saras måbra-tråd keeps going stronger
USCH den här helgen stryker jag bara ett streck över - när det gäller sund livsstil, motion och hälsosam mat i lagom mängd!!! *URK*
Orkar knappt berätta hur totalt det har spårat ur... det var en massa saker - mens, huvudvärk, miniförkylning m.m. - som sammanföll och gjorde att jag i fredags kväll OCH i bilen på vägen till Västerås igår OCH hela kvällen på inflyttningsfesten igår OCH under dagen idag när vi umgicks med våra vänner åt inte bara FEL SAKER, trots att det hela tiden FANNS nyttigare alternativ, utan också alldeles FÖR MYCKET, vilket är nästan värre!!! Jag försöker ju leva efter den principen nu att i alla fall inte ÖVERÄTA, inte ens när jag har unnardagar - eller unnarHELGER som det blev i det här fallet... Men nu åt jag verkligen MYCKET! Mycket choklad, mycket grädde till efterrätten, MÅNGA winegums klockan två på natten (och jag som inte ens ÄTER "vanligt godis" längre?!)... Ingen alkohol, jag dricker ju inte det, så jag kan inte "skylla" på det heller... *hmmmm*
Motionen blev bara en liten promenad igår och en lite längre promenad idag. Kom hem till Norrköping DÖDSTRÖTT tio i sex idag, yogan börjar kvart över. I vanliga fall skulle jag inte ha tvekat att slänga ihop yogagrejerna och dra ner till gymmet, men nu - världens mens, bara sovit några få timmar, och ätit så FEL och MYCKET så magen känns alldeles öm, som "träningsvärk" i själva magskinnet... Nej det funkade inte. Jag skippade yogan och bestämde mig för att IMORGON MÅNDAG ska jag vara tillbaka på banan med min vanliga sunda kost i LAGOM STORA portioner och min vanliga motion! Förhoppningsvis är jag ännu bättre från förkylningen imorgon också.
Vad TRIST det är när man inser att man har kvar sina gamla dumma beteenden kring mat, att man när som helst kan "trilla dit" igen?! Jag trodde verkligen att jag hade "växt ifrån" detta med att överäta... att jag numera klarar att äta onyttigt utan att för den skull behöva gå över en gräns och tänka att nu är det redan kört, nu kan jag lika gärna fortsätta häva i mig onyttigheter resten av dagen/helgen... Hmmmm...
Det är som att jag, efter en otroligt "DUKTIG" höst från augusti fram till jul, då jag verkligen levde SUNT, hamnade i någon obalans med att äta för mycket igen under juluppehållet, och efter det har jag inte riktigt lyckats komma tillbaka till det där med LAGOM MYCKET, varken när det gäller mat eller guldkant, utan det blir ofta för mycket av båda delarna. Och nu, som sagt, när jag både hade mens/huvudvärk och en liten förkylning, så var det tydligen oemotståndligt att trösta mig och hålla ångan uppe genom enorma mängder mat/gottis???!
BARA undanflykter, jag vet! Men man måste ju fundera på varför det blir så där, så kanske man kan undvika det framöver!
Nu thé!
K