grådis skrev 2008-02-21 12:52:04 följande:
Jag kan tänka mig Gullholmen, har firat midsommar där en gång, det är himla mysigt. Älskar kusten och små fiskelägen.Läs om Gullholmen på wikipedia:
sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rman%C3%B6Är man med i IF Metall så äger de några stugor man kan hyra.
www.ifmetall.se/ifmetall/avd36/home.nsf/LUUni...Även Handels och Svenska Elektrikerförbundet har stugor där:
www.sef.se/home/sef4/home.nsf/DocFiles/gullho.../$FILE/gullholmen108_slutversion.pdfFast de som röstat på Göteborg kanske gjorde det för att de var sugna på storstad? Gullholmen ligger utanför Orusts västkust, ca 8-10 mil nordväst Göteborg.Vill man ha bägge,både stad o hav så kan man ju ta Göteborgs skärgård? Om det är lättare med logistiken...tåganslutningar osv?I Göteborgs södra skärgård finns bl a det här:
www.brannovardshus.se/index.htmlHär kan ni surfa runt till fler ställen i Göteborgs skärgård, mest norra skärgården:
www.vastsverige.com/templates/portal____4579....Vill man bo inne i stan:
www.vandrarhemmet-linne.com/Men verkar lite primitivt...Masthugget:
www.mastenvandrarhem.com/Slottsskogen(Vegagatan):Det här tycker jag verkar vara bra: Frukostbuffe´, bastu, sällskapsrum m biljard där vi kan tjöta, nära Linnegatans restauranger osv:
www.slottsskogenvh.se/ Om man går upp från 200:-/natt/person på vandrarhem till ca 500:-/natt/person så kan man bo med dusch o toa på rummet, inkl frukostbuffe, tillgång till bastu gratis osv osv, på hotell
www.novotel.se/ gå in på sidan o surfa runt. De har en del paket, t ex övernattning, frukost, 3rättersmiddag för 750:-nåntingFler hotell:
www.sparhotel.se/www.hotelvasa.se/index3.php&lang=sEn sida där man kan leta hotell, ex:
www.hotelspecials.se/Jag är medlem i kommunal och genom dom kan man också hyra stugor på gullholmen!
Gullholmen - Kommunal Blekinge
Avdelningen har en av de vinterbonade stugorna i stugbyn Gullholmsbadet. Två våningar med altan. Fullt utrustat kök. Loftet har 3 bäddar och storstugan en bäddsoffa med 2 bäddar. Ej husdjur eller rökning. Receptionsbygganden har café, restaurang, pub och kiosk. På ön finns affär.
Färdväg
Färja (10 min) från Tuvesvik på Orust. Ön är bilfri – inhägnad parkeringsplats i Tuvesvik.
Uthyrning/pris
Maj-september 3 300 kronor/vecka.Utlottning mellan veckorna 24-34.
Övrig tid 2 000 kronor/vecka eller 400 kronor/dygn.
Bokning
Stugan hyrs ut året om.
Ansökan om veckorna 24-34 skriftligt till avdelningen senast 13 mars.
Kommunal Blekinge
Torskorsvägen 3
371 48 Karlskrona
0730 - 40 41 17 tisdag - och onsdag 09.00 - 11.00
Stugorna fördelas genom lottning och de som får stuga meddelas inom en månad.