• Grannen

VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.

Tråden för planering av andra vvs-daten.
    Förslag på aktiviteter, stad osv.

För oss med ulcerös/chrons och annan "skit".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 16:46
    Träffen blir den 6-7 september.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 12:13
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m31550463.html

• Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.
  • grådis

Det är ju rätt gott att bo på hotell och slippa dra på sängkläder osv...
    Fast bor man på vandrarhem kan man ju hyra på plats.

Men de vandrarhemmen verkade inte ha toa på rummen? Och det är ju rätt gott

Skärgården är ju mysig och avkopplande . Ska man bara äta, prata och promenera så är ju det perfekt. Typ pensionat Bagge.
    Kommer man med tåg, tar man spårvagnen direkt ut till Saltholmen och fortsätter på färja.

Vill man ha större utbud vad gäller restauranger och pubar så får man ju bo inne i stan.

Ska vi gå på Liseberg.se (där kan man ju både äta, prata, promenera och roa sig )så får vi ju också bo i stan.

Ska vi bo och äta billigt,leva som på kollo,ligga i sovsal och fnissa och prata hela natten, mysa o laga mat tillsammans, ha maximal havs/kustupplevelse så ska vi köra på gmt:s ide´.
    Transport går att ordna, en del av oss bor ju nära och kommer med bil och kan hämta er andra vid tåg/buss.

Ja, det finns mycket att ta ställning till

• gmt

Ja - stället jag kan låna ligger på Orust.

Det är sisådär 90 km utanför Göteborg - åker man tåg blir det väl till Uddevalla eller Stenungssund - därifrån får man ta buss - eller bli hämtad av någon (min dotter eller andra i vår familj)

Men Grådis - du verkar ha bättre koll på läget - du är ju vår "länkexpert" - o du har länkat till massor av erbjudande!

Det jag kan ställa med betyder ju lite "besvär" - man måste ha med sängkläder - luftmadrasser - o som sagt - det är lite primitivt. Men boendet blir gratis - man "betalar vid att städa efter sig

Mini Ullaredet heter Göksäter o har bara öppet till 13 på lördagar - söndag stängt.

Whatever - nu fick vi satt gång i planerna - härligt!

- för jag längtar till att se er - o prata - ta en öl eller ett glas vin - o äta gott i goda vänners lag!

• gmt

oops! Vi skrev i samma andetag grådis

• grådis

GMT

Jo det hade ju varit lite mysigt att rå oss själva också. Kan man ju ha med sig vad man vill.

Kul med planering

P.SLänk till Göksäter
    www.goksater.se/

• gmt

jag kan säga - att alla behöver inte ha med madrasser - vi ska försöka fixa så många det bara går.

Jag har 3 st med i bilen o det samma gäller för hotsam66 - o slj

o blir vi inte fler än förra gången - betyder det att vi kan gå ut o shanghaja en tjusig kille vid vägen - o erbjuda honom logi

• grådis

gmt du är rolig du

Jag har ju inte heller så långt, kan nog låna ihop nån uppblåsbar extrasäng/madrass och packa in extra i bilen. Har liggunderlag(uppblåsbra) samt kan nog låna nån luftmadrass också.

• grådis

Och mat skulle ju finnas en restaurang i fiskeboden, så vi behöver inte kocka heller

• Fru U

Jag tror att det är bättre att välja hotell/vandrarhem då en hel del av oss har reumatisk värk också. Att ligga på en madrass på golvet går men man brukar ha rätt ont sen o inte känna sig särdeles social

Live and let live
  • gmt

Nämligen!

O blir det väder att sitta ute så är vi välkomna att vara hos min dotter o sitta på deras veranda - o grilla o smutta på något drickbart med promille

• gmt

nu blev det lite fel Fru U - jag svarade på grådis inlägg

Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.