Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)
Hej.
Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..
Hej.
Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..
Inte alls! Ingen smärtlindring! Skulle kunna göra det 1 000 gånger om alla var som min förlossning=en rejäl kick!
AAAArgh!
Annis123 - jag blir avundsjuk! Önskar jag kunde säga så. Typiskt att det skulle vara så annorlunda från person till person. Hur lång tid tog din förlossning?
Alltså, nu måste jag bara säga att jag är grymt avis på alla er som inte haft jobbigt alls under förlossningen! *suck* Man kan ju drömma men sitter och förbereder mig för verkligheten iallafall.. Packar ner en stekpanna i bb-väskan och skriver i förlossningsbrevet, "var vänlig knocka mig med medtagen stekpanna!"
Jag tyckte det gjorde fruktansvärt ont. Jag trodde inte att det fanns en sån smärta. Jag tror tyvärr att jag valde att lyssna för mycket på alla som sa att det inte är så farligt. Därför fick jag en chock. Det är nog bättre att man blir glatt överaskad istället. Det som räddade mig var epiduralen, jag som var säker på att klara det helt utan bedövning. Så kan det gå.
När jag blev igångsatt och värkarna hade börjat komma lite smått och bm frågade mig ifall och om jag ville ha något smärtstillande, så sa jag att om det blir outhärdligt ont så vill jag nog ha EDA och så frågade jag henne...tror du att jag kommer att vilja ha det? Då sa hon; "det gör ondare än man tror". Jag fick tillslut EDA utan att behöva fråga efter den, dom märkte att jag nog behövde den och vipps, så fick jag alla krafter tillbaka.
Det är nog väldigt individuellt och beror nog på så mycket saker som om du är rädd, trött, andas fel, inte lyssnar på din kropp och följer med i smärtan...då kan det göra väldigt ont. Men som sagt det är ingen smärta att vara rädd för och hjälp finns alltid att få mot den om den skulle bli outhärdlig. Stöttning under tiden är också viktigt från människorna runt omkring dig. Det kommer att lösa sig för dig när du väl är där...
Lycka till!
Det kan dock vara bra att veta att man inte alltid kan få smärtlindring direkt.
När jag födde min dotter och ville ha epidural så tog det över en timme innan jag väl fick den. Det var hemskt!
Är nog VÄLDIGT indíviduellt det där. Men min son, eller vår, ska jag väl snarare säga är nu 10 v. Känner redan att jag kan göra om det. Lätt! Flera gånger om!! Är det mest underbara jag någonsin varit med om. Tvivlar starkt på att det finns någon häftigare upplevelse än en förlossning. Längtar redan efter nästa, även om vi bestämt för att vänta något år till.
Ja ja... man får väl hoppas att nästa förlossning blir så där underbar och positiv som ni skriver... ut måste ju bebben iaf!
Jag var knappt vid medvetande till slut. Tog lång tid och gjorde fruktansvärt ont. Det går inte att förbereda sig på sån smärta om man inte varit med om det. Tog lustgas, EDA, akupunktur, slidbedövning...
Jag kommer ändå att göra om det...
från skala 1 till 10 tycker JAG 10 :(