• memme1983

Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)

Hej.
    Är nervös för förlossningen, tycker bara att jag hör hur fruktansvärt ont det gör..hur ont gör det? är i v 35 så snart är det dags..

• Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)
  • Goliz
    Jaylin skrev 2008-01-28 09:31:24 följande:
    Hur många av er som upplevde det som hemskt vill göra kejsarsnitt nästa gång?Jag är ju gravid igen (v.18) och kan inte tänka mig annat än kejsarsnitt.
    Ju längre bort från min förlossning jag kommer desto mindre vill jag göra kejsarsnitt nästa gång...direkt efter förlossningen så kände jag att jag ALDRIG vill föda vaginalt igen, men det är ju jobbigt säkert med kejsarsnitt också fast på ett annat sätt, så antagligen kommer jag säkert -om jag kan, att föda vaginalt nästa gång också.
  • Jaylin

Goliz, går du på Aurorasamtal?
    Det är snart 6 år sedan jag födde min dotter men jag kan fortfarande inte föreställa mig att föda vaginalt igen... hu...

• Kazeer

Jag kan inte påminna mig att det gjorde sådär väldigt ont. Värkarna under själva öppningsfasen var väl inte supersköna ... och då ojade jag mig en hel del. Men lustgas är toppen. När krystvärkarna kom då gjorde det inte ont längre.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • cjn

Det är klart det gör ont men det står man ut med då man vet vad som kommer. Använde mig bara av lustgas och tänkte göra det med denna lilla också. Ser fram emot förlossningen då jag hade positiv upplevelse sist!

Lycka till!!!

• fia jimmy

Första förlossningen så hade jag en aning dödsångest på slutet..

andra va inte lika jobbig..

Tog lustgas bägge ggr. Krystvärkarna gör riktigt ont. Men det andra gör ont fast inte så man vill dö.. Man tänker typ bara. Ja, mer ont..hur mkt är jag öppen..när kommer bebisen???

• mippy

Exakt så ont att jag trodde jag skulle dö genom hela förlossningen, men ändå sa till hon som förlöste dottern direkt efteråt att jag längtade till nästa förlossning, trots krystvärkar i nästan två timmar..
    Trots att det gjorde rejält ont så var det en smärta man kunde överleva.. Då tyckte jag det var värre senare när de drog ur droppet ur handen...

• MammaMandiz

Kan säga så här.. precis när bebben hade kommit ut var min första tanke "hur fan kan folk skaffa fler barn när dom vet hur det känns"

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • milla2

jag tyckte krystvärkarna var värst men det var inte så ont som jag föreställde mig använde endast lustgas under krystvärkarna.. men jag tror jag har hög smärtgräns med för den delen man upplever ju så olika

• Goliz
    Jaylin skrev 2008-01-28 15:46:57 följande:
    Goliz, går du på Aurorasamtal?Det är snart 6 år sedan jag födde min dotter men jag kan fortfarande inte föreställa mig att föda vaginalt igen... hu...
    Nej, det gör jag inte. Jag antar att jag kommer att behöva få prata om det om jag blir gravid igen, men då mest pga det som hände precis efter min förlossning och inte pga smärtan, trots att den var överdj*lig. Men som sagt, mest för att jag är rädd för allt annat som kan hända.
  • MammaMandiz

Ingen som har fött med epidural med 1 barn och med bara lustgas med ett annat som kan förklara skillnaden. Hade själv bara lustgas och funderar på epidural nästa gång.
    Tycker inte att det var krystvärkarna som var värst utan värkarna innan. Hade nog som mest ont i undersökningsrummet för där fanns det ju ingen lustgas. Bilfärden var ju ingen höjdare heller precis haha.

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Exakt hur ont gjorde er förlossning?..:-)