Anonym (e) skrev 2008-01-07 01:29:12 följande:
Alla läkemedel testas för att se i vilka doser de är terapeutiska - dvs fungerar i syftet till de tillverkats för: lindra eller bota sjukdom/åkomma/symtom. Tar man läkemedlet i för liten dos, når man inte upp till den terapeutiska nivån, och tar man läkemedlet i för hög dos kommer man upp i toxisk nivå - dvs det blir giftigt för kroppen. De flesta läkemedel kan vara dödliga om de tas i för hög dos. Tyvärr anonym som skriver att alvedon inte kan döda, du har fel. Det beror bara på i hur hög dos du intagit läkemedlet. Vill man dock begå självmord, och vara riktigt säker på att man dör så kan man ju överdosa Waran kraftigt under en vecka och sedan snubbla nerför en trapp.
Jo jag vet att man kan dö av alvedon så sett. Läste mitt svar och såg att det var lite klumpigt. Jag har bara spenderat lite för mycket tid på psyk och sett alla som kommer in och tagit en ask alvedon. Dvs pratat med dom och en ask är inte tillräckligt om man säger så, leverskador är ju det vanligaste resultatet.
Jag har överlevt 100 Waran på en gång, blev magpumpad och överlevde utan inre skador något de länge var osäkra på om jag skulle.
Vill egentligen inte prata tabletter så här för jag vet hur man söker all info man kan för ett "lyckat" självmord.