• memme1983

Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)

Hej.
    Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..

• Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)
  • finnnen84

de gjorde ont...jätteont, men helt klart genomförbart!
    jag personligen tycker det är jobbigare att vara gravid.
    sa när sonen las upp på bröstet att föda kan jag göra varje dag bara jag slipper vara gravid!!! e nu i vecka 38 så gravid har jag varit igen och jag längtar tills jag får föda igen, fast det gör ont!!!

• plusia

Krystvärkarna kändes helt underbart i jämförelese med öppningsfasen men kanske var det så för att jag fick epiduralen och dessutom visste att bebisen är snart ute.

• TiraMaria Lucinda
    cloudberry79 skrev 2008-01-18 13:27:09 följande:
    Håler också med om att öppningsvärkarna var värst, krystningarna var mer som en befrielse, då visste man ju att det var nära slutet
    håller med exakt
  • kocken

värkarna e hemska men det e värt allt jag lovar=)

• MHoof

Det gör skitont men det är värt all smärta! Och varför ha ont i onödan när det finns epidural som inte känns alls att lägga? Satsa på den!

Jag älskar min Izolde
  • bambigirl

Det gjorde ont men hanterbart hela tiden (utom en värk som öppnade mig 6 cm på nån minut, den gick inte att hantera). Uner krystvärkarna var jag mest rädd för att klitoris skulle gå i bitar.

• MHoof

Ja det känns som man ska dö...så kände jag iaf. Men alla klarar det.

Jag älskar min Izolde
  • imperia72

Vet du att det är bra att du är rädd och tror att det ska göra jätte ont Skrattande 
    jag var det när jag väntade min första och den förlossningen var helt okej, jag bara väntade på att det skulle göra ondare, så som alla hade sagt. Visst gjorde det ont men det kunde ha varit värre tyckte jag då.
    Min andra grav så var jag inge nervös alls, jag visste ju att det inte gjorde så ont  men fick en chok för jag hade glömmt huront det faktiskt ändå gör.

tredje tar jag inte upp här, fick en jobbig förlossning men handlade mer om komplikationer.

Min fjärde förlossning var jag jätte nervös inför... fick en super lätt förlossning, det första jag sa när han kom ut var -är det över?? vad lätt det var, är det verkligen över??

Så jag tror att det är bra att man är lite rädd, för då blir det inte så hämskt som man tror.
    Hoppas du har förståt nåt av mitt svammel och lycka till du ska se att du klarar det

• Speedway

Det som fick en att orka föda på slutet va ju att man va nyfiken på vad det va för kön, annars ville man kasta in handuken...Så aldrig att jag tar reda på könet innan.

• Cazi

exakt hur ont? hummm.....supersupersupersupersuperduper ont

Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)