• Jennie 83

Bara för man är smal!!!!!

Bara för att man är smal så innebär det inte att man mår bra!
    Oftast så är de diskutioner om människor som är stora och måste gå ner i vikt!
    Det är aldrig några program om folk som är smala som måste gå upp i vikt!

Det finns faktiskt människor som försöker gå upp i vikt för att dom är smala, men inte kan eller det funkar inte hur mycket dom än äter!

Folk säger lyllo dig!

-Vadå lyllo man kanske inte vill vara så smal, och bara för att man kan äta vad man vill så innebär inte de att det är bra för kroppen!

Äta godis, pizza, läsk och annan snabbmat!
    titt som tätt....

Ne det kan inte vara bra varken för smala eller tjock!

Finns det flera smala som känner som jag?

Försöker ni/du gå upp lite i vikt men det fungerar inte, hur mycket du än äter så syns det inte!

Men du känner att det inte är bra än då!

Vad gör man?

• Svar på tråden Bara för man är smal!!!!!
  • Minxy

Min syster kämpar konstant för att gå upp i vikt.
    Hon väger ca 42 kg till sina 160 cm. Hon KAN inte gå upp och tycker det är skitjobbigt. Hon vägde som mest när hon var runt 18 år (52 kg) och då tränade hon stenhårt 6 dagar/veckan, så det var musklerna som vägde. Men då såg hon ännu smalare ut....

Sedan håller jag med om att man inte alls är frisk och sund bara för att man är smal eller "normalbyggd". Jag räknas som "normal" med mina 58 kg till 166 cm, men min kropp mår inte bra eftersom jag göder den med för mycket chips/dricka/godis. Finns säker gott om överviktiga som har bättre grundkondis och kosthållning än mig!

Gravid i vecka 35!
  • Jennie 83

Jag håller med.. Jag äter nästan godis dagligen fast jag vet att det inte är bra... Läsk typ dagligen fast jag vet att jag inte borde!
    Jag vet att jag borde börja träna, men jag kommer aldrig iväg...Jag borde sluta äta snabbmat , men det är svårt när man har ett jobb med så konstiga tider...
    Jag äter nog inte så regelbundet som jag borde göra heller...
    Jag känner ju att jag borde ta tag i det men det är svårt!

Min kropp kan inte må bra av allt detta skit jag stoppar i mig!

Jag behöver nog hjälp och råd med kost och så där!

• Barbabok

Jag äter väldigt nyttigt men går inte upp i vikt oavsett, dock betyder ju inte smalhet att man är frisk på insidan. Blodådror kan ju vara fulla i fett, kolesterolet skyhögt osv.

Anledning att inte gå upp kan annars vara det dåliga näringsintaget, kroppen får inte tillräcklig näring av all skräpmat, godis osv. Den behöver bra mat för att bygga upp kroppen och fylla på reserverna (fett, muskler). Sen finns det förstås andra skäl, fel på hypofysen, sköldkörtlarna kan ställa till det, fast jag är inte insatt i hur det påverkar, om man går upp eller har svårt att gå ner? Allergier som gluten och laktos kan även de ställa till det.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Tipi

Stoppar också i mig så otroligt mycket skit! När man aldrig lagt på sig kilon av skräpmat och godis så har i alla fall jag jättesvårt att bli motiverad att äta hälsosammare. Jag är så otroligt sockerberoende och börjar nästan få panik över att jag inte kan hantera sötsuget, varje dag är det nått skräp jag stoppar i mig.

Fick barn för 3 mån sen och får nästan dåligt samvete när folk komenterar att jag ser likadan ut som innan graviditeten, kompisar ger mig nästan onda ögat!! "Åh, du kan verkligen stoppa i dig vad som hellst utan att bry dig", själv är jag rädd för att bli FÖR smal. Hm, och frågan är bara hur man ser ut på insidan. Måste verkligen ta tag i det här!!! Gah!

