Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Denna natt har varit bra. Vaknade första gången vid 1, andra gången vid 2. Båda dessa gånger räckte det med att jag la handen på henne för att visa att jag är där.
Tredje gången vaknade hon kl4, redo att ta sig an ännu en dag av äventyr. Jag var desto mindre road av detta. Försökte först med att bara lägga handen på henne, men hon låg och vred och vände på sig, ställde sig på alla fyra och försökte ställa sig upp. Tog upp henne och satt i fotöljen och vaggade henne i en timma. Det gick till slut. Hon somnade om vid 5. Jag satt kvar i fotöljen efter att ha lagt henne i sin säng utifall att hon skulle vakna, men gjorde inte det. Så till slut gick jag och la mig. Har ett duntäcke som prasslar något fruktansvärt även fast jag är väldigt tyst och försiktig. Detta vaknade hon till!!! Suck! Det var bara börja om då. Det slutade med att jag la henne bredvid mig i sängen och vi somnade om tillsammans vid 5.30 och sov till 7.30.
Har några funderingar efter denna natt. Inte första gången hon vaknar alldeles för tidigt och vill upp för dagen (kl 2 natten innan) vad gör jag åt detta??? Tar tacksamt emot råd!
Kommer att flytta in till min egen säng idag och sova där. Allt för att inte störa lillan när jag lägger mig med mitt prasslande täcke. Får se om det hjälper något.
Är rädd bara att jag kommer att få ett bakslag. Att hon kommer vakna oftare för att hon "känner av" att jag inte är i rummet. Hade dock ändå tänkt flytta tillbaka men inte förrän i morgon. Vad tror ni??