• Grannen

VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.

Tråden för planering av andra vvs-daten.
    Förslag på aktiviteter, stad osv.

För oss med ulcerös/chrons och annan "skit".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 16:46
    Träffen blir den 6-7 september.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 12:13
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m31550463.html

• Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.
  • gmt

tycker jag med

Jag håller på Gullholmen o så kan vi äta där oxå

OM vi klarar av det - att sova på golv o i skrymslen o vrår - så kan jag låna en skola vi kan sova i GRATIS!

Då är det nära till ett nyöppnat matställe i en gammal fiskebod där vi kan äta.

O så säger min äldsta dotter att hon kan fixa frukost till en billig penning - hon kommer alltså som en liten mattant o ser till att vi kan gå direkt från golvet till et dukat bord

Sedan finns det ett mini Ullared i närheten - för dom som är shoppingsugna

o sen är det "bara" Guds natur - vind o vatten o stråk för trevliga promenader

Det är vad jag kan vara med till att fixa

• Fru U

ullared (om än mini) Förvånad: nu vaknade fru u till 

Live and let live
  • gmt

du kan köpa en jädrans massa plick o plock där

• Fru U

ser en välfylld plånbok och makens bedjande blick om att inte köpa för mycket framför mig

gmt skrev 2008-02-20 15:18:51 följande:
    du kan köpa en jädrans massa plick o plock där
    Live and let live
  • MaddeK81
    gmt skrev 2008-02-20 15:12:17 följande:
    tycker jag med Jag håller på Gullholmen o så kan vi äta där oxåOM vi klarar av det - att sova på golv o i skrymslen o vrår - så kan jag låna en skola vi kan sova i GRATIS!Då är det nära till ett nyöppnat matställe i en gammal fiskebod där vi kan äta. O så säger min äldsta dotter att hon kan fixa frukost till en billig penning - hon kommer alltså som en liten mattant o ser till att vi kan gå direkt från golvet till et dukat bordSedan finns det ett mini Ullared i närheten - för dom som är shoppingsugna o sen är det "bara" Guds natur - vind o vatten o stråk för trevliga promenaderDet är vad jag kan vara med till att fixa
    Låter bra för min del! Bara det finns tillgång till dusch och toaletter!
  • gmt

Det finns toaletter o tillgång till dusch - inte någon lyx - men det finns.

Nackdelen med detta boende - är att man måste ha med sig sängkläder/sovsäck o någon form för madrass.

Det är ett förslag - kom med flera

• Lällas

Åh, vad kul det ska bli att träffa er. Jag kan sova vart som helst men har ingen större lust att släpa med mig madrass på tåget men som sagt, jag är fexibel och mini Ullared låter kanon för min del

Kan jag tolka det som att vi spikat 6-7 sep i Göteborg då?

Gu va kuuul.. kram

• Grannen

Fungerar för mig med!

Längtar verkligen jag med!

• grådis

Jag kan tänka mig Gullholmen, har firat midsommar där en gång, det är himla mysigt. Älskar kusten och små fiskelägen.

Läs om Gullholmen på wikipedia:
    sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rman%C3%B6

Är man med i IF Metall så äger de några stugor man kan hyra.
    www.ifmetall.se/ifmetall/avd36/home.nsf/LUUnique/fritidsverksamhet

Även Handels och Svenska Elektrikerförbundet har stugor där:
    www.sef.se/home/sef4/home.nsf/DocFiles/gullholmen108_slutversion.pdf/$FILE/gullholmen108_slutversion.pdf

Fast de som röstat på Göteborg kanske gjorde det för att de var sugna på storstad? Gullholmen ligger utanför Orusts västkust, ca 8-10 mil nordväst Göteborg.

Vill man ha bägge,både stad o hav så kan man ju ta Göteborgs skärgård? Om det är lättare med logistiken...tåganslutningar osv?

I Göteborgs södra skärgård finns bl a det här:
    www.brannovardshus.se/index.html

Här kan ni surfa runt till fler ställen i Göteborgs skärgård, mest norra skärgården:
    www.vastsverige.com/templates/portal____4579.aspx

Vill man bo inne i stan:
    www.vandrarhemmet-linne.com/
    Men verkar lite primitivt...

Masthugget:
    www.mastenvandrarhem.com/

Slottsskogen(Vegagatan):
    Det här tycker jag verkar vara bra: Frukostbuffe´, bastu, sällskapsrum m biljard där vi kan tjöta, nära Linnegatans restauranger osv: www.slottsskogenvh.se/

Om man går upp från 200:-/natt/person på vandrarhem till ca 500:-/natt/person så kan man bo med dusch o toa på rummet, inkl frukostbuffe, tillgång till bastu gratis osv osv, på hotell www.novotel.se/
    gå in på sidan o surfa runt. De har en del paket, t ex övernattning, frukost, 3rättersmiddag för 750:-nånting

Fler hotell:
    www.sparhotel.se/

www.hotelvasa.se/index3.php&lang=s

En sida där man kan leta hotell, ex: www.hotelspecials.se/&action=search&state=0&nights=1&city=G%F6teborg&adults=2&rooms=1&date=1220652000&HZSESSID=

Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.