• Achwell

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min tjej har varit jättekinkig idag av och till. Speciellt när hon ska äta. Då är hon riktigt gnällig. Hon äter, men det är bara gnäll hela tiden. Jag tror att det är tanden som gör ont. Hon fick tom lite alvedon efter lunch och sen var hon som "vanligt" igen i 3-4 timmar, sen var det dags för middag och samma igen.. så gnällig. Men nu på kvällen försvann det. Vi satt i vardagsrummet ca 30 min innan hon skulle läggas och jag hade släckt några lampor, stängt av tv´n och hon var såååå mysig. Satt och pratade och höll i mina hårtesar och "visade" mig dom Sen strax innan 20 var vi upp och jag läste saga och lade henne - med napp. Inget skrik..... så skönt! Så nu får vi se om det blir något uppvak eller inte?

Sqti --> 12-13 timmar, aha. Ja det känns som om min tjej sover lite mer, 14-15 brukar hon sova. Fast... det är ju olika ioförsig. Oftast är det runt 11 timmar på natten, nu för tiden.

Hur har det gått för andra ikväll då?

• Achwell

Sqti--> Ja, jag började fundera lite där.. ska lillan isäng sent idag... Skönt att nattningen gick bra.

Som sagt var  - vi vill ha noll uppvak, ja jag sa noll uppvak..

• Achwell

Sqti--> Nej du, för sjutton, här sägs inget högt heller...hehe... det är inget uppvak här... än.. .............. de "brukar" komma vid 22.30.... så det är inte förräns efter det som jag sakta, saaaakta, saaaakta kan påbörja en "andas-ut"-övning.....

SaraF--> Oj då, bök från 2.30 til 8.00 - det lät aningens jobbigt...... är det jobbigt för er - eller löser ni av varandra där hemma så ni orkar?

• Achwell

Godmorgon på Er!
    Vad skönt at du Igloo hade få uppvak

Sqit--> Hmmm, usch för att vara trött.... kanske du ska vila idag när hon vilar?

Här är jag förundrad över hur bra hon sover nu.... så skönt! Inget uppvak utan har sovit i ett streck från 20 - 07! Jag kanske kan examinera från denna tråd som någon av er sa...

Idag stundar "Vagga, gunga, gå" - en dans-musik-"kurs" som Sensus håller i. Kl 11 börjar det och nu ligger gumsan och sover, så jag tror det blir bra med kl 11. Var lite skeptisk först för hon brukar sova då....... men.. det är ju 1½ timme dit så hon hinner få i sig lite sömn innan vi ska åka

• Achwell

Godkväll!
    Har nyss lagt lilltjejen och hon har pratat lite i några minuter... men just nu är det tyst ialla fall.

Igloo--> Jaaa... Vagga, gunga, gå var jättekul Jag inboxar dig om hur det var. Skönt att nattningen gick bra.

Är det någon som numera har uppvakn då det är mycket skrik?

Dessa har i princip (ssssccchhhyyssss) upphört här. Oj oj oj , vad jag kan få äta upp mina ord nu när jag skrivit så

Hoppas era nattningar går bra och att ni får sova inatt!
    Kram på Er!

• Achwell

Hoppas det går bra för er tjejer! Här är det än så länge tyst.....

SaraF--> När hon läggs för fm och sen på em så brukar hon bli lite gnällig samt gnugga sig i ögonen och det tar jag som ett trötthetstecken och så lägger jag henne i sin säng. Jag håller henne tätt påväg till hennes säng och säger typ "ååh, vad skönt det ska bli att sova .... mmmm..."          typ              Sen lägger jag henne och säger "Sov gott Sara, sov så gott" och går. Jag läser inget. Sen till 98% gångerna som somnar hon direkt utan ett pip. Ibland ligger hon och pratar i någon minut. Sen när jag lägger henne för kvällen - ja, då har lite annat mys för mig Det för att det ska vara en tydlig skillnad på dagvilorna och nattvilan.

"Noll uppvak!" - eller hur tjejer!

• Achwell

Hej på er!
    Igår lades tjejen min utan problem.... men..... det blev två uppvak. Det var ett bra tag sen det var två uppvak, säker ett par / tre månader sen?! Men jag gav henne nappen och hon somnade om direkt. Annars så sov hon hela natten.... sköönt!

Hur gick det för er andra?

• Achwell

Godkväll!

Det verkar som om det var flera som haft en annorlunda natt mot vad det brukar vara - katasrofnätter samt nätter med fler uppvak än tidigare. Hm.... jobbigt!

Här har kvällsläggningen gått bra.. hitills... har varit tyst i 6 min just nu.

Hoppas naturligtvis på noll uppvak. De två som min tjej hade igår..? Jag vet inte vad det kan ha varit... Det enda som jag ändrat på under dagen var att jag dragit ner på tv- tittandet. Hon hade svårt att komma till ro vid båda dagvilorna samt att hon sovit runt 45 min på varje. Det brukar då bli 1 - 1½ timme på båda... hmmm.. hoppas inte det slår igenom för natten nu....

Hur gör ni med tvtittandet? Jag sätter inte min tjej framför tv´n utan den är på lite då o då och vi sitter ofta i vardagsrummet och leker....ibland tittar hon men oftast leker hon med tv´n som bakgrundsljud liksom...

Ha en skön kväll och lycka till inatt!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?