• Dino78

Center/Plopp

Nu har jag gått och irriterat mig i åratal på detta och måste se om nån kan ge mig klarhet i vad det är för skillnad mellan Plopp och Center! Jag har jämfört innehållsförteckningen och det är EXAKT samma saker i dom och EXAKT lika mängd. Den enda skillnaden (förutom namn och utseende på förpackning) är att den ena är Toffefylld choklad och den andra är choklad fylld med toffe (alltså samma men i annorlunda ordning).
    Samma företag som tillverkar dom och gah, jag får panik!

• Svar på tråden Center/Plopp
  • zenna

Min sambo vann 5 kg plopp på Liseberg för några år sedan......vi äter inte plopp längre....

• Dino78

Vad gäller smaken har jag aldrig ätit först den ena och sen den andra och jämfört men det är verkligen exakt samma mängder av allting så hur kan dom egentligen smaka olika? Är så irriterande
    Har bara Center hemma just nu, Ploppen jag köpte åt jag upp i går så jag kan inte jämföra...måste göra det nån gång och se om jag tycker dom smakar annorlunda.

• ursul

Jag tycker plopp är mycket godare än center!

• Jacey

Detta hittade jag på www.dvdforum.nu/forum/index.asp&thread=94312&forum=14

center innehåller ren kola-arom, plopp är baserat på karamell, men det syns inte i innehållsförteckningen. dessutom är plopp mer rinnigare.. allt enligt en person på cloetta!

"Plopp inehåller hela 10 kcal och 5 g kolhydrater mer än Center. Därimot inehåller Center 1g mer fett än Plopp. En annan skillnad mellan de båda är att Plopp inte innehåller gluten. Vilket är bra då de ger ett alternativ till de som är glutenalergiker

• Dino78

Borde inte det där med gluten åtmintone nämnas på förpackningen? För dom som är allergiker alltså.
    Men tack, nu vet jag iaf skillnaden och kan leva resten av mitt liv utan att behöva bekymra mig

• Eliin

Zenna: jo det har jag också gjort för ett par år sen och det är först nu jag kan njuta av plopp igen.. hade hela kylen full med plopp som aldrig ville ta slut..=))

• Jacey

När jag gick in på Cloettas hemsida så verkade som att Plopp visst innehåller gluten iaf.
    Så de som vill veta skillnaderna från en säker källa,gå in på www.cloettafazer.se/bildbank/

• nennie81

åhh vad sugen jag blev på plopp eller center nu!!!!
    Jag som har så lång sovmorgon och bara hade tänkt hänga här innan jag ger mig iväg till jobbet, pga av denna tråd (hehe eller kanske tack vare *mums*) måste jag ge mig iväg till ICA nu med en gång!

• zenna

Eliin - *s* ja, jag får nog vänta ett tag till för det vänder sig nästa när jag ser plopp men men det är ju samma sak med hemmagjort vitt vin if you know what I mean ;) Det tog ju säkert 10 år innan jag kunde njuta av ett glas vitt vin..*s*

• Eliin

Zenna: *asgarv* ja jag vet precis vad du menar.. likadant vissa drinkar om man bara känner lukten av dom får man hemska minnen.. bbuuhh

Svar på tråden Center/Plopp