• Minxy
    Tipi skrev 2008-01-19 15:28:52 följande:
    Stoppar också i mig så otroligt mycket skit! När man aldrig lagt på sig kilon av skräpmat och godis så har i alla fall jag jättesvårt att bli motiverad att äta hälsosammare. Jag är så otroligt sockerberoende och börjar nästan få panik över att jag inte kan hantera sötsuget, varje dag är det nått skräp jag stoppar i mig.Fick barn för 3 mån sen och får nästan dåligt samvete när folk komenterar att jag ser likadan ut som innan graviditeten, kompisar ger mig nästan onda ögat!! "Åh, du kan verkligen stoppa i dig vad som hellst utan att bry dig", själv är jag rädd för att bli FÖR smal. Hm, och frågan är bara hur man ser ut på insidan. Måste verkligen ta tag i det här!!! Gah!
    Mmm, jag undrar hur mina blodfetter ser ut och så....kan inte direkt vara toppen
    Gravid i vecka 35!
  • beepee

Kanner oxa igen mig. Har alltid fatt kommentarer om att jag ar smal. Nu har det val blivit lite battre och folk verkar som sagt vara mer avundsjuka och forstar inte att jag helst vill ga upp i vikt. 166 lang och 50 kilo. Har vagt mer och kanner mig mycket starkare och friskare da. Ater mycket och riktig mat, men dessutom godis, kakor, chips etc. Forsokte ga upp i vikt "halsosamt" utan sotsaker, men da gick jag bara ner mer, sa nu ar jag tillbaka pa chokladdieten igen

ni andra som ar smala, har ni regelbunden mens och sa eller strular det ocksa?

• Vårsolen

håller verkligen med dig ts!
    jag stoppar iofs inte i mig allt för mycket skräpmat då mitt kolesterol faktiskt är väldigt högt(fast det beror på ärftlighet och inte skräpmat)
    Styrketräning och mycket mat har fungerat tidigare men just nu har jag inte tid att åka flera mil för att träna heller.
    Jag är inte underviktig med ca 57kg till mina 168cm- men benig!

• Miiiiia

skulle kunna varit jag som skrivit allt:P

• Powder

Här finns en till som verkligen FÖRSÖKER att gå upp i vikt.
    Skit jobbigt att höra "du behöver ju aldrig tänka på vad du äter, vad glad för det".. Näe, jag ÄR inte glad. Jag kämpar fanimej för att gå upp i vikt & måste VISST tänka på vad jag äter. Ska vi kanske följas åt här?

• beepee

ja, vad har ni for mal? Jag skulle vilja ga upp 5 kilo ungefar.

• MissLilo

jag försöker oxå gå upp i vikt...kör en kur med att äta mycket ris/pasta och potatis till maten ist för att äta tallriksmodellen. Har precis börjat, så får hoppas att dte funkar. annars har alla experer i en tillfrågad artikel ang viktuppg¨ng fel

Annars äer jag xå alldeles för mycket sött. HAr precis slutat med läsk....oh dricker bara juice om jag vill ha sött(oki på mcdonald o liknande blir det cola) och mjölk till maten som är med kalorier i.

Så här jobbar jag för fullt på det.

Är 65 och väger 50 kilo.
    Vil upp 5kilo.

• Videkorgen

Många säger till mig att jag är en benget och att jag ska äta mer, men jag äter ju en hel del redan.

Plus att jag äter en massa "skit" också. Jag har inte svårt för att gå upp i vikt.

Och dom tror att jag är värsta asketen. Nja.

• lilla fin

skärp er brudar.

ni är lyxiga.

• Minxy
    lilla fin skrev 2008-01-20 15:49:00 följande:
    skärp er brudar.ni är lyxiga.
    Nej, det är något som många får för sig, men det är inte kul att vara benig och se utmärglad ut. Nu har ju inte jag det problemet, men min syster har som sagt det.
    Alla människor har alltid sagt: "Åh vilken tur du har - du behöver aldrig tänka på vad du stoppar i dig!" men det måste hon visst, annars rasar hon i vikt!

Samma sak när hon blev gravid - alla sa att "Jamen ett par barn kommer fylla ut dig". Icke. Hon rasade i vikt efter båda barnen och väger som sagt nu ca 42 kg till sina 160 cm.
    Det ser inte sunt ut och hon mår dåligt över det. Hon är alltid den som börjar äta och den sista som slutar äta - hon måste äta konstant för att hålla sin vikt eller försöka få upp den!
    Gravid i vecka 35!
  • beepee

Hmm, nu blev jag lite irriterad faktiskt. Alltsa, jag har full respekt for att man tycker att det ar orattvist att vissa kan ata hur mycket som helst och att andra maste halla igen hela tiden. Jag kanner inget som helst behov att racka ner pa overviktiga som klagar pa sin vikt eller halsoproblem som foljer av det - men vi spinkiga har ocksa ratt att klaga pa var vikt.

"Lyxiga" my ass... Jag vet inte om standiga blodsocker fall, att det svartnar for ogonen nar man reser sig upp samt oregelbunden mens och kanske nedatt fertilitet borde anses som lyxigt...

Och nej, det ar inte bara att ata mer!

• MissLilo

lilla fin skrev 2008-01-20 15:49:00 följande:

skärp er brudar.ni är lyxiga.
    Lyxiga??
    Nu är jag inte ett benrangel direkt. Men hr varit där.
    OCh fcick höra minst 10 ggr om dan hur äckligt samal man var med avsky i deras röst. Andra blängde på en och sa att man var för small8även där med avsky). Är innge roligt o höra som tonåring direkt.

Nu e jag enligt alla jag känner på gränsen till för smal. De säger att jag är orsaken till andra får anorexia osvosv.

Skule man säga nåot ¨ådant till en som är tjock. Tror knappast det!

Det sårar faktiskt precis liak mycket.
    I tonåren fick det mig att gå gråtande till säng vareje natt och äta för 2 personer för att jag trodde att folk kanske skulel sluta at tracka ner p mig då. Jag å 2 jumobo chipspåsar i veckan i 2 års tid. JAg blev 3 cm rundare om mndjan. OCh fick från 15 i bmi till 17. Men jag åt så att jag mådde illa och bara sov sov och sov för att slipap känna illamåendaet. Vilet liv sen!

Nu bryr jag mig inte längre helt enkelt. inte mitt proble att folk e avyndsjuka och känner för att klaka ner på andra för att må bätre.
  • malinka2

här är en till smalis som stoppar i mej allt för mycket skräp... som nån sa här ovan man får liksom inte motivationen att äta hälsosammare, skulle man få se en bild på sina vener skulle man säkert skärpa sej.
    Nu väger jag faktiskt lagom mycket, 51 till 1.64, inte så mager som jag varit. Mer verkar omöjligt att gå upp trots 2 barn o nalkande 30 strecket försöker acceptera mej för den jag är. Det finns fördelar med att vara smal och jag har bestämt mej för att fokusera på dem istället för att lyssna på avundsjuka kommentarer.
    Genom åren har jag oxå fått höra ganska mycket riktigt elaka kommentarer o nu är det dags att skaka av sej allt sånt som ligger kvar i bakhuvudet. Att folk är avundsjuka ska inte jag behöva lida för

• Emma 927

Du är inte ensam att gå upp i vikt jag är 24 år och är 156 cm och väger 42 kg. Alla mina vänner tycker jag är jätte smal och jag tycker att jag är det själv så. Och min sambo tycker att jag är så benig och det kan jag hålla med om eftersom jag Känner.minna ben när.jag sitter och ligger. Sen ser jag de när ag ser mig i spegeln.

Svar på tråden Bara för man är smal!!!!!