• Igloo79

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Achwell: Det kommer att ordna sig. Som sagt - har själv varit där. Låt det gå några nätter - ge henne nappen - samla krafter och lägg upp en ny plan. Sen skrider du till verket med förnyade krafter, nya erfarenheter och kunskaper. Det kommer att ordna sig. Lovar.

• Igloo79

Sqti: kul med en trevlig kväll. Ser fram emot att få höra hur det gått. Hoppas att du får sova.

Achwell: Ja 8-månaders är struligt. Min blir 9 mån om 10 dagar.

• Igloo79

Jaha, Då har jag varit uppe första gången i natt (inne hos tjejen). Ingen katastrof dock. Hon somnade om när jag la handen på henne. Men fick flytta henne först. Hon låg upptryckt mot ena hörnet på huvudändan av spjälsängen. undrar varför hon rör på sig så jättemycket?

• Igloo79

Achwell: Nej förstår inte heller hur man orkar med så många. Själv har jag bara en bror, men maken har 6 syskon. Jag är lite likadan med att sitta och analysera. OCh mest tror jag att det handlar om att jag ser ett "problem" och hoppas hitta en lösning på det. Tror att man behöver ha en balans där. Inte analysera för mycket, men tillräckligt för att kanske kunna komma till rätta med situationen.

Här har natten varit helbra!. Ett uppvak kl 22.30. Räckte med att jag gick in och la handen på. Nästa uppvak kl 1. Då fick jag sitta bredvid sängen en lite längre stund. Sen vaknade hon 5.30. Tog in henne till oss och där låg hon och småpratade till 6.30 då vi gick upp. Hoppas det håller i sig.

• Igloo79

Sqti: Skönt med en god natt.

Melker: trög mage - vi kör katrinplommon och så MYCKET vatten.

• Igloo79

Achwell: Skönt att det blev en bra natt.

Melker: Här har det dumpit ner minnsann - med råge. Känns som att hela huset luktar nu. Men nöjd är hon. Hon ligger här på golvet och sjunger.

• Igloo79

Melker: Känner igen mig. Sitter och småskrattar.
    Sqti: Ja visst är det

Hur har kvällen gått för er alla? Här har det gått bra. Det tog lite längre tid än vanligt att natta. tror inte hon var tillräckligt trött egentligen, men nu sover hon.

Dagvilorna har strulat idag. Sov 30 min på fm. Sen 1½ tim på dagen och ytterligare 45 min på em. Normalt sover hon bara 2 gånger och fm vilan brukar vara mellan 1 o 2 timmar.

• Igloo79

Ullegulle: Hoppas att hon kryar på sig.

Solsken: det låter kämpigt med tänder. Fasar för när dottern får tänder. Inte en enda syns till ännu (men dreglandet har ökat i dagarna) och hon är ändå 9 månader snart.

latlisa: Kämpigt hos dig med. Styrkekramar.

Sqti: Fudnerade precis på hur det gått med senare läggning, fruktpuré mm. Hoppas det inte håller i sig som denna natt.

Achwell: Skööööönt att få ligga och dra sig. Kan inte minnas när jag gjorde det sist.

Här var det en bra natt. Två uppvak och sen vakna för dagen kl 6.30. Hel ok. Drömmen vore ju självklart att lillan sov hela natten utan uppvak, men vi jobbar på det sakta men säker. Eller att hon kan somna om på egen hand. För det räcker oftast numera med att jag går in och lägger min hand på henne och smeker henne lite så är det bra.

• Igloo79

Ikväll ska maken ta nattningen. Oh, känns lite nervöst. Han har ju jobbat sent denna vecka och inte varit med. Även om jag berättat hur det gått och vad vi gjort så är det alltid en annan sak att vara tillsammans att göra det. ...

• Igloo79

Latlisa: Vet ej, men dottern har fått konstiga utslag på sidan av låren. LIte OT kanske.

Nattningen gick bra. Somnade på 10 min och sover än. Peppar, peppar. ...

Hur går det för er andra??

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?