RODNAR och ERKÄNNER att jag aldrig i hela mitt liv har kört skoter fast jag har bott i nordostligaste USA i 3 år och i Norrland i 4 år!!!! *gömmer mig*
Men inser nu när jag tänker på hur det ser ut när folk kör skoter att det måste vara ett väldigt kroppsarbete!
Lejone, ja det är konstigt det där. Kanske har att göra med att KVINNOkroppen gärna VILL HA lite extra hull omkring rumpa och lår (= HÖG FERTILITET), men däremot inte svullnad i munnen och allergisymptom!
Jag har OCKSÅ ätit världens absolut godaste semla idag.
Bullarna hade jag och lillan bakat tidigare och fryst in. De innehåller MYCKET smör men bara LITE fruktsocker och mjölet är kanske 2/3 siktat dinkel och 1/3 fullkornsdinkel. Mandelmassan gör jag själv av skållade, skalade och malda mandlar + lite fruktsocker och lite sötningsmedel, detta blandas med inkråm av bullen + lite mjölk. Vispad osötad mellangrädde på det och semlan är PERFEKT!!!! GUD vad gott, med starkt kaffe till. Och inte en gnutta dåligt samvete!? Jag åt ju "bara" en, bullen var precis lagom stor, och dessutom är jag så inkörd på GI-tänk så jag tycker semlor och sånt, som innehåller en massa mandel och grädde förutom vetemjöl och sött, är HELT OK att äta! Det feta och proteinrika gör ju att blodsockerkurvan trots allt håller sig ganska stabil...
Sen hade jag förstås laddat hela dagen med NYTTIG mat, massa grönsaker och protein, för att jag visste att jag skulle äta en semla... Och till kvällsfikat nyss blev det "bara" ett stort äpple och 20 gram mörk choklad eftersom jag hade ätit semlan tidigare... *DUKTIG* ha ha
Det blir nog en semla imorgon också!!! För en mandelpåse och en förpackning mellangrädde räcker nämligen till 8 semlor, och idag åt vi ju bara 4... och imorgon kväll är sista kvällen min man är hemma innan han reser bort några dagar, så då ska vi väl ha lite låtsas-fredagsmys... Visst var det en giltig förklaring?
Vet knappt om jag vågar skriva detta, men jag TROR att förkylningen har kulminerat och kanske börjat gå tillbaka lite!!! Jag har i alla fall massor av energi och behöver bara snyta mig en gång i timmen, jämfört med en gång i kvarten igår!!!
*JUBEL JUBEL JUBEL JUBEL*
Idag har jag cyklat massor, lekt med barnen i lekparken en dryg timme, och gått en kvällspromenad med familjen igen (ganska rask takt för sonen hade sin sparkcykel). Imorgon kanske jag kan öka på vardagsmotionen ännu lite mer... LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR
K