• ifent

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Är hemma med mina 5 barn som är mellan 1 månad och 15 år.
    Har varit hemma i 4,5 år nu dock har 4 åringen och han som blir 2 i maj börjat på dagis 15 timmar i veckan som de stortrics med.
    Så nu är det bara jag och den lilla hemma 3 dgr i veckan, känns lite lyxigt och än så länge har vi mest använt tiden till att sova en stund på fm.
    Sedan är det fullt fart med skjutsningar till träningar och kompisar

Catta

• Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)
  • Tulibul

...men det är väl härligt....

• 0028

det är juh så jätte härligt me många barn

• ellisa

Hejsan!

Vi har 7 barn på 3,5,9,13,16,18,19 år

• lillronya
    0028 skrev 2008-03-12 08:48:46 följande:
    det är juh så jätte härligt me många barn
    Javisst är det det!!
  • Tulibul

det jag undrar över är hur ni som har väldigt många barn hinner med er. jag har fem och tycker att det är fullt upp utifrån de krav jag ställer på mig själv som förälder. jag skulle gärna kunna tänka mig någon till liten men är lite rädd att inte hinna med varje barn så som jag skulle vilja. hur tänker ni som har flera barn?...och hur har ni löst situationen att alla barn skall kunna känna sig sedda?

• lillronya
    bubblan79 skrev 2008-03-19 14:08:08 följande:
    ni som har 4 barn eller fler eller ska bli 4 vad har ni för bil?
    Vi har en Chrysler grand voyager. Har också haft Toyotabuss. Toyota är billigare och bättre fast mindre....
  • bubblan79

tack, får man in tex tvillingvagn och matkassar å sånt.. alltså lite utrymme i bagaget?

lillronya skrev 2008-03-19 14:15:39 följande:
    Vi har en Chrysler grand voyager. Har också haft Toyotabuss. Toyota är billigare och bättre fast mindre....
  • lillronya
    bubblan79 skrev 2008-03-19 14:22:06 följande:
    tack, får man in tex tvillingvagn och matkassar å sånt.. alltså lite utrymme i bagaget?
    I chryslern får man in både tvillingvagn och matkassar. Utrymmet räcker också ganska bra när man ska på semester.
  • emkranat

Hej, här vill jag också vara med.......

Jag har Anton-96, Andreas-98, Kristoffer-01, Emma-06 och lilla Anni som är 6 v.

Hmm, det där med bil ja, vi behöver två bilar och har två volvo (740/850)men ska vi åka nånstans allihopa så måste vi åka båda bilarna och det är lite trist och dyrt om man ska åka långt, vi tittar efter en större bil men de är ju inte gratis tyvärr.

Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)