• Anonym (ledsen)

dö av sömntabletter?

har en bekant som var nära att dö på grund av att hon tagit för många sömntabbletter. så hemskt.

men jag undrar om det verkligen går? väldigt farligt att läkare skriver ut de, om det är så enkelt att ta självmord. behövs det väldigt väldigt många?

• Svar på tråden dö av sömntabletter?
  • Anonym (e)

Eller varför inte överdosera insulin.. nu när vi ändå är inne på ämnet.

• fetsnygg

eller lägga sig framför ett tåg? låt fantasin flöda.. eeeh.. doh Varför ens fundera på hur man kan ta livet av sig.. varför inte stoppa huvudet i en plastpåse direkt i sånna fall? :/ bättre att leva ju

• FH Mamma

Jag hoppas hon inte längre får sömntabletter på recept. Möjligtvis att hon får 1/dag levererad av hemtjänst men inte att hon kan hämta ut en hel kartong själv.

Visst vill man ta livet av sig går det alltid. Man kan spara tabletter men jag tror tålamodet inte är så bra.

• Anonym (e)

Usch, inser att jag ballat ur. Förlåt TS. Förstår att du är orolig för din vän och att denne ska begå nya försök. Det trista är att det är svårt att hindra en självmordbenägen person från nya försök, du kan som vän inte göra så mycket mer än att visa att du finns där. Lyssna när din vän vill prata, ring och hälsa på ofta. Var påträngande.

Lycka till.

• Anonym
    Anonym (e) skrev 2008-01-07 01:29:12 följande:
    Alla läkemedel testas för att se i vilka doser de är terapeutiska - dvs fungerar i syftet till de tillverkats för: lindra eller bota sjukdom/åkomma/symtom. Tar man läkemedlet i för liten dos, når man inte upp till den terapeutiska nivån, och tar man läkemedlet i för hög dos kommer man upp i toxisk nivå - dvs det blir giftigt för kroppen. De flesta läkemedel kan vara dödliga om de tas i för hög dos. Tyvärr anonym som skriver att alvedon inte kan döda, du har fel. Det beror bara på i hur hög dos du intagit läkemedlet. Vill man dock begå självmord, och vara riktigt säker på att man dör så kan man ju överdosa Waran kraftigt under en vecka och sedan snubbla nerför en trapp.
    Jo jag vet att man kan dö av alvedon så sett. Läste mitt svar och såg att det var lite klumpigt. Jag har bara spenderat lite för mycket tid på psyk och sett alla som kommer in och tagit en ask alvedon. Dvs pratat med dom och en ask är inte tillräckligt om man säger så, leverskador är ju det vanligaste resultatet.

Jag har överlevt 100 Waran på en gång, blev magpumpad och överlevde utan inre skador något de länge var osäkra på om jag skulle.
    Vill egentligen inte prata tabletter så här för jag vet hur man söker all info man kan för ett "lyckat" självmord.
  • Anonym (ledsen)

tack! hoppas att mina vän fått tillräklig hälp med sina samtal.

insulin, så hemskt, jag är diabetiker och det måset ju var det allra mest plågsamaste. hela kroppen verker, svett, oro, kramper. som man kan få vid känning.

kram alla!

• Anonym
    fetsnygg skrev 2008-01-07 01:32:08 följande:
    eller lägga sig framför ett tåg? låt fantasin flöda.. eeeh.. doh Varför ens fundera på hur man kan ta livet av sig.. varför inte stoppa huvudet i en plastpåse direkt i sånna fall? :/ bättre att leva ju

Mm det är bättre att leva och skämta hårt om något som många lever med varje dag.

Kan berätta för dej att min Pappa hitta mej i min lgh med en påse över huvudet i sista sekunden.

Men skratta ni.

• fetsnygg
    Anonym skrev 2008-01-07 01:35:10 följande:
    Mm det är bättre att leva och skämta hårt om något som många lever med varje dag.Kan berätta för dej att min Pappa hitta mej i min lgh med en påse över huvudet i sista sekunden.Men skratta ni.
    Skratta? nej du, du måste ha missförstått mig.. tyckte bara att det var bisarrt att prata om sätt att ta livet av sig på..
  • Anonym (e)

Ja, utmaningen i självmordssammanhang ligger inte i att inte komma på ett effektivt sätt som funkar och har hög 'lyckandefrekvens', utan i att få självmordsbenägna människor att AVSTÅ från att vilja ta livet av sig.

• Anonym
    fetsnygg skrev 2008-01-07 01:38:31 följande:
    Skratta? nej du, du måste ha missförstått mig.. tyckte bara att det var bisarrt att prata om sätt att ta livet av sig på..

Förlåt om jag missuppfatta dej, jag är nog överkänslig och tolkar fel.

Kanske för att mina upplevelser kommer för följa mej och mina anhöriga resten av livet.

Så ursäkta.

Svar på tråden dö av sömntabletter?