saras måbra-tråd keeps going stronger
GODMORGON! Är jag verkligen först ut idag...?!
SE: jag säger det igen. Är så otroligt IMPONERAD av dig som har det jobbet du har och klarar av det så bra. Förutom att du sköter hälsa, kost och motion, är en superengagerad mamma och alltid lika GLAD! Helt fantastiskt. Vilken inspiration för alla oss i tråden också!
Annelie usch vad jobbigt med ryggen. Stressen på jobbet är säkert boven i dramat! Hoppas det blir bättre för dig på jobbet snart och att du får ordning på ryggen så du kan träna som du vill.
6628: himmel vad du är duktig med motionen! Superbra jobbat! Jag håller med dig om att såna saker som skor + kläder spelar jättestor roll när man motionerar. Tar man på sig träningskläder och träningsskor och går en promenad känner man definitivt att man "tränar" mycket mer än om man går SAMMA runda i vanliga kläder och skor!
Jag är så GLAD idag för förkylningen är verkligen på väg bort. Jag är snorig och så men känner mig inte sjuk mer. SKÖNT! Jag tror det blir "riktig" träning ikväll, löpband + combat.
Sen är jag nöjd med gårdagens facit vad det gäller maten. Jag åt lite för stora portioner till frukost + lunch, men sen väldigt lagom till middag och kvällsmat. Bara bra mat också. Helt OK. Idag ska jag se till att det blir 5-6 små måltider, speciellt eftersom jag ska igång och träna igen! Har visserligen redan startat dagen med thé + havremjölk och TVÅ såna små hembakade grova baguetter (med Bregott Mellan, 17% ost, rökt skinka, tomat), fast jag hade tänkt att EN sån skulle räcka per tillfälle... Hmmmmm.... Men det ÄR defintivt mycket mer OK att äta en STOR frukost än att äta för mycket till kvällsfika, så jag är ändå nöjd att jag åt EN sån macka igår kväll och TVÅ nu på morgonen och inte tvärtom!
Har ändå funderat på hur jag ska göra med mjukt bröd, om jag ska köra en period helt utan, eller som Jessi bara på helgerna, eller nåt. Jag märker att just mjuka mackor blir en sån stor grej för mig när jag försöker leva sunt, det är verkligen det enda som jag måste "reglera" för mig själv mot min egen vilja så att säga... Min stora svaghet! Mycket värre än t ex fikabröd, som jag OCKSÅ älskar, för fikabröd är så självklart "gukldkant" så det har jag inga problem att spara till speciella tillfällen. Hmmm... Problemet är att jag inte gillar hårt bröd, så slutar jag med mjukt så slutar jag med alla mackor. Det kanske bara är bra, ha ha, med tanke på min nojjighet över pålägg...
...hörde ni på nyheterna igår? Just när jag hade gått och nojjat över tillsatser och skit i rökt skinka så pratar de om Lönnebergaskinka (just den brukar jag köpa!!!) och att nån tydligen skulle stämma tillverkaren nu för att de påstår att den skinkan är så traditionell fast den egentligen innehåller typ tio konstiga tillsatser!!!
Frågan är bara, för att återgå till min svaghet för mjukt bröd, om det kanske bara blir ännu värre om jag helt slutar äta det. Jag har hittills tänkt som så att jag inte ska FÖRBJUDA mig själv att äta något, utan bara lära mig att äta allting i rimlig mängd, äta varierat, välja sundare alternativ osv. Och det känns fortfarande som den mest hållbara metoden för att skapa en sund livsstil som håller på sikt. Om jag slutar äta mjukt bröd en månad kanske jag är så GALET sugen på mjukt bröd sen så jag "måste" äta en limpa om dagen??
Nu ska jag kolla om det finns några nya jobb att söka. Men jag har nyligen sökt två jobb som jag verkligen vill ha så jag går och hoppas och väntar på att bli kallad till intervju på nån av de arbetsplatserna, svårt att riktigt lägga ner själ och hjärta i att söka nåt annat då... Men jag måste ju ha många krokar ute för att kanske få napp.
K