• Dino78

Center/Plopp

Nu har jag gått och irriterat mig i åratal på detta och måste se om nån kan ge mig klarhet i vad det är för skillnad mellan Plopp och Center! Jag har jämfört innehållsförteckningen och det är EXAKT samma saker i dom och EXAKT lika mängd. Den enda skillnaden (förutom namn och utseende på förpackning) är att den ena är Toffefylld choklad och den andra är choklad fylld med toffe (alltså samma men i annorlunda ordning).
    Samma företag som tillverkar dom och gah, jag får panik!

• Svar på tråden Center/Plopp
  • vackrastarflow

jag tycker plopp-chokladen är mjukare, och center lite hårdare. kolan liksaså. man blir inte lika kladdig om fingrarna när man äter center.

• Dino78

Måste bara slänga in ett tips om att testa "nya" (jag hade iaf inte sett det förut) smaken på plopp, PLOPP CARAMEL Skitgod

• Miss Niles

Tycker att Plopp är mkt godare! Den är inte lika söt i smaken, enligt mig iaf...
    Tycker att center är lite sliskigare...

Men de kanske bara är psykiskt, vem vet... Får väl prova ett "blind-test"

• Önskan

Men, vad är nu skillnaden på Plopp caramel? Eftersom caramel kan vara kolasmak på engelska.....Spännande!
    Jag röstar oxå på Plopp, annars i detta krig. Och det ska vara de pyttesmå bitarna, de är bäst.

• Önskan

Nu har jag tittat på Cloettas hemsida och hittar ingen ny smak? Besviken....
    Däremot var det ju spännande att se att ingredienserna var exakt lika som det står tidigare i tråden. Alltså handlar det om vilka proportioner de använder i receptet. Vad många centersorter det fanns sen! Center peanut låter gott!

• Miss Linda

Skillnad mellan Plopp och Center är för mig att centern är sötare i smaken, och jag har klarat en blind test på dom

• ladyhawk

Jag har totalt missat att det kommit fler smaker?!

• Bettiz

Skillnaden enligt mig är att i Plopp så var det en gång (för länge sen!) en liten vit mask när jag bet en tugga! Bläää... Sen dess kan jag inte äta Plopp... Men Center är ju väldans gott!!!

• norgesessan

jag åt algrens bildäch här om dan, och när jag hälte ut dom sista i handen lå det nåt dött insektsdjur där..jag kastade resten, och har inte tänkt att äta det på et tag....fast maskar och sånt är några hack värre!!!!

• giz

uuuuuuuuuuuuuuuuu varför läste jag det sista????

anyway centern är faktiskt sötare än plopp......å jag smakade plopp lakris här om dagen mmmmmmm så sablar gott. men kunde vart lite mer salt i lakrisen

• MyFine

har ätit plopp caramel. Det var inte alls särskilt god, alldeles för sötsliskig i mitt tycke..

• norgesessan

smil har ju en mintvariant..den smakar inte gott....(for mycket mint) smil liknar ju plopp och center lite, fast där är det skillnad

Svar på tråden Center/Plopp