• Igloo79

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Achwell: Hon får bara fullkornsvälling.

Sqti: Va läskigt. Lillan slog i pannan i sängkarmen häromdagen. Stor bula och blåmärke. Syns än. trodde hon tuppat av först. Man får va så mycket mer på sin vakt när de rör på sig mer och mer.

SaraF: Lillan började krypa när hon var 9 mån (för ca två veckor sedan) Började med att rumphasa och nästa dag kröp hon.

Vi får se inatt. Har försökt få en bra balans i maten idag. Nattningen gick bra. Hon låg och pratade i sängen. Jag kunde gå ut och hon pratade ett tag och somnade sen.

Lycka till inatt allihop

• Igloo79

linsingen75: Välkommen. Håll ut det blir bättre. För oss var det nappen och nattmatninge som ställde till en del problem. Vi tog bort de faktorerna och nätterna blev avsevärt bättre. Vi hade innan det 10 - 20 uppvak/natt. Gick snabbt ner till omkring 4 uppvak. Idag är vi nere i 1 - 2 och då räcker det med att man går in och smeker lite på henne. Ibland behöver man inte gå in alls. Så det blir bättre.

Hoppas att era nätter har varit bra. Här hade vi en bra natt igen. Endast ett litet uppvak. Med betoning på litet. Hon hojtade till vid tretiden och somnade om innan jag ens hade hunnit upp ur sängen. Vaknade 6.15 och då var det morgon. Ska köra samma "balans" med mat och välling idag med. Vi får väl se om det var det som gjorde susen eller om det bara var ren tillfällighet.

• Igloo79

Lillan är nattad. Nu får vi se hur natten blir. Bra hoppas jag så att vi får sova.

Hoppas det går bra för er alla med nattning och att alla får sova inatt.

• Igloo79

Sqti: Hoppas att du fick ett mirakel.

Här har natten varit bra. Ett uppvak blev det. Ett med gallskrik dock. Fick gå in och trösta. Tror att hon drömt mardrömmar. 5.30 ville hon upp för dagen. Tog över henne till vår säng och lät henne ligga och snutta/amma lite. Sen gick vi pp vid 6.

• Igloo79

Sqti: Synd att ni inte fick något mirakel. Men skönt med sovmorgon.

Mystic: Ja, hon kanske är mörkrädd. Har för länge sedan läst i en annan tråd om någon som skaffade nattlampa och det hjälpte så de trodde också att deras lilla var mörkrädd.

Achwell: Skönt att natten var bra. Jag visst gör man så att när det går bra så börjar man fundera på syskon, men när det inte gör det så har man glömt hela funderingen och kan inte tänka sig det än på ett tag. Här är det likadant.

• Igloo79

linsingen: Härligt med en bra natt.

miasiv: Välkommen.

Här har nattning nu varit och hon har vaknat till lite ca 30 min efter. Men inget skrik eller så, hörde bara att hon "grymtade" lite och vände på sig och somnade om. Gick bra annars med nattning idag. Jag behövde inte ens tassa utan det räckte med att jag stod bredvid sängen. Märkte att jag tänkte att jag saknar lite att ha henne i famnen och få henne att somna så. Det var ju så gosigt, men vet också att börjar jag med de så kommer hon vela sova så hela natten och vela bli nattad så jämt. Får helt enkelt passa på och gosa mycket på dagarna och under dagvilorna.

• Igloo79

SaraF. Ja det blir så ibland. Man gör saker av ren rutin, men glömmer vad och när man gjort det. Speciellt om man är trött. Lite läskigt tycker jag. Undrar vad annat man gör som man inte minns......?

Hoppas att natten varit bra för er andra. Här har det varit bra. Lillan vaknade en gång. Jag däremot hade svårt att somna på kvällen. tror inte det blev förrän vid 1-snåret som jag somnade. Liiiite sent med tanke på att dottern vill upp vid 6 för dagen. Var och är såååååå trött. Sover väl gott inatt då....hoppas. Inatt får maken ta natten - han är äntligen hemma och ska inte jobba i morgon.

• Igloo79

Här blev natten inget vidare. Vaknade vid 12, 2, 3 och 4. Vid 4 gick jag upp och gjorde välling och sen sov vi till kl 7.30. Det gör ju att vilorna blir förskjutna. Så det blir förhoppningsvis till att hoppa över em-vilan idag. Om lillan orkar dvs. Det blir många timmar från vila till nattning.....

Det var nog mycket mardrömmar inatt. Hon vaknade skrikandes samtliga gånger. Alla gånger (förutom sista) gick det relativt lätt att få henne att somna om.

• Igloo79

Oj, här är det fart på skrivandet. Har inte läst alla inlägg. Ska göra det när jag har lite tid. (När lillan sover middag...) Här har det i alla fall varit en ok natt inatt. Sov från 20 - 04.50. Då fick hon välling, somnade om och sov till 8.30!! Vet inte riktigt vad som hände....Normalt brukar hon sova till 6/6.30 även fast hon fått välling. Men hon var med pappa hela dagen igår. Jag fick lite egentid på egen hand. Mysigt... Så det kan ju ha något med det att göra. Mycket bus kanske....

• Igloo79

Här har nätterna varit väldigt bra (vågar knappt skriva det!!). LIllan har sovit genom hela natten. 19.30 - 7.30/8.30. Men hon har då bara haft en vila på dagen. På gränsen att hon klarar av det, men jag får henne inte att somna oftare (och med kortare vakentid). Vi får se hur det utvecklar sig....

• Igloo79

linsingen: jobbigt med en jobbig natt. Ja man förvånas över hur mycket tålamod man trots allt har när man inte får sova. Det är som att man stålsätter sig lite extra för att man vet att man egentligen inte orkar.

Achwell: Magsjuka låter inget vidare. Har ni andra klarat er??

Här har det varit ett par uppvak de två senaste nätterna. Men inga större procedurer. Hon har oftast hunnit somna om innan jag ens hunnit upp ur sängen. Men nån gång har hon vaknat och gallskrikit, så jag tror hon drömmer en hel del. Vi är tillbaka på två vilor/dag, så vet inte riktigt hur vi ska göra. tror att hon är i någon form av övergång till en vila, men inte klarar det ännu. Det kommer väl.

Snart åker vi bort till mina föräldrar. Ha en trevlig helg med förhoppningsvis bra nätter allihop. Så hörs vi efter helgen.

• Igloo79

hej på er igen

Har varit bortrest i helgen och trodde att lillans sömn skulle bli helt förstörd så att vi fick börja om när vi kom hem igen. Men inte det (än i alla fall) Hon sov bättre än väntat. Något fler uppvak och hon var svårsövd på lördag kväll, men jag känner mig ändå utvilad trots sena uppesittarkvällar.

Ha det gott allihop.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?