• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634749.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-13 14:12:40:
    BIM_listan fanns redan en nr två, kolla den istället!

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5
  • hella73

Hej, måste bara få prata av mig lite!

Fick idag en akuttid hos min läkare efter att jag ringt och pratat med bm.

Har blödit mkt i 38 dgr nu sen skrapningen i dec. Bm kontaktade läkaren som tyckte det var bäst att undersöka samma dag.

Vid ul visade det sig att en liten bit av moderkakan hade "sugit sig fast" och detta har gjort att min livmoder inte kunnat dra ihop sig.

Fick Methorgintabletter utskrivna som är starkt sammandragande och ska underlätta efterbörd och minska blodförlusten. Så jag sitter nu med ordentligt molande smärtor:(

Fick några provsvar också, inga kromosonfel på mig, min partner eller fostret!!!

Thyorodea och P-APT-tid var bra.

Jag började sen fråga hur vi ska gå vidare och eventuell medicinering. Och han verkade inte alls pigg på att skriva ut blodförtunnande eller progesteron om resterande provsvar inte visar ngt.(suck)

• StoraD

nämen oj Hella!! så klokt av dig att ringa bm, nu vet du iaf varför du har haft blödningar så länge, så jobbigt med molvärken, hoppas det går över snabbt!

skönt att det inte var några kromosomfel iallfall, men trist att han inte ville skriva ut prog eller blodförtunnande... men då får du göra som så många andra i tråden gjort - kontakta ngn privat som kan hjälpa dig: så du ska se att det ordnar sig bra ändå!!

Secrets: jag förstår att det känns jobbigt att du inte fått mer hjälp. De sa samma sak på mitt landsting... jag kan få komma in på ett vul i vecka 7, sedan får jag inget "extra" stöd utöver det. Men jag har en privat gyn så jag hoppas få göra några extra iaf.

HK: hur har det gått?

• StoraD

oj HK! men det är andra här som fått högt! vad har han sagt om behandling?

• Cia o krabaten

Secrets: Aj då, att du mår så dåligt!

kanske bra om de tar in dig iaf och "vätskar upp dig" och så kasnke du kan får hjälp med medicin också?

Hella: Jag hr en privatläkare i Ua som gärna skriver ut Prog och Trombyl vid upprepade mf.

Dock gav han bara 1/dag och från plus, men det har räckt för många. Carolinakliniken-Dr Marcus Röbäck.

Själv börjar jag precis må illa igen efetr 2 bra dagar med postafen, så en dag utan och så mår jag illa på kvällen. Det är martyren i mig som låter bli att ta Postafen

kollar på Let's Dance (Och har dansat med E ) och ska nu slöa i soffan bara

• hella73

Aha! Hade glömt bort Carolinakliniken mitt i allt. Har faktiskt varit där för ul innan mitt 3:e ma. Men var då hos dn andra, dr Sikström.

Tack Cia! Ska ringa dit nästa vecka!

• fruZ

Hella; verkar som om du och jag går hand i hand just nu, jag fick oxå methargin av min läkare i onsdags eftersom jag fortfarande blöder 4v efter skrapningen... men jag märker inget av tabletterna, blöder varken mer eller mindre och inte gör det ont heller, vilket iofs är skönt, men jag vill ju få ut det som ska ut om det nu finns nåt kvar...

och i utredningen har vi oxå hittills samma resultat!
    Tur att det finns privatklinik i Ua om du inte får behandling av landstinget, här i Linköping finns ingen vad jag vet, så jag är glad att ha en doktor som själv tror på heparin...

Vad gäller kontroller vid ny graviditet så är det ju vansinne att få ett VUL i vecka 7 och sen inget mer!!! Mitt sista embryo såg finfint ut i v 7, dog några dagar senare och kom inte ut förrän jag fick veta via VUL i v 12 att det var dött. Undrar hur länge min kropp skulle hållit kvar det om jag inte fått veta... Jag har svårt att tro att det BARA var en slump att jag inte blödde på 4v och sen när jag visste att det var kört började blöda en massa efter 2h.
    Min läkare sa dessutom att man i studier har sett positiv effekt av gott omhändertagande efter flera missfall. Alltså att det skulle minska risken för nytt missfall. Vi borde alltså få vara VIP på kvinnoklinikerna!

• stella

Hej hopp igen!
    Idag kom mensen - exakt på utsatt tid som vanligt (tur att något funkar i alla fall). Jag har ju kännt på mig vart åt det barkat så det blev bara ett konstaterande. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte försöka bli gravid den här cykeln eftersom vi ska åka till Thailand i tre veckor. Kan nu rikta in mig på att njuta av en riktig semester, dricka vin, få massage och slippa oroa mig för graviditet och flygresor etc.
    Jag önskar att jag skulle kunna ta mig ur familjelivsträsket också. Trots allt bra som kommer ut av att möta andra i samma situation, få tips etc så blir det också en påminnelse om allt tråkigt som man gått igenom. (Tur att det är några som förgyller det hela med solskenshistorier...;O) Hur har ni resonerat om familjelivs vara eller icke-vara för er egen del?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5