• Igloo79

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Ja det är väl så med vintrarna. Bara en del av landet får ordentliga sådana. Vi passar på att njuta av det så länge det varar. Blev tyvär ingen pulka idag, men imorgon!!

Anjoh: Känner så igen mig att man sitter som på nålar och väntar på monitorn och har svårt att slappna av. Man är så van vid att det händer grejer.

det hände en rätt lustig sak inatt ... eller lustig var den inte just då, men nu efteråt så. Somnade straxt efter 1 efter att ha varit inne hos lillan. Sov fram till 2 då mobilen ringer. Jag är helt yr, svarar, men får inget svar tillbaka. Maken har ju också vaknat och frågar mig lika sömning som jag "Vem ringer mitt i natten?" Har ju inte fått nåt svar så jag kollar displayen - då är det makens mobilnr som visas. "Du svarar jag". "Jag ringer ingen, jag sover" säger han då. Hans mobil är inte ens på övervåningen konstaterar vi snabbt. På något sätt har hans mobil ringt upp min mobil. Men det finns inget spår av det i hans mobil - alltså inget uppringt nr, men jag har ett mottaget samtal. Var lite sur, då jag äntligen fick sova och inte dottern vaknade, men har faktiskt skrattat åt det idag. Någon måste vela att jag inte får sova.

• Igloo79

Sqti: Det är inte helt omöjligt...Vi har en lampa på ovanvåningen (i "hallen") som är styrd av den aktivitet som finns i rummet. Har liksom en sensor. NÄr ingen är i hallen ska den släcka sig själv och när någon kommer in så ska den tändas (om man använder det läget). Vid upprepade tillfällen har lampan i hallen tänts trots att ingen varit där - jag använder inte det läget längre...

Nattning här gick fort - jätte fort. Blev så förvånad. Men så har vi varit ute nästan hela dagen också. Men det varade inte så länge. Hon vaknade efter 30 min och fick gå upp och tassa lite. Somnade om för en stund sedan, så jag hoppas på det bästa. Lycka till ni alla som fortfarande nattar och hoppas att vi alla får goda nätter.

• Igloo79

Anjoh: ja det var lite läskigt i början, men har ändå hela tiden kännt mig lung, så inte så läskigt längre.

Achwell: Menar du ikväll eller i hur många kvällar? Ikväll tassade jag kanske bara max 5 min. Började med tassande som "metod" i förra veckan. Funkar ibland.

• Igloo79

God morgon på er alla. Hoppas natten fortsatte lika lungt som den verkade ha börjat för er. Här var det också lugnt. Gick och la mig straxt efter tio och sov gott fram till 12. Litet uppvak, tassade och sen sov hon till 4 då jag gav henne välling och vi sov sen fram till 7.30. Har insett att hon är rätt hungrig när hon vaknar omkring 4/5. Magen kurrar och hon kan inte somna om, så nu får hon välling ett tag framöver i alla fall. Vi kan ju somna om. Summerat så har det varit en helt ok natt. Två uppvak efter att jag själv lagt mig (Hade ju en kort innan jag la mig också), kan jag faktiskt mäkta med och ändå känna mig utvilad. Visst är drömmen noll uppvak, men det kanske dröjer, så tills dess har jag det gärna som inatt.

Achwell: Vårt hus är från 1980 - så jag vet inte riktigt vad det är som "spökar"...

• Igloo79

Sqti: Ja de är verkligen överraskningarnas bebisar. Ena natten bra nästa mindre bra. Man kan inte direkt börja jubla och tro att nu vänder det när det går bra ett par nätter, för det kan ju lika gärna gå åt andra hållet.

Achwell: Skönt - sovmorgon med andra ord.

Solsken: Ja hoppas de inte har lika ont av tänder som vuxna. Fick ta ut mina visdomständer när de kom - fick för mkt komplikationer. Kul med en ikearesa. Det vill jag också göra. Har massor jag vill inhandla. Dottern ligger också ofta och sparkar och vrider på sig. Tror att det för henns del mest handlar om att få av sig täcket (hon sparkar tills den åker av). Vrider gör hon för att komma över på mage och sen kunna ställa sig upp. Det är ju så roligt att vara vaken.

Anjoh: dottern sover ganska mycket på rygg man ibland på sidan. Har enstaka gånger hamnat på mage, men inte gillat det.

• Igloo79

Melker: funderade häromdagen på dina böner och undrade om du slutat. Fortsätt bara. Det behövs. Skönt att det blivit rätsida på sömnen och hoppas att det håller i sig. Ja man får ett helt annat liv när man får rätsida på det. Orkar med. Idag har vi kommit ikapp med städning, tvättning, mm mm mm mm. tar en liten paus nu.

Solsken: Ikea-resa - ok, förstår - vi bor en bit bort från närmsta ikea.
    Flytt till eget rum: Vi flyttade bara in henne i eget rum i samband med att vi flyttade till större. Köpte hus. Tänkte inte så mycket på hennes omställning då. Vi hade så mycket att stå i ioch med flytten då vi flyttade ganska långt (till ny ort helt och hållet). Så hon fick helt enkelt bara flytta in i sitt nya rum. Dock tar vi in henne till oss om nätterna om hon vaknar ofta etc. Och när hon varit sjuk har vi mer koll.

• Igloo79

Här har läggning nu skett...tidigt ..jag vet. Tösen sov länge under dagvilan och det blev lite senare än vanligt så vi hann inte med en till em vila. Hade blivit så sen läggning då, så hon har redan somnat. Misstänker att det blir en hel del spring under kvällen och natten och att morgonen blir tidig. Förbereder mig på en tuff natt med andra ord. Håll tummarna för att det inte blir så.

• Igloo79

Än så länge har det bara varit ett spring. På snart 3 timmar. Det bådar gott för natten. Men jag tar inte ut någon seger i förskott, lillan är en överraskningarnas tös, så allt kan hända. Det blir väl att hon vaknar kl 3 och tror att det är dax att stiga upp för dagen.

Achwell: Här är det likadant - att 3½ timma brukar vara där gränsen går för hur mycket hon orkar i sträck. Men de senaste dagarna har det varit lite hit och dit med det har jag märkt. Undrar om hon börjar förlänga vakentiden...???

Ja lycka till allihop med nätterna och hoppas, hoppas, hoppas att vi alla får sova gott inatt.

• Igloo79

Achwell; jag tor man kan ha sådant läge där det ser ut som att man inte är inloggad fast man är det. Men är osäker. Och vet inte hur i sådana fall.

• Igloo79

Ja, natten blev lite som jag trodde. Suck. Att det aldrig tar slut....Alltid är det nåt. dessutom har hon varit riktigt grinig i ett par dagar nu. Undrar om tänderna spökar.

Måste få ordning lite på tiderna för henne så att det är samma tider varje dag. Vakna, vila, vila och sova samma tider. Vet inte om det kan hjälpa, men det är ju alltid värt ett försök.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?