• Anonym

Blöja vid resa?

Vi har en dotter på 6 år som inte är riktigt torr än på dagen. Oftast går det bra men hon föredrar själv att få ha blöja när vi reser långt både med bil och flyg. En kompis till mig sade häromdagen att det var konstigt att Vera hade blöja men nu är det ju en säkerhet för henne och att hon inte är torr än borde väl inte störa någon annan. Är ju bara bra att hon själv säger att hon vill ha blöja och hon säger själv till när det måste bytas om det inte märks. Är det fler som ser fördelar med blöja vid resor ? Är ju bättre det än att kissa i byxan. Vi kan ju inte vara de enda som tycker så.

• Svar på tråden Blöja vid resa?
  • Gladhannapanna

Om hon fortfarande inte är helt torr är väl blöja jättebra som säkerhet just vid tillfällen då det är svårt att få tag i en toa snabbt!

• Anonym

Ja så tycker ju jag också. Men min kompis menade att det var förnedrande för henne.

• Anonym

Ingen som tycker något?

• Anonym (xxx)

Om hon har problem, så är det väl en bra tillfällig lösning.

Men har ni sökt hjälp för det?
    Om hon har några medicinska problem som gör att hon inte kan hålla sig?

Jag hoppas att det inte är blöja på för bekvämlighets skull, alltså, om man är ute och det kan bli långt till toaletten.
    Men så är det inte?

Visst kan det väl vara förnedrande för henne att ha blöja, om någon annan skulle få veta.

• Anonym

Det är för säkerhets skull kan man väl säga...

• Anonym (xxx)
    Anonym skrev 2008-01-14 01:34:57 följande:
    Det är för säkerhets skull kan man väl säga...
    ok!

Men har ni sökt för det?
    Det hör ju ändå inte till vanligheterna att inte vara torr när man är 6 år, så det är därför jag funderar om det kan ligga något medicinskt bakom problemen.

Jobbar själv med den åldern på barn, och jag kan säga att dom är ju inte snälla mot varandra om en sån sak skulle komma ut. Tyvärr, barn är elaka när dom "kan" o vill.
  • Anonym

Men hon har ju inte blöjan jämt utan bara om vi ska åka till stan till exempel. På bussar kan det vara jättesvårt att hålla sig.

• Anonym (sara)

Men har hon extra svårt att hålla sig mot vad andra barn har?

Jag menar alla kan ju kissa på sig någon gång. Och för det behöver man ju inte ha blöja.Min son är 4 och han är torr,men kan ju hända en olycka för de.

• Anonym

Jag kanske är lite kinkig men jag har ju haft blöjan på henne ganska mycket. Så det kanske är mitt fel också.

• Anonym (sara)

Jag tycker du ska låta henne vara utan. Tycker DU att det är pinsamt om hon skulle råka kissa på sig?

Gör det inte till så stor affär om hon råkar göra de,e ju bara att byta byxor,så e problemet löst! Och hon kommer nog känna sig jätte stolt om hon inte behöver ha blöja mer.För hon kan ju inte ha blöja jämt? Någon gång måste hon ju sluta?

Om det nu inte är något fel som gör att hon måste ha blöja.

Svar på tråden Blöja vid resa?