• Singer73

Clearblue ägglossningstest

Hejsan alla och trevlig 1:a maj!

Undrar om någon använt Clearblue digitala gravtest och blivit gravid? I så fall, några tips? Eller någon som har andra erfarenheter av dem?

Eller är det kanske bättre att köra utan och hoppas på det bästa? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Clearblue ägglossningstest
  • hot fuss

nu är det ne vecka sen ÄL o brösten är ömma som fan o igår när vi hade mys så kändes det konstigt. o jag har molvärk i tjejmagen. kan ju inte ha pms-besvär en vecka innan mens? *hoppas för mycket*

• AnnCamilla

Kan de visa på LH stegring mer än en dag??
    Jag testade igår och tyckte att reslutatstrecket visade tydligt stegring, när jag testade idag så är strecken (resultatstrecket och referensstrecket) ungefär lika=LH stegring.
    (har de äldre äglossningstesten med ett resultatstrecket och referensstrecket, de som var innan de digitala)
    Jag fattar inget???

• babygurl

har också fått resultat med Älstickor två dagar i rad.. lite förvirrande,,

• MetalBumsan

Är det inte så att testet visar de två dagar man har störts chans att bli gravid? Har för mig det..

• Sotlugg

Babygurl; ÄL-testen mäter stegringen av LH (ägglossningshormonet). Hos vissa varar den längre än under ett dygn och testen kan därför visa fullt utslag två dagar i rad. När ägget har släppt sjunker LH snabbt och testet visar negativt igen. Hoppas att du blev lite klokare nu.

• Realmilla

Jag fick min mens nu så jag tänkte börja med de där ÄL testerna för att pricka in ÄL
    denna gång...missa nog dt sist....
    men vilken dag ska man börja.? jag är nu på Mens dag 1 Efter hur många dagar ska man börja?
    brukar ha mens i 3-4 dagar.Hur räknar man då?

• annaerika

Milla 1979.
    Hur lång cykel har du? Om den är ca 30 dagar så börja med stickorna dag 12 eller 13. jag själv brukar få utslag dag 18-19.
    Lycka till.

Svar på tråden Clearblue ägglossningstest