• Dino78

Center/Plopp

Nu har jag gått och irriterat mig i åratal på detta och måste se om nån kan ge mig klarhet i vad det är för skillnad mellan Plopp och Center! Jag har jämfört innehållsförteckningen och det är EXAKT samma saker i dom och EXAKT lika mängd. Den enda skillnaden (förutom namn och utseende på förpackning) är att den ena är Toffefylld choklad och den andra är choklad fylld med toffe (alltså samma men i annorlunda ordning).
    Samma företag som tillverkar dom och gah, jag får panik!

• Svar på tråden Center/Plopp
  • Linda1976

Visst är det mest konsistensskillnad: Center är lite strävare i fyllningen? Hm.. måste nog be mannen köpa hem lite av varje, det kan ju inte vara fel att köka choklad i vetenskapens namn!

• blunda

Har inte läst tråden men tar mej friheten att hoppa rakt in och hävda att de visst har olika innehåll, som jag _minns_det så står det samma ingredienser, men i olika ordning, och då är det ju inte lika mycket i båda.
    fast nu blir jag osäker, kanske är ute på en cykeltur?

Får ta och läsa och se vad ni andra har skrivit!

• Shoegal

Vi var några som funderade över samma sak och gjorde ett blindtest men ingen kunde då känna någon skillnad då

• norgesessan

jag tycker det är skillnad...men jag tycker om båda....center finns i norge, där finns inte plopp.....så i andra länder finns nog inte två likadana....inorge har vi ju smil också(finns här med) men den är helt annorlunda....vi vann 2.5 kg med toblerone förra sommaren...skal aldrig äta det igen.....

• norgesessan

jag såg p ur, tror jag det va rigår, engelska barn skulle provsmaka 4-5 olika choklader(dom hadde smälts ner, så dom såg likadana ut) det var typ två kända märken, sen två okända....dom smakade inte skillnaden....dom tyckte en av dom kändaste var den som smakade sämst....

• Nattsaga

tycker det känns som plopp innehåller mer fyllning än center men det kanske bara är jag som inbillat mig det

• Venna

Hmmm, de hade den här diskussionen på Rix Morronzoo för nåt år sen, men jag minns 17 inte vad skillnaden var. Det finns ju nån slags "våga fråga-bok" med frågor från Morronzoo...Kanske står nåt där?!

Hur som helst så är ju Plopp mycket godare än Center! Jag tycke att jag kan känna skillnad, men om de innehåller samma sak, så borde de ju smaka lika? Förvirrande det här...

• Maggi74

Vet inte vad skillnaden är mellan de två sorterna........bara att de är SÅ FÖRBANNAT GODA!!!!!!

• ladyhawk

Ha ha, kul, jag har också irriterat mig på detta! *Vad* är skillnaden? Jag har verkligen analyserat de två, när jag suttit med två rullar. Tror också att det är så att Center är lite strävare. Ploppen något rinnigare?

Svar på tråden Center/Plopp