• Grannen

VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.

Tråden för planering av andra vvs-daten.
    Förslag på aktiviteter, stad osv.

För oss med ulcerös/chrons och annan "skit".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 16:46
    Träffen blir den 6-7 september.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 12:13
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m31550463.html

• Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.
  • Grannen

Ska jag lägga in i ts att vi betämt 6-7 sep och GBG-trakten?

• Starkast

Hmmm att det blir 6-7 september är ju bokat

men vi ska kanske rösta på lite mer grejer????:

Gullholmen:
    gmt
    grådis
    mumlin

Göteborg, vandrarhem:
    mumlin

Göteborg, hotell:
    grådis
    mumlin
    Jenny(?)

Göteborg, skärgård:
    grådis (Brännö)
    mumlin

Göteborg, Liseberg:
    grådis
    mumlin

• MaddeK81

Jag föredrar också lite bekvämlighet men jag MÅSTE inte ha toa och dusch på rummet. Skönast är det ju att ha det men jag klarar mig utan. Denna påsen med skit jag har på magen är såååå praktisk, behöver inte rusa på toa I LÖV IT!

Skriver in mig på allt utom Liseberg men har en fråga om Gullholmen, vet inte om jag missat om ni skrivit nån info om det? Vad innebär det att bo just där då? Är det utan hotell/vandrarhem isf?

VVS-date den 6-7 september:

Gullholmen:
    gmt
    grådis
    mumlin
    Madde

Göteborg, vandrarhem:
    mumlin
    Madde

Göteborg, hotell:
    grådis
    mumlin
    Jenny(?)
    Madde

Göteborg, skärgård:
    grådis (Brännö)
    mumlin
    Madde (tänkte mig gbg's skärgård som första alternativ redan från början!)

Göteborg, Liseberg:
    grådis
    mumlin

• gmt

Det finns en länk madde - lite längre fram som grådis la in.

det är små stugor vid havet - jättemysigt!

• gmt

ursäkta mig - det stod inget om just logi - men om du går in på Gullholmsbaden så får du se

• MaddeK81
    gmt skrev 2008-02-21 15:54:28 följande:
    ursäkta mig - det stod inget om just logi - men om du går in på Gullholmsbaden så får du se
    Ok, tack!
  • MaddeK81
    grådis skrev 2008-02-21 12:52:04 följande:
    Jag kan tänka mig Gullholmen, har firat midsommar där en gång, det är himla mysigt. Älskar kusten och små fiskelägen.Läs om Gullholmen på wikipedia:sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rman%C3%B6Är man med i IF Metall så äger de några stugor man kan hyra. www.ifmetall.se/ifmetall/avd36/home.nsf/LUUni...Även Handels och Svenska Elektrikerförbundet har stugor där:www.sef.se/home/sef4/home.nsf/DocFiles/gullho.../$FILE/gullholmen108_slutversion.pdfFast de som röstat på Göteborg kanske gjorde det för att de var sugna på storstad? Gullholmen ligger utanför Orusts västkust, ca 8-10 mil nordväst Göteborg.Vill man ha bägge,både stad o hav så kan man ju ta Göteborgs skärgård? Om det är lättare med logistiken...tåganslutningar osv?I Göteborgs södra skärgård finns bl a det här:www.brannovardshus.se/index.htmlHär kan ni surfa runt till fler ställen i Göteborgs skärgård, mest norra skärgården:www.vastsverige.com/templates/portal____4579....Vill man bo inne i stan:www.vandrarhemmet-linne.com/Men verkar lite primitivt...Masthugget:www.mastenvandrarhem.com/Slottsskogen(Vegagatan):Det här tycker jag verkar vara bra: Frukostbuffe´, bastu, sällskapsrum m biljard där vi kan tjöta, nära Linnegatans restauranger osv: www.slottsskogenvh.se/ Om man går upp från 200:-/natt/person på vandrarhem till ca 500:-/natt/person så kan man bo med dusch o toa på rummet, inkl frukostbuffe, tillgång till bastu gratis osv osv, på hotell www.novotel.se/ gå in på sidan o surfa runt. De har en del paket, t ex övernattning, frukost, 3rättersmiddag för 750:-nåntingFler hotell:www.sparhotel.se/www.hotelvasa.se/index3.php&lang=sEn sida där man kan leta hotell, ex: www.hotelspecials.se/
    Jag är medlem i kommunal och genom dom kan man också hyra stugor på gullholmen!

Gullholmen - Kommunal Blekinge

Avdelningen har en av de vinterbonade stugorna i stugbyn Gullholmsbadet. Två våningar med altan. Fullt utrustat kök. Loftet har 3 bäddar och storstugan en bäddsoffa med 2 bäddar. Ej husdjur eller rökning. Receptionsbygganden har café, restaurang, pub och kiosk. På ön finns affär.

Färdväg

Färja (10 min) från Tuvesvik på Orust. Ön är bilfri – inhägnad parkeringsplats i Tuvesvik.

Uthyrning/pris

Maj-september 3 300 kronor/vecka.Utlottning mellan veckorna 24-34.
    Övrig tid 2 000 kronor/vecka eller 400 kronor/dygn.

Bokning
    Stugan hyrs ut året om.
    Ansökan om veckorna 24-34 skriftligt till avdelningen senast 13 mars.

Kommunal Blekinge
    Torskorsvägen 3
    371 48 Karlskrona
    0730 - 40 41 17 tisdag - och onsdag 09.00 - 11.00

Stugorna fördelas genom lottning och de som får stuga meddelas inom en månad.

• Fru U

Jag tyckte novotel verkade trevligt, mycket att hitta på förutom att sitta o umgås

Live and let live
  • Lällas

Jag är med på ALLT.. Ska bli sååå kul..

• gmt

Kolla in brännö pensionat - åh det verkar så mysigt

Jag är för övrigt oxå med på allt - där ni ska vara - ditt kommer jag o mina ungar

Svar på tråden VVS-daten, andra träffen. Planeringstråd.