• Anonym (ledsen)

    dö av sömntabletter?

    har en bekant som var nära att dö på grund av att hon tagit för många sömntabbletter. så hemskt.

    men jag undrar om det verkligen går? väldigt farligt att läkare skriver ut de, om det är så enkelt att ta självmord. behövs det väldigt väldigt många?

  • Svar på tråden dö av sömntabletter?
  • fetsnygg
    Anonym skrev 2008-01-07 01:41:05 följande:
    Förlåt om jag missuppfatta dej, jag är nog överkänslig och tolkar fel. Kanske för att mina upplevelser kommer för följa mej och mina anhöriga resten av livet.Så ursäkta.
    Det e lugnt.. tur att din pappa kom i tid.. kan tänka mig att dina anhöriga kommer oroa sig mer eller mindre resten av sina liv.. :(

    Uscha..
  • Anonym
    Anonym (e) skrev 2008-01-07 01:40:09 följande:
    Ja, utmaningen i självmordssammanhang ligger inte i att inte komma på ett effektivt sätt som funkar och har hög 'lyckandefrekvens', utan i att få självmordsbenägna människor att AVSTÅ från att vilja ta livet av sig.

    Jo jag förstår och vet det. Jag är väll bara skeptisk till att disskutera olika tabletter osv just för att jag vet hur man letar när man inte vill leva.


    Men som sagt jag är nog överkänslig och ska kanske gå och lägga mej istället.


    sen mena jag lyckat i bemärkelsen ngot som faktist tar död på dej, det hade varit lyckat enligt mej för ett par år sedan.

  • Sarah84

    Har hört att de inte ska va så jätte lätt att ta livet av sig med tabletter, men de verkar ju inte va så svårt om de tillome går me alvedon?

  • Sallybally

    Vad folk inte vet idag är att det ofta krävs GANSKA många tabletter (nu beror det ju helt och hållet på vilka sorts tabletter det är...) för att man ska dö av det. Det finns ju tabletter som är väldigt stark och farliga.

    MEN när vi snackar sömntabletter, så krävs det MÅNGA tabletter. Men dock ett något mindre antal om man kombinerar med alkohol, och då inte bara ett glas alkohol av nåt slag.

    En 2-veckors ranson (som någon skrev), om vi snackar en pilla om dagen, tror jag INTE dödar.

    Personligen har jag missbrukat både droger, piller och alkohol i flera år (men är nu drogfri sen 2 år tillbaka) och jag kunde vissa kvällar ta så mycket som 20 st Xanor 1mg, när jag redan var jätte-berusad. Men det kan säkert vara en dödlig dos också, men så länge jag höll mig vaken så... Min kropp klarade det iaf. Nu var jag ju van vid att ta piller. För en som inte är van kanske det räcker med en "2 veckors-ranson".

    Det är väldigt individuellt!


    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Sallybally
    Anonym skrev 2008-01-07 01:14:52 följande:
    Ja tar man ett par rör alvedon så mår man bra i 2-3 dagar sen dör man av leverskador...
    Njae, man mår nog INTE bra, man får nog kraftiga mag-smärtor.
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Anonym

    hej
    jag har tagit upprepade överdoser av sömntabletter.. tagit som max 20 ggr ordinarie dos.. och bara sovit i några dygn..

    verkar vara svårt att dö av sömntabletter om man itne tar en massa och blandar me sprit...

  • systersandra

    De nya sömntabletterna bensodiazepiner är ganska ofarliga jämfört med de som fanns förr.Risken att dö är inte så stor längre, men visst förekommer det dödsfall fortfarande även om det inte är lika lätt.
    Alvedon är en väldigt farlig medicin och den är visst dödlig. man brukar säga att 30 gr är dödlig dos men har man sjuk lever, dricker mycket alkohol mm är den ännu lägre.
    Tar man runt 15 gr får man ofta levercoma.

  • Sussanne

    Jag överdoserade på nyårsafton med mina antidepressiva mediciner och alvedon 16 st och blandade med alkohol...:(
    Gråter

  • Anonym (jag)

    jag gjorde värsta blandningen på en hel burk distalgesic, massa sömntabletter, tradolan, plus oxascand. så visst "dog" jag.
    dom doserna va helt klart dödliga.
    konstigt dom fick liv i mig igen??

  • Sussanne
    Anonym (jag) skrev 2011-01-05 22:58:14 följande:
    jag gjorde värsta blandningen på en hel burk distalgesic, massa sömntabletter, tradolan, plus oxascand. så visst "dog" jag.
    dom doserna va helt klart dödliga.
    konstigt dom fick liv i mig igen??
    DU är inte ensam vännen!

    Kram
Svar på tråden dö av sömntabletter?