• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634749.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-13 14:12:40:
    BIM_listan fanns redan en nr två, kolla den istället!

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5
  • Sandraw76

Godmorgon alla vänner!

Vi levde oxå vårt liv on hold så att säga men efter mitt 4:e missfall förra sommaren så bestämde jag mig att inget sådant mer o började göra upp planer för mitt framtida liv med gubben. Vi satte upp en gräns för hur länge vi skulle försöka få barn och om det inte blir så vad vi ska göra istället. Jag bokade en utlandsresa till den 5 aug i år samt biljetter till Iron Maiden den 26 juli.

Den här graviditeten började inte så roligt med en tom hinnsäck o inget hopp från den privata läkaren men var hos mvc en vecka senare där de såg ett foster. Jag har fortfarande inte avbokat vår resa utan fokuserar på den istället. Jag har BF den 20 juli. I vilket fall som heslt har jag ngt att se fram emot till sommaren. Sedan räcker det om jag avbokar när jag är i v 30 och maiden biljetten går alltid att sälja. Jag har märkt att jag blivit mycket lugnare av det här att alltid ha ngt att se fram emot. Måste ha det efter att vi förlorade vår dotter i v 23 för snart 2 år sedan. Så nästa steg för mig är v 15 sedan v 19 UL och v 23.

Jag menar nte att kritisera er alls men jag blev inte gravid på många månader utan först när jag släppt allt o börjat ta reda på vad jag vill göra om jag inte får barn. Får vi barn nu så är det den största bonus vi kan få men vi har iaf varandra. Jag hoppas ingen tar illa upp.

Kramar Sandra

• HoppetKärleken

Sandraw76 tycker ditt resonemang låter sunt, men vad hade ni för plan om ni inte skulle få barn? Skulle ni adoptera eller leva barnlösa? Min fasa är att inte kunna ta beslutet själv då jag har en sjukdom som gör att jag kanske inte ens får adoptera annars hade det varit vår plan B...känns så tungt!

• Finessan

Känner så igen det ni pratar om. Man lever liksom inte fullt ut. Allt handlade om om man blir gravid.

Vi bokade ju en resa till NY i somras och försäkrade oss upp till tänderna om något skulle hända. Nu blev det så att jag plussade dagarna innan och vi beslutade oss för att åka ändå eftersom jag inte var så långt gången. Tyvärr blödde jag ut min fjärde graviditet första natten och resan blev inte riktigt som vi tänkt...

Stella, jag håller mina tummar och hoppas på ett plus till helgen.

a80, jag tycker det är bra att du får den behandlingen. Skulle det visa sig att den inte hjälper, ja då kan du ju gå vidare. Jag fick exempelvis en behandling av min förra läkare som gav mig mf ändå. Det visade sig senare att dosen hon gav mig var på tok för låg.

HK, jag skulle aldrig leva barnlös. Har resonerat som så att om barnet inte kan komma från min livmoder så får det helt enkelt komma från någon annans. Jobbigt läge dock med en sjukdom, men det beror ju på var det är för sjukdom. En del klassas "värre" än andra och sen finns det länder som är mer eller mindra hårda.

Så skönt med helg!!!!!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Cia o krabaten

Haha vad kul med så många Uppsalabor!!!

Kanske vi skulle ha DrB att komma till oss en dag istället

Eller så får vi samåka

• strumpan73

Hej på er! Jag blir så glad och hoppfull för alla som det gått så bra för!

Jag hade en riktig svacka den här julen det började med ett minus den 23/12 och sen var jag låg hela julen. Eftersom jag var gravid förra julen så blev det så att jag tänkte en hel del på det. Hur jag undvek den gravade laxen, såg till att det var jag som körde, smusslade på nyårsafton etc...

Nu är jag inne på det tredje försöket med pergo och hoppet och något att se fram emot har kommit tillbaka. BIM 28/1. Jag har passat på att gå på massage druckit vin och ätit sådant man inte får sen. Känner också igen det med att livet går på sparlåga.

Finesssan jag var in och såg bilderna på er skatt, så fin...

• Finessan

Hej Strumpan! Har tänkt på dig och saknat dig i tråden. Det blir så ibland, man åker ner några pinnhål. Snart är det din tur! Kyss

Ja, visst är den söt... *kärlek* Men det är fortfarande riktigt overkligt och jag fattar inte att jag har kommit så här långt. Jag fattar knappt att jag är gravid...

Cia, då kan jag möta upp er i väntrummet med kaffe och kakor.

• Finessan

Undrar också var Secrets har tagit vägen..? *vinkar*

• strumpan73

Vad gullig du är Finesssan.

• Secrets

Finesssan jag e här *vinkar tillbaka*
    Just nu mår jag skit... Har mina vanliga magproblem (e ju mag-tarmsjuk), kräks varje dag av graviditeten o nu en riktigt illa magsjuka. Har gått på vätskeersättning i två dagar, helt säng liggandes i går, har suttit upp en stund i dag. ...om jag inte blir bättre illakvickt så blir jag inlaggd, satt med läkare i telefon i går kväll men vi skulle avvackta ett dygn till. På ett sätt skulle de va skönt o få ligga inne ett tag...

E även lite besviken över att jag inte fått mer hjälp under graviditeten, va ju på ett vul i v7 men sedan har dom inte brytt sig mer... Så den långa väntan på rutin UL pågår fortfarande. Hade även trott att jag skulle få komma till spec.mvc men de ser inte ljust ut. Tycker jag borde få mer hjälp med tanke på min sjukdom. E orolig över att bebben inte mår bra.

E här o läser men har inte så mycket ork till övers just nu...
    Återkommer när jag blir bättre!

Massor me kramar till er alla!

• HoppetKärleken

Finesssan vilka fina biler du hade från VUL:en, en dag...

Ego: Nu en halv timme kvar tills jag ska ringa till DrB är så grymt rädd att jag ska få en dom som inte går att göra något åt, och då har han ändock bara fått hälften av alla provsvar...känner mig som ett nervvrak!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5