• Singer73

Clearblue ägglossningstest

Hejsan alla och trevlig 1:a maj!

Undrar om någon använt Clearblue digitala gravtest och blivit gravid? I så fall, några tips? Eller någon som har andra erfarenheter av dem?

Eller är det kanske bättre att köra utan och hoppas på det bästa? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Clearblue ägglossningstest
  • Realmilla

Men jag antar att man utgår från menscykel man oftast har genomsnittlängden?
    och det är dp 25 dagar

• Realmilla

en fråga till....Hur förvarar man sina ÄL test....är det okej att frakta med dom i en bil
    70 mil till landet???där de förmodligen inte har ÄL test!!

• Tid för barn 75

Även jag kommer skaffa Äl-test nu eftersom jag fick m igår till stort förtret!
    Kommer testa på dag 11, då exakt ÄL-tid är svårt att förutsäga.

Undrar som "singer73" Ingen som har bra erfarenhet av Clearblues Äl-test ???

• enilorac

jag tycker CB digitala test är kanon. Har man en cykel på 25 dagar ska man börja på dag 8 och har man t.ex 28 ska man börja på dag 11.
    När man får utslag sker troligtvis Äl inom 24-36 timmar och man behöver inte fortsätta att testa mer den månaden.
    Jag som har otroligt ont vid ÄL får utslag andra dagen med ÄL-värk. Man är som mest fertil dagen det ger utslag och dagen efter.

Lycka till !

Kram C

• Tid för barn 75

Enilorac:
    Tack för svar!
    Ska ge det en chans, men har lovat mig själv att inte bli för besviken om det ej klaffar denna gång heller.
    Kramiz

• StudsTiger

Jag har använt cb's äl-test två månader i rad nu och vill bara varna för att inte testa för sent! Jag fick utslag på första testerna båda gångerna! Så var noga med att börja i tid, men naturligtvis inte fööör tidigt, det står på paketet vilken dag du ska börja beroende på hur lång din cykel brukar vara. Mitt tips är att ta en dag före det.

Lycka till!

• Realmilla

okej läste om nån info och det står att Menscykeln är första dagen i din mens till dagen innan i Mens nr 2....kan det värkligen stämma?
    jag har alltid trott att det är första dagen i mens till första dagen för mens nr 2....

så enligt detta är isf min menscykel 24 dagar jag har alltid trott 25 dagar....

frågar igen hur ska testerna förvaras har hört att de inte får utsättas för värme o solljus!

• Fru F

Vet någon om det finns nåt "bäst före" på de här testerna?

• StudsTiger

Milla: Jag tror inte att du behöver vara jätteorolig för att transportera äl-testerna, men lämna dom inte i bilen för länge om det är varmt, utan ta med dig dom i väskan om ni tar en lång-lunch eller något. Annars är det nog bara "common sence" om gäller, inte få dom blöta eller frusna eller allt för varma alltså

Lille: Jag tror att det står på, men jag är osäker.

• enilorac

Lille: Ja, det står på varje sticka.

C

• namaste

Hej

har inte använt testet, har bara kommit till 3:e försöket. Dock var jag inne på deras hemsida för att läsa på lite. Gjorde "graviditetsplaneringstestet" och blev förbannad. Av svaren framgick att de tyckte jag skulla dra ned på alkoholen, fastän jag dricker jättelite - vill de ge kvinnor dåligt samvete för att de försöker leva lite normalt medans man försöker skaffa barn? Jag är 30+ och då stod det att man kanske bara (väldigt vagt) är hälften så fertil som i 20-årsåldern. Oseriöst!!! Det kan de inte veta. Visst, fertiliteten sjunker med åldern men det gör den redan i 20-årsåldern. Även andra faktorer spelar ju in om man kan bli gravid - som hur väl mannen och kvinnan "kemiskt/biologiskt" passar ihop, till exempel. Nej, hela det där testet gick ju bara ut på att man ska köpa deras ÄL-test.

• namaste

Maddis88

gå in på www.clearblue.se, till höger på sidan ser du en "annons" där man kan göra en "graviditetsplanering"

• stina 76

Milla1979: Menscykeln är från första dagen då du har riktig mens (dvs ej rödbruna flytningar då det räcker med trosskydd) till dagen innan nästa mens kommer igång

Svar på tråden Clearblue ägglossningstest