Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)
Hej.
Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..
Hej.
Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..
Min förlossning gick jättebra trots att jag inte fick någon smärtlindring. Jag kan tillägga att min dotter vägde 4.700g. Det gör jätteont, men jag kände aldrig att jag ville ge upp och dö som man hör vissa säga ibland. Direkt efteråt känner man en sån enorm lycka och man glömmer genast hur ont det gjorde. Jag är gravid igen och är inte orolig för förlossningen.
...för att svara på Storasyter så tyckte jag öppningsvärkarna var värst. Så klarar du dem så fixar du absolut krystvärkarna.
Håler också med om att öppningsvärkarna var värst, krystningarna var mer som en befrielse, då visste man ju att det var nära slutet
Det gjorde så jädra ont så jag ville ta livet av mig i ca 21 timmar. Men det är värt al smärta
Fruktansvärt ont!!!Sorry, men det är sanningen! Själva värkarna höll på så länge innan jag kunde få EDA så jag var helt slut, men värst av allt var absolut krystvärkarna, dom var hemska!!
Väntar mitt andra barn, är i .v23, och är skräckslagen!!!=(
På en skala från 1-100 ...10000000000 det var det värsta jag varit med om. Man kan inte förklara den smärtan och den hemska skärande känslan, men tänk dig att du ska bajsa ut en soffa! Jag lovade mig själv dyrt och heligt att utsätta mig för något sådan igen.. men nu är jag gravid igen .-)
Jag hade ingen bedövning för jag hann aldrig få det.. konstigt nog så vill jag nog inte ha det denna gången heller.. bara jag får lustgas från start så går det nog bra.. visst är man märklig!?
De sydde mig fel efter förlossningen, det gjorde ondare än att föda...
Men jag minns att när jag krystade så tänkte jag be om snitt, men vågade inte säga det...Det gjorde ju så klart ont så in i he****e.. men säger det igen, man gör ju om det
Det gör ont men det är ändå en härlig känsla. Det är en smärta som man står ut med för man vill bara att den lill* ska komma ut och läggas på magen. Det går inte att beskriva hur härligt det är man måste bara uppleva det för att förstå.
Jag har två tjejer på 3 resp 7 år. Min stora dotter tog tid på sej, från första värken till hon var ute tog det 36 timmar medan min lilla dotter från första värken tog det 12 timmar. Men 12, 36, 40 timmar eller hur lång tid det än tar så är det värt allting.
Jag väntar min 3:e och ser fram emot förlossningen så det är inte så farligt .
Måste tillägga att jag har alla gånger varit rädd för att det ska bli akut snitt eller nån annan komplikation, det är det jag är orolig för.
jag hade en jättebra förslossning med tjejen som nu är 3,5år.
det som var värst på hela förlossningen var EDAn..jag fick den sent och skulle ligga HELT still mitt i en värk.
Annars var det en jättehäftig upplevelse och jag ser fram emot nästa i augusti =)