Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Oj, oj, oj Man missar mycket när man är borta en dag. Har inte läst precis allt. Vi har gäster och jag hinner inte riktigt vara inne lika mycket, men ska försöka "ta igen mig" ikväll.
Nattningen gick bra och natten har varit hyfsad. Inte perfekt, men känner mig ändå inte helt död. Funderar på att minska ner till en dagvila istället för två. Vad tror ni om det?
Välkommen SaraF: Känner igen mig så väl på det du skriver att det bökas och stökas och vaknar var femte minut när man gör ändringar på "nattlivet" hos de små. Men härda ut. Det blir bättre. Vi tog några riktiga "grisnätter" för några veckor sedan. Och vi har gått från 10 - 20 uppvak till kanske max 5 uppvak/natt.
Lisen08: Det handlar inte om barn som sover oroligt. Utan mer om barn som vaknar var 30 min och föräldrarna inte får sova natt efter natt efter natt. Dottern sover fortfarande oroligt, men jag får åtminstone sova lite på natten.
Har funderat lite och tror att Emma behöver lite mer aktivering på dagarna. Hon är så väldigt energisk. Försker aktivera henne mycket. VI är ute, på ÖF, busar, leker mm. Men så i fredags var vi och badade på badhuset. Natten mot lördag hade vi ett uppvak och det var allt. Inget uppvak vid fyra för att äta välling heller. Vet bara inte riktigt hur jag ska aktivera henne mer. Några förslag??
Achwell: Den där nappen ja - den är bra men ändå inte. Gav henne den själv inatt när hon inte ville somna om. gick bra, men är rädd att hamna i den cirkusen igen