletter i väskan. Mådde jättedåligt (psykiskt) och svalde cirka 12stycken sömntabletter (starka, egentligen bara för personer över 18år) med ren vodka.

vakna upp på sjukhuset några dagar senare, och hade varit medvetslös en jädra tag. och mitt läge var kritiskt under den tiden. kan ju inte svara på hur mycket det hade behövts för att dö, men det borde man..

• Anonym (jag)

ja,, när jag gjorde min lilla cocktail blandning, så spetsade jag det med sprit.
    så visst går det ihop med sprit,,,,,,,,
    men som sagt,, om man är så förtvivlad, så orkar man inte ens tänka på anhöriga. man e helt blockerad,, vill bara bort ifrån pinan. därför har man svårt att sätta sig in i hur anhöriga tar det,,,

• Anonym
    Anonym (jag) skrev 2011-01-05 22:58:14 följande:
    jag gjorde värsta blandningen på en hel burk distalgesic, massa sömntabletter, tradolan, plus oxascand. så visst "dog" jag.
    dom doserna va helt klart dödliga.
    konstigt dom fick liv i mig igen??
    Jag hoppas du mår lite bättre nu Skickar en kram
  • Anonym
    Anonym (jag) skrev 2011-01-06 02:31:14 följande:
    ja,, när jag gjorde min lilla cocktail blandning, så spetsade jag det med sprit.
    så visst går det ihop med sprit,,,,,,,,
    men som sagt,, om man är så förtvivlad, så orkar man inte ens tänka på anhöriga. man e helt blockerad,, vill bara bort ifrån pinan. därför har man svårt att sätta sig in i hur anhöriga tar det,,,
    Jag svalde 100 Imovan, 100 Stilnoct och en liter sprit... min pappa och min yngsta dotter hittade mig...

Överlevde pga magpumpning och jobbar hårdare med deras reaktion än min egen. Pappa ringer mig fortfarande 5 ggr om dagen efter 1,5 år....
  • Anonym (jag)
    Anonym skrev 2011-01-06 02:34:55 följande:
    Jag hoppas du mår lite bättre nu Skickar en kram
    tack så mkt,,,  njaaa,, halv bättre, men tror jag blev lite konstig i huvudet efter de.........
  • Sussanne
    Anonym skrev 2011-01-06 01:51:48 följande:
    Är du okej nu? Fick du några skador? Hoppas du mår bättre kram
    Hej! Jag mår lite bättre,,

Jag har ont i magen, men har inte kollat upp det..
    Kram
  • Dead man walking

Den anonyma person som påstod att hon svat 100 imovane och 100 stillnoct plus 1 L 40% sprit snackar så mycket BS=bullshit. Att dricka 1L sprit i säg gör att du inte kan gå dock om du är 56 år och alkis så klarar du 1L utan problem. Dom måste ha hittat dig  jävligt snabbt för 1. 1L sprit är alkoholförgiftning(för oss normala) 2. 200 starka sömntabletter förstör din lever totalt.

Det som händer med så mycket alkohol och tabletter är att du spyr tills du inte har någon kvar och sen spyr du lite till  (medans du är antingen halvt eller helt medvetslös) Och när du inte har mer än galla kvar i dig så sänker alkoholen+tabletter din lever och dina njurar sen så dör du.

jag tror inte du talar sanning men om du gör det måste din farsa har hittat tabletterna så dom kunde ge motverkande mediciner och du eller någon annan måste ha ringt  snabbt. Och du MÅSTE  fått beståendemen

Pratar från egna erfarenheter

Svar på tråden dö av sömntabletter